Ik word mijn 965 nu wel een beetje beu!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 21:37 #1340760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas
en net zoals met het rijden: koken doe ik ook op meer dan 5 pitten

120.000km verder op dampgasINJECTIE zonder een centje pijn (maar laat ik het afkloppen).

Succes met je auto Robert, hopelijk ben je binnenkort van de mankementen af!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 21:49 #1340761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG!
Ik weet ook niet wat men tegen heeft op LPG rijden. OK, de B6304 is gevoelig voor backfires, maar hij rijdt er prima op als je geen gekke dingen doet, en zeker met een LPi installatie is het goed. Tenminste, als de techniek er omheen in orde is.... Dat laatste is vaak het probleem.
Ook diesels draaien goed op gas. Sterker nog: je kunt een diesel heel goed laten lopen op aardgas!! Aardgas heeft een octaangehalte van ongeveer 120-140. Mooier kun je het niet krijgen. LPG heeft een octaanwaarde vanongeveer 110. Prima dus voor hogedruk turbo's.
Nadeel van LPG is dat het wat moeilijker ontbrandt onder druk in de cilinders dan benzine. Je moet echt een goede vonk hebben. Maar ja,. dat is weer het octaangehalte.
Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 23:40 #1340769 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oorzaak en gevolg
Hallo Robert

robertm schreef : Gisteren tijdens starten een ENORME backfire.... Alleen bleken twee verstuivers benzine te lekken uit de brandstofrails.

Weet je zeker dat dat laatste het gevolg is van het eerste en niet andersom?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 01:21 #1340778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic problemen 965
Hier moet ik toch even op reageren, ik ben een enorme volvo 960 aanhanger, ik heb zelf een 965 met Prins Vsi 260000 km, absoluut,  buiten het normale onderhoud, en een keer een lekke koppakking geen problemen, ik heb deze auto nu anderhalf jaar en heb er zelf nu ongeveer 80000km mee gereden en ik hoop dat nog enkele jaren vol te houden. Mijn vrouw heeft sinds 3 maanden nu ook haar eigen 965 met Prins Vsi, ook zij rijdt heel wat km's, absoluut geen problemen. Mijn dochter ook een 965 maar op benzine, deze auto wordt echt mishandeld, en hij laat dat zonder morren toe, hij is nu wel toe aan een nieuwe bladveer want hij hangt behoorlijk achterover, maar verder, starten en rijden, haar man rijdt met een 960 met Vialle lpi, dik 400000km, deze jongen is absoluut a-technisch,  hij kan het oliepeil controleren maar dan heb je het wel gehad, wat denk je, starten rijden, dus kom bij mij niet aan met het gezanik dat de 960/5 een onbetrouwbare auto zou zijn, Let wel deze auto,s vragen wel wat onderhoud, zeker wat meer dan de 4-cylinders, maar als je dat doet of laat doen, dan heb je een machtige auto. Ik wil hem absoluut niet ruilen voor een moderne estate van welk merk dan ook. Ik rij iedere maand een keer op en neer naar Perpignan, Zuid Frankrijk, voor mijn werk. Ik kan ook met het vliegtuig gaan en daar een auto huren, maar ik verkies het om met mijn eigen Volvo te gaan dat is voor mij puur ontspanning, Radio aan Cdtje erin, cc op 140km das voor mij puur genieten. Ik moet wel zeggen dat deze motoren naar mijn mening niet geschikt zijn voor g2 dus met alleen maar een verdamper, dus dan moet je niet versteld staan dat je met dergelijke problemen te maken krijgt.
grtn Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 02:01 #1340779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij deze bewezen...

volvotje schreef : ...Let wel deze auto,s vragen wel wat onderhoud...maar als je dat doet of laat doen, dan heb je een machtige auto...

Volgens mij is hierboven door de berichten van topicstarter Robert bewezen dat dat helaas niet altijds het geval is. Een iets te gemakkelijke conclusie dus vind ik, beetje kort door de bocht, beetje jammer.
Zelf probleemloos een '92 940 LPG van 240.000km naar 550.000km gereden zonder extreme kosten; vrijwel nooit problemen, starten lopen.Sinds drie jaar een '96 960 met LPG en daar is toch wel vaker wat mee. Hopelijk heb ik nu alles opgelost (ik kijk nu uit naar de komende 300.000km ), maar ook als ik de auto ergens zou laten onderhouden, blijft het een gevoeliger typje dan de 940. Lijkt het...
Hopelijk kost het je niet teveel moeite en geld om je 960-probleem 'hoe dan ook' op te lossen Robert! Succes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 10:38 #1340797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een 6 lijn kan beter geen
Een 6 lijn kan beter geen verdamperinstallatie hebben...... Met LPI's zijn geen problemen mbt backfire.
Collega clublid Willem v. S. zijn 960 is uitgebrand door een backfire.......
Groet Paul

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 12:47 #1340806 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klopt

solexpaul schreef : Collega clublid Willem v. S. zijn 960 is uitgebrand door een backfire.......

Klopt, maar dat was volgens mij lpi. Dat de wagen is uitgebrand lag volgens mij echter niet aan het blok, maar meer aan de haast om er weer mee op gas te rijden na groot onderhoud. (Maar ik heb de post-mortem van de wagen niet gedaan)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 13:25 #1340811 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Ringverdamper
@ Jan, de auto van Willem had een gewone ringverdamper. Dit gaat in 99 van de 100 gevallen niet samen met de moderne motoren van de 960. Ook het geval van Robert toont dat weer aan.
De 960 en s/v90 zijn geweldige auto's maar na bijna 10 jaar en ruim 2 ton er mee gereden te hebben, is mijn conclusie dat ze onderhoudsgevoelig zijn en dat nauwgezet onderhoud soms toch niet voorkomt dat er zo af en toe nog wat extra gebeuren moet. En de onderdelen zijn behoorlijk aan de prijs. Maar doe je dat consequent dan heb je een heerlijke reisauto. En het feit dat we de afschrijving allang voorbij zijn, maakt dat het dan toch nog enigszins betaalbaar blijft.
Het item LPG blijft een zaak van de goede installatie die bij de auto past, ingebouwd door een goede gasboer. En het G3 systeem is wat gevoeliger dan de simpele ringverdamper. Met name de injectoren ( zowel van lpi als dampgas) zorgen nog al eens voor problemen.
En we mogen niet vergeten dat onze auto's inmiddels ( ook de jongste versies) toch hun leeftijd en kilometers gaan krijgen waardoor de kans op storingen toeneemt. Je liefde voor deze auto's maakt dat je dat (binnen bepaalde grenzen) accepteert. Anders rest er niets anders dan een moderne auto te nemen om dagelijks mee van A naar B te rijden.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 13:37 #1340812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles
Alles valt en staat bij het onderhoud, je auto, je huis, je kinderen.

Ik draai al een tijdje mee op het forum en ik lees en hoor toch veel
Over deze motoren, een enkele keer n goed bericht maar heel vaak erg negatief
Dat is het zelfde als met de diesels die vergen aandacht, en Robert kennende doet of laat hij
Goed onderhoud plegen. Sommige hebben geluk anderen hebben pech.

Mijn diesel zit dit jaar totaal aan onderhoud ook al op 2000 euro vanwege achterstallig onderhoud en dan ben ik nog niet klaar met alles. Maar soms denk ik dat ik het in een bodem loze put stop en verlang ik naar een red block maja dan loopt ie weer goed en dan stop ik er toch weer geld in omdat ik gewoon niet spoor haha.

Robert ik hoop voor je dat het snel over is en dat je kan gaan genieten van je Auto.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 15:12 #1340820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer proberen
Niet echt relevant voor het topic, maar mijn S90 heeft echt nog nooit problemen gehad! Het enige wat ik met de wagen heb gehad is dat de lendesteun en de stoelverwarming defect zijn geraakt. De tip van Slick 50 kan ik ook aanbevelen. Heb dit ook in mijn S90 gedaan 75.000 km geleden. Wat mij opviel is dat de motor een stuk stiller was en dat deze rustiger liep. Ik zit eraan te denken het spulletje er weer in te gooien, want ook het olie verbruik is bij mij nihil..Ik heb horror verhalen gelezen over blokken die in elkaar liepen door slick 50..
Echter moet ik niet te hard schreeuwen over betrouwbaarheid, want het stuurhuis begint te "zweten" :-/
Voor de rest gewoon het normale onderhoud bij de dealer. Ik rij dan ook geen gas, want dat vind ik ook sh*t ;-)
Wat betreft de jap kan ik zeggen dat deze het ook altijd doet ;-) Alleen deze heeft weer luxe problemen zoals storingen van sensoren in de wielen die de druk aangeven en dat als je wintersloffen aanschaft ook hier weer opnieuw voor geprogrameerd moet worden...

Moderators: Jerry Stam