Bandendiscussie uit TGTF's winterbeelden draadje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 21:21 #1346233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zomerbanden

Mathy schreef : En sommige menen dat je met zomerbanden op het moment iets op de weg te zoeken hebt.

Bespeur ik hier nu een licht discriminerende toon naar mensen die met zomer (of gewone) banden rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 21:46 #1346190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm...
Ik geef Mathy een beetje gelijk: de remweg met zomerbanden is aanzienlijk langer en je hebt veel meer controle. Je kan zo maar eens een zwaar ongeval voorkomen met winterbanden en winterbanden kosten je werkelijk niks. Je rijdt er jaren mee rond. De brandstofkosten en verzekeringen zijn vele malen hoger... Het is een kleine moeite en veel veiliger; voor de bestuurder en mede weggebruikers!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 21:51 #1346234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rijkunst

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Hier ligt toch wel genoeg sneeuw om af en toe wat met het gas te spelen.  Alleen jammer dat niet iedereen kan rijden.  En sommige menen dat je met zomerbanden op het moment iets op de weg te zoeken hebt.
groetjes
Mathy

Ontegenzeggelijk rij je op winterbanden veel veiliger. maar het is echt niet zo dat je met 20 per uur op zomerbanden de weg af glijdt op de hoofdwegen.
Wat mij opviel is dat er dit jaar veel beter gestrooid wordt dan voorgaande jaren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:18 #1346200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen,
Misschien in de stad inderdaad dat je gelijk hebt. Daar is de situatie anders. Vorige week zijn er een paar doden gevallen met gladheid in Limburg. En vandaag soms geknoei van mensen die niet wegkwamen omdat de boel inmiddels is opgevroren. In dit heuvelland is de situatie echt anders. Geen zomerbanden gebruiken! Je kunt de heuvel afglijden naar beneden en tegen iemand aanrijden of de bocht missen naar boven of naar beneden als je afremt.
Niemand rijdt 20km/u, jij ook niet 
Mathy heeft gelijk.
Robert

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:26 #1346206 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Natuurlijk !
Hey Jeroen,
Uiteraard wordt er momenteel schandalig (beter?) gestrooid. Het ingekochte strooi-zout, merendeels door particuliere bedrijven die ingeschreven hebben op een "strooi-bestek", moeten nu van de "handel" af. Het is voor de aannemerij de laatste 2 jaren een "goud-handeltje" geweest i.p.v. "zout-handeltje". Al die tonnen zout weer een jaar in opslag houden kost ook een vermogen. Jou ex werkgever, de AKZO NOBEL, hoor je nu niet over leverantie problemen. Het benodige zout in de "pillen industrie" voor dochter "N.V. Den Organon", brengt per ton het veelvoudige op.... . (was het smoesje vorig jaar...)
Gewoon verbieden !

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:29 #1346209 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Daar gaan we weer...
Zijn er hier nog mensen die met winterbanden gereden hebben terwijl het gewoon 15 Graden boven nul was? Ook gevaarlijk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:45 #1346210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt!

struis schreef : Zijn er hier nog mensen die met winterbanden gereden hebben terwijl het gewoon 15 Graden boven nul was? Ook gevaarlijk!

Dat klopt! Dat mag niet. Als je bij de keuring komt in het "foute" seizoen met winterbanden wordt de wagen afgekeurd! Subiet! Voorheen kreeg je een waarschuwing dat je niet harder mocht dan 80km/u maar dat is afgeschaft. Afkeur. Ik spreek van de Belgische keuring die, moet ik toegeven, op veiligheid héél OK is. Op sommige zaken zoals een K&N openluchtfilter miereneukerij...
Robert

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:46 #1346211 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic En...
Dan wordt het toch tijd om "4 seizoenen" banden aan te schaffen. Het valt mij op dat daar zo weinig over gediscussieerd word. Lijkt mij een prima oplossing. Zoals ik begrepen/gelezen heb zijn deze nog steeds onderhavig aan verbeteringsprocessen. Ik vrees alleen dat er ook al niet zo veel haast mee is. Dit zou waarschijnlijk ook weer "eigen ruiten ingooien" zijn...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:47 #1346212 door V700 register

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 22:55 #1346214 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Op het circuit
Daar zie ik ze bij droog weer op slicks rijden, wolkje regen, hup andere banden............(Geintje)
Ik heb m'n winterwielen er nog niet onder zitten.
Ga ze er voor die paar dagen vorst ook niet meer onder zetten.
Je snelheid en rijgedrag aanpassen, als iedereen dat nou es deed.

Moderators: Jerry Stam