Bandendiscussie uit TGTF's winterbeelden draadje
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat moet je ook niet doen. Op het moment dat de auto in een frontale aanrijding terecht komt, worden je knieën in je borstkast gedrukt. En dat overleef je niet.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
om het beter te willen weten, maar je banden zijn al versleten als ze op de 2 mm zitten. En al helemaal regenbanden. Wettelijk is 1.6 mm en dat is iets totaal anders als compleet op versleten.gerryberrie schreef : Mijn 760 staat op "Rain Tyres", dat rijdt best aardig. Grip valt niet tegen tijdens regen, maar de bandjes zijn bijna versleten (2MM rondom). dus het effect is niet zo geweldig meer.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
winterbanden grip en dat is een feit !
en ik heb onder 4 auto`s zomer en winterbanden en niet voor niets !!
is gewoon een simpel feit !
groet will
p.s je kunt nog zo goed rijden als je geen grip hebt houdt het soms op en meestal als je het niet kunt gebruiken !!(b,v veroorzaakt door anderen!)
heb het mee gemaakt blinde bocht bebouwde kom en petje verkeerd om komt met 80 van rechts (ik voorrangsweg) en petje glijd volgas de andere stoep op tegen een tuinmuur aan .nou als ik geen winterbanden had was ik nooit tot stilstand gekomen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
we! verstaan! het! zonder! ook! wel!!!!
Even afgezien van het feit of het waar is of niet. Daar kan ik geen oordeel over vellen.
Maar blijkbaar was de weg nogal besneeuwd en dus niet goed gestrooid en werd er ook nog onverantwoord hard gereden (80) gezien de wegconditie
Ik zou de wegbeheerder aansprakelijk stellen, wegens het niet goed onderhouden van de weg in winterweer.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
De weggebruiker eist nu eenmaal dat de weg zwart en stroef is.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dus Auto bij de kachel, winterbanden eronder.
Ik had nu goed vergelijk met de zomer banden.
Met optrekken maakt het dag en nacht verschil!
Maar met remmen, ik heb het idee dat tie net zo snel in de ABS gaat als met zomer banden.
Dat maakt het eigenlijk nog gevaarlijk ook, die winterbanden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zout strooien kan best handig zijn. Maar vaak wordt dat gedaan op wegen die door de verkeersdrukte al vrij zijn. En da's dus nergens goed voor. Ze kunnen beter kijken waar ze moeten strooien. Zoals op wegen waar vanwege de lagere verkeersdrukte de sneeuw blijft liggen. Of stoepen. Zodat voetgangers niet op de straat gaan lopen, omdat de stoep te glad is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
??? verklaar u nader?struis schreef : Maar met remmen, ik heb het idee dat tie net zo snel in de ABS gaat als met zomer banden.
Dat maakt het eigenlijk nog gevaarlijk ook, die winterbanden.
Het enige wat ik er van kan maken is dat op ijs een winterband ook geen, of in ieder geval minder, grip heeft.
Maar dat was bekend toch? dat hele woord winterband is nogal opgerekt. Het zijn eigenlijk sneeuwbanden. Goed in de sneeuw.