Bandendiscussie uit TGTF's winterbeelden draadje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bespeur ik hier nu een licht discriminerende toon naar mensen die met zomer (of gewone) banden rijden?Mathy schreef : En sommige menen dat je met zomerbanden op het moment iets op de weg te zoeken hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ontegenzeggelijk rij je op winterbanden veel veiliger. maar het is echt niet zo dat je met 20 per uur op zomerbanden de weg af glijdt op de hoofdwegen.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Hier ligt toch wel genoeg sneeuw om af en toe wat met het gas te spelen. Alleen jammer dat niet iedereen kan rijden. En sommige menen dat je met zomerbanden op het moment iets op de weg te zoeken hebt.
groetjes
Mathy
Wat mij opviel is dat er dit jaar veel beter gestrooid wordt dan voorgaande jaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niemand rijdt 20km/u, jij ook niet
Mathy heeft gelijk.
Robert
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Uiteraard wordt er momenteel schandalig (beter?) gestrooid. Het ingekochte strooi-zout, merendeels door particuliere bedrijven die ingeschreven hebben op een "strooi-bestek", moeten nu van de "handel" af. Het is voor de aannemerij de laatste 2 jaren een "goud-handeltje" geweest i.p.v. "zout-handeltje". Al die tonnen zout weer een jaar in opslag houden kost ook een vermogen. Jou ex werkgever, de AKZO NOBEL, hoor je nu niet over leverantie problemen. Het benodige zout in de "pillen industrie" voor dochter "N.V. Den Organon", brengt per ton het veelvoudige op.... . (was het smoesje vorig jaar...)
Gewoon verbieden !
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klopt! Dat mag niet. Als je bij de keuring komt in het "foute" seizoen met winterbanden wordt de wagen afgekeurd! Subiet! Voorheen kreeg je een waarschuwing dat je niet harder mocht dan 80km/u maar dat is afgeschaft. Afkeur. Ik spreek van de Belgische keuring die, moet ik toegeven, op veiligheid héél OK is. Op sommige zaken zoals een K&N openluchtfilter miereneukerij...struis schreef : Zijn er hier nog mensen die met winterbanden gereden hebben terwijl het gewoon 15 Graden boven nul was? Ook gevaarlijk!
Robert
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb m'n winterwielen er nog niet onder zitten.
Ga ze er voor die paar dagen vorst ook niet meer onder zetten.
Je snelheid en rijgedrag aanpassen, als iedereen dat nou es deed.