Ik word mijn 965 nu wel een beetje beu!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 18:43 #1340738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IK ZEG
IK ZEG GAS IS OM OP TE KOKEN, BENZINE EN DIESEL OM MEE TE RIJDEN!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 18:49 #1340739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer dat je er zo veel
Jammer dat je er zo veel problemen mee hebt. Ik denk dat veel monteurs overvraagd zijn met dergelijke modernere blokken die wat minder vaak voorkomen (een VW of Honda is veel bekender bijvoorbeeld). Zaken als stuk gedraaide schroeven klinken niet bemoedigend.
De 5 cilinder heb ik goede ervaring mee. De 850 t5 die mn ouders hebben, van 140.000 km tot nu ongeveer 230.000 km is er behalve de carterventilatie (nadat de seals er half uit geblazen waren) geen schroef los geweest. Binnenkort komen wel de klepsteelrubbers er aan maar verder is er niets anders gedaan dan D-riem, multiriem en boegies etc. Ook het onderhoud er aan vind ik niet echt lastig, tuurlijk minder makkelijk dan een redblock maar niet verkeerd voor zoveel techniek in een kleine ruimte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 18:51 #1340740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja idd

volvo-henk schreef : IK ZEG GAS IS OM OP TE KOKEN, BENZINE EN DIESEL OM MEE TE RIJDEN!!!!

Volvo S90 Limited Edition (3.0 / 150kW)
Lexus LS 460 President (4.6 / 280 kW)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 18:53 #1340741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry maar de site werkt niet goed met IE9...
<html />

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 19:01 #1340742 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Maakt niet uit
Bij elke quote plakt ie standaard al je signature er onder en bij posten nog een keer. (sinds ff 3.6 doet ie dat al)
Maar best wel off-topic. (hier)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 19:07 #1340743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Leon,
Gelukkig te lezen dat ik niet de enige ben! Dank je wel! Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat het gewoon moeilijke auto's zijn. Een vriend van mij heeft een jaar geleden een 965 gekocht. mj 93 maar heeft er (samen met mij) veel aan moeten sleutelen.. Allemaal lullige zaken en van de zomer deed de ventilator het niet meer van zijn auto met als gevolg een kokende motor.. Dát wil je helemaal niet met die blokken maar het lijkt er op dat het blok er geen schade van heeft opgelopen. Voorlopig.... Jaja... Ik ben dus idd niet de enige met allemaal problemen.
En ja ik durf best met een verdamper te rijden. Gewoon normaal rijden. Als ik wil opschieten schakel ik over op benzine. Maar met starten zo'n enorme backfire verbaast mij! Best niet meer starten op LPG dus. Het gaat vijfduizend keer goed....
Als ik een 765 of 965TD zie ben ik geïnteresseerd. Helaas.... want de B6304F is een soepele motor. Maar misschien destijds te ingewikkeld/nieuw geweest voor Volvo kwa duurzaamheid lijkt het. Het ontwerp was in iedergeval nog niet uitontwikkeld.
@ Gerben: importeren in België wil je niet weten. Ja, het is legaal, maar je kent de bureaucratie en halsstarrigheid van België niet. Kijk eens hoe lang het duurde om een regering te vormen bijvoorbeeld 
Nadeel is dat Estates dun gezaaid zijn hier en ik wil wel weer een Estate. Vanwege mijn honden.
Robert

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 19:09 #1340744 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Zeldzaam spul, diesel estates

robertm schreef : Nadeel is dat Estates dun gezaaid zijn hier en ik wil wel weer een Estate. Vanwege mijn honden.

De uitdaging hier zijn de diesels. Die zijn ondertussen nagenoeg op. Vandaar dat ik een sedan op gas zoek. (heb ik des te meer druk op de ketel om de scheepsdiesel snel af te krijgen :D )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 21:03 #1340754 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Kwaliteit.
Wat rot, Robert, dat je zoveel pech blijft houden met je 960, ik roep het ook al jaren, kwalitatief is Volvo niet meer dan hooguit een middenmoter. Waren de Volvo's vroeger nog technisch robuust dan roestten ze onder je kont weg. Mijn 240 estate uit 1981 nieuw gekocht en altijd goed geconserveerd en bijgehouden was na 12 jaar en 400000 km volledig rijp voor de sloop wat carrosserie betreft. Bij de 7 en 9 serie heeft Volvo dat aspect goed verbeterd maar nu is er technisch toch  het nodige aan te merken. Ik heb een zwarte 940 estate gehad ( bj.92) als auto van anderhalf jaar oud met 55000 km op de klok en die was technisch zo slecht dat ik hem snel weer heb ingeruild. Met zekerheid de laatste Volvo als het m'n eerste was geweest. Ik rijd nu bijna 10 jaar s90, de huidige s90 heb ik nu 6,5 jaar, en ook dit type is qua carrosserie onverwoestbaar maar technisch best een gevoelige auto. Wil je de auto goed rijdend houden in alle details dan kost dat de nodige dukaten. Ook dit jaar heb ik alweer rond de 2000 euro uitgegeven om de auto picobello te hebben. Nu wordt ik weer geplaagd door onregelmatig lopen bij een koude start nadat de auto van benzine op gas is overgeschakeld. Dus nu eerst het gasklephuis maar reinigen en de temperatuursensor vervangen. Helpt dit niet dan gaat het grote zoeken en vervangen ook beginnen zoals bougiekabels, bobines, etc.
Het is maar goed dat liefde blind maakt. En rijden doen ze zo heerlijk, ik wil eigenlijk niets anders. Maar het kan zo zijn dat als je grote liefde je maar blijft tergen dat het toch een keer ophoudt. Ook bij mij. Ik ben bereid om het nodige in een auto te steken en onderhoudt de auto bijna maniakaal maar dan verwacht ik toch een structurele betrouwbaarheid. En mocht dat uiteindelijk niet zo zijn dan neem ik ook afscheid van de 9 serie. En komt er gegarandeerd iets Duits uit Stuttgart uit de w124 serie voor in de plaats.( ik weet dat het hier vloeken in de kerk is )
Maar goed, daar hebben we nu niets aan. Ik hoop van harte dat je de problemen uiteindelijk onder controle krijgt en je volop kunt genieten van het heerlijke rijden dat deze mooie Volvo's uiteindelijk wel doen. Ik ga voorlopig ook lekker door ondanks allerlei klein ongemak dit jaar, maar de conclusie dat onze Volvo's verre van foutloos zijn, mag wel getrokken worden.
En het is dat ik de gemiddelde Jap niet om aan te zien vind, want dat zijn toch wel de betrouwbaarheidskampioenen. Al vele jaren lang.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 21:21 #1340757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tegendeel is waar.....

volvo-henk schreef : IK ZEG GAS IS OM OP TE KOKEN, BENZINE EN DIESEL OM MEE TE RIJDEN!!!!

Even wat tegengas. Heb 3 jaar met volle tevredenheid een 965 3.0i gereden met G3. Meer dan 100.000 km en geen centje pijn. Zo kan het dus ook.
De 965 rijdt nu nog steeds zonder problemen op gas rond......

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 21:26 #1340759 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic iets dat ik.......
ook helemaal onderschrijf, Paul. En na ruim 1 miljoen kilometers heb ik ook wel recht van spreken. Met de huidige ook bijna een ton, nu.
Gas is een hele mooie brandstof en ook prima om op de koken. In de scheepvaart gaan we dieselmotoren ook op gas laten draaien. ( mengsel van 20% gasolie en de rest gas) Het eerste tankschip is onlangs hiermee in de vaart gekomen.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam