Ik word mijn 965 nu wel een beetje beu!

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2011 11:58 #1341718 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Bedankt.
Ik heb het servicebulletin gelijk netjes opgeslagen, hoewel ik het nooit nodig hoop te hebben, maar je weet het nooit.
Wel een behoorlijk lompe manier om je blok weer dicht te krijgen, maar het proberen zeker waard.
Heb je nog meer van dit soort wetenswaardigheden voor de 960 of aandere typen 7 of 9 serie? Altijd goed om dit soort info in je archief te hebben voor de toekomst.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2011 21:32 #1341772 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic technische documentatie
Dit artikel heb ik een jaar of vier geleden naar de clubsite opgeladen. Ik wist dit nog omdat ik er nogal van geschrokken was dat dit kon gebeuren. Ik wilde toen eigenlijk een eerste type 960 met 3 liter motor maar daar schijnt dit het meeste bij voor te komen. Als ik nog eens iets tegenkom horen jullie het zeker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 14:38 #1341820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeffrey
Nee hoor.
Komt ook gewoon voor bij een "moderne" S/V90 en S80's. Ik herinner mij een posting van een lid die een koelwaterlek had aan de rechterzijde halverwege het onderblok. Dus aan de zijde van het uitlaatspruitstuk van een S90. Ik had last van een waterlekkage uit het onderblok en later ook nog een olielekkage..
Jaren geleden zag ik een fraai S90 exemplaar staan op de brug bij de lokale Volvogarage die een olielek had uit het blok.... Een koelwaterlekkage kun je misschien nog dicht kloppen, maar een olielek wordt moeilijk; dat blijft er gewoon doorheen sijpelen. Bovendien als de koppakking aan de beurt is kun je het vergeten: je trekt het blok "uit elkaar of uit verband" bij aandraaien van de kopbouten. Oplossing: een nieuwe of gebruikte motor.
Robert

Moderators: Jerry Stam