Ik word mijn 965 nu wel een beetje beu!
- V700 register
- Nieuw lid
-
120.000km verder op dampgasINJECTIE zonder een centje pijn (maar laat ik het afkloppen).
Succes met je auto Robert, hopelijk ben je binnenkort van de mankementen af!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook diesels draaien goed op gas. Sterker nog: je kunt een diesel heel goed laten lopen op aardgas!! Aardgas heeft een octaangehalte van ongeveer 120-140. Mooier kun je het niet krijgen. LPG heeft een octaanwaarde vanongeveer 110. Prima dus voor hogedruk turbo's.
Nadeel van LPG is dat het wat moeilijker ontbrandt onder druk in de cilinders dan benzine. Je moet echt een goede vonk hebben. Maar ja,. dat is weer het octaangehalte.
Robert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Weet je zeker dat dat laatste het gevolg is van het eerste en niet andersom?robertm schreef : Gisteren tijdens starten een ENORME backfire.... Alleen bleken twee verstuivers benzine te lekken uit de brandstofrails.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
grtn Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is hierboven door de berichten van topicstarter Robert bewezen dat dat helaas niet altijds het geval is. Een iets te gemakkelijke conclusie dus vind ik, beetje kort door de bocht, beetje jammer.volvotje schreef : ...Let wel deze auto,s vragen wel wat onderhoud...maar als je dat doet of laat doen, dan heb je een machtige auto...
Zelf probleemloos een '92 940 LPG van 240.000km naar 550.000km gereden zonder extreme kosten; vrijwel nooit problemen, starten lopen.Sinds drie jaar een '96 960 met LPG en daar is toch wel vaker wat mee. Hopelijk heb ik nu alles opgelost (ik kijk nu uit naar de komende 300.000km ), maar ook als ik de auto ergens zou laten onderhouden, blijft het een gevoeliger typje dan de 940. Lijkt het...
Hopelijk kost het je niet teveel moeite en geld om je 960-probleem 'hoe dan ook' op te lossen Robert! Succes...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Collega clublid Willem v. S. zijn 960 is uitgebrand door een backfire.......
Groet Paul
Klopt, maar dat was volgens mij lpi. Dat de wagen is uitgebrand lag volgens mij echter niet aan het blok, maar meer aan de haast om er weer mee op gas te rijden na groot onderhoud. (Maar ik heb de post-mortem van de wagen niet gedaan)solexpaul schreef : Collega clublid Willem v. S. zijn 960 is uitgebrand door een backfire.......
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
De 960 en s/v90 zijn geweldige auto's maar na bijna 10 jaar en ruim 2 ton er mee gereden te hebben, is mijn conclusie dat ze onderhoudsgevoelig zijn en dat nauwgezet onderhoud soms toch niet voorkomt dat er zo af en toe nog wat extra gebeuren moet. En de onderdelen zijn behoorlijk aan de prijs. Maar doe je dat consequent dan heb je een heerlijke reisauto. En het feit dat we de afschrijving allang voorbij zijn, maakt dat het dan toch nog enigszins betaalbaar blijft.
Het item LPG blijft een zaak van de goede installatie die bij de auto past, ingebouwd door een goede gasboer. En het G3 systeem is wat gevoeliger dan de simpele ringverdamper. Met name de injectoren ( zowel van lpi als dampgas) zorgen nog al eens voor problemen.
En we mogen niet vergeten dat onze auto's inmiddels ( ook de jongste versies) toch hun leeftijd en kilometers gaan krijgen waardoor de kans op storingen toeneemt. Je liefde voor deze auto's maakt dat je dat (binnen bepaalde grenzen) accepteert. Anders rest er niets anders dan een moderne auto te nemen om dagelijks mee van A naar B te rijden.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik draai al een tijdje mee op het forum en ik lees en hoor toch veel
Over deze motoren, een enkele keer n goed bericht maar heel vaak erg negatief
Dat is het zelfde als met de diesels die vergen aandacht, en Robert kennende doet of laat hij
Goed onderhoud plegen. Sommige hebben geluk anderen hebben pech.
Mijn diesel zit dit jaar totaal aan onderhoud ook al op 2000 euro vanwege achterstallig onderhoud en dan ben ik nog niet klaar met alles. Maar soms denk ik dat ik het in een bodem loze put stop en verlang ik naar een red block maja dan loopt ie weer goed en dan stop ik er toch weer geld in omdat ik gewoon niet spoor haha.
Robert ik hoop voor je dat het snel over is en dat je kan gaan genieten van je Auto.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter moet ik niet te hard schreeuwen over betrouwbaarheid, want het stuurhuis begint te "zweten"

Voor de rest gewoon het normale onderhoud bij de dealer. Ik rij dan ook geen gas, want dat vind ik ook sh*t
Wat betreft de jap kan ik zeggen dat deze het ook altijd doet