belasting vrij? het kan weer voor elke volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 12:54 #1338035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De kletshoek is bedoeld voor alles wat niet-Volvo-700 serie gerelateerd is. Discussies als hierboven kunnen daar dus plaatsvinden, zoals nu ook gebeurt. Dat we voor dergelijke discussies wel ruimte willen geven blijkt denk ik wel uit het feit dat bijv. deze discussie niet verwijderd/op slot gezet is. Hadden we vroeger misschien wel gedaan, volgens het sitereglement zou het kunnen, maar doen we dus niet zolang het leuk blijft. Mijn oproep "om het gezellig te houden" was bedoeld om het leuk te houden, naar mijn idee (dus mijn persoonlijke oordeel, obv een paar jaar ervaring als moderator) was er enige potentie tot ontsporen. Dat willen we graag voorkomen, vandaar dus mijn oproep. Ik had niet de bedoeling de discussie stil te leggen.Het modereren hier op de site verandert met de jaren, door het publiek, de samenstelling van het moderatorenteam en de ervaring/insteek van de leden van dat team. Is denk ik goed, dat het verandert, en (hopelijk) ook meegaat met de tijd, maar de ontwikkelingen gaan niet van vandaag op  morgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2011 18:02 #1338182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oneigenlijk gebruik
Wat een woorden over 'eerlijkheid'...
Tja als je daar over wil beginnen dan weet je op deze wereld ook niet meer waar je van gekheid moet beginnen.
Er bestaat immers geen oneigenlijk gebruik van deze regeling. De overheid heeft gewoon weer eens liggen slapen.
Ik ben gek op oude auto's, altijd al gedaan.
Daarbij hield ik ook altijd van LPG in mijn auto's, dat loopt gewoon mooier.
Mijn auto's zijn ook altijd ouder dan 15 jaar geweest, jaren, lang ook de hoge lpg wegenbelasting betaald.
Toen kwam die gekke regeling, hallo, heb ik niet verzonnen.
Nu heb ik o.a. een Saab 99 op LPG en een 740 op LPG.
Bij de Saab was de tank al behoorlijk oud, bij de 740 is ie er in 1985 al in gezet.
Tja, en dan valt er een enveloppe op de mat met een berichtje erin waarin staat geschreven dat ik geen wegenbelasting meer hoef te betalen...
Laat deze persoon nu eens een voordeeltje hebben na al die bergen nadeeltjes en buiten grens gevalletjes.
Tja, ik ben daarom ook niet in beroep gegaan betreffende die regeling om dat in mijn geval ongedaan te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2012 11:12 #1353704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ingebruikneming
Dag Tom,
Sorry, de vraag zal menigmaal zijn gesteld: hoe kom ik achter de ingebruiknemingsdatum van mijn Volvo (eerste toelating 3/3/1988)?
Vriendelijke groet,
Dennis Bladergroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2012 18:40 #1353738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde
Die twee zijn hetzelfde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 07:44 #1354179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic productiedatum
Aha, dankjewel 
Meen me te herinneren dat in het verleden de productiedatum een rol speelde  bij de bepaling van het wegenbelastingvrij worden. Die kon je dan weer opvragen bij de importeur ...
Is dat dus weer veranderd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 08:38 #1354183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yes
Ja, oui, jawohl, da...
Datun eerste toelating is bepalend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 10:12 #1354195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic belastingvrije TDIC is the shit!
Jammer is dat veel mensen in hun eigen straatje denken en ik ook, dieselrijders moeten maar betalen voor gasrijder, waarom? Doe toch niet zo moeilijk allemaal, wil je belastingvrij rijden en vind je het niet eerlijk dat een ander wel belasting vrij rijdt op diesel of gas, koop er dan gewoon een, zat diesels te koop, simpel. Ja ook ik ben een belastingvrije "veel kilimeters" turbodiesel 745 rijder, nou en? heb 10 jaar dik wegenbelasting betaald voor een 240 diesel, 300 eur in de 3 mnd voor eentrage ouwe bak, is toch niet normaal meer! En betalen nog steeds voor de 850 van de vrouw, prima toch!
En ja er komt zwarte rook uit als je em start, en als jem lekker indrukt op de snelweg nou en? komt uit een nieuwe diesel ook, alleen komen bij mij de brokken eruit en bij een nieuwe diesel klijne brokjes. En ja ik heb mijn cv niet aan en stook alleen hout omdat dat goedkoop is in mijn geval, prima toch? Wie zegt dat dat vervuilender is dan de cv waaraachter een heeeeeel groot bedrijf zit met heel veel mensen in dienst die heel veel auto's rijden, wie zegt dat?
Iedereen heeft een mening, dit is goed dit mag niet dit is beter, wie zegt dat mijn levenstijl meer of minder vervuilend is als die van een ander? Is maar hoe je je leven invuld, ga je met vleigtuig op vakantie 3 keer per jaar, prima, ik niet. Ik rij met mijn belastingvrije diesel naar zweden of noorwegen, ook goed
Ik vind het heerlijk om af en toe tot mijn oksels in het vet te zitten en lekker te sleutelen aan zon dikke machine, heb ik lol aan en ja ik kijk niet op een krasje of deukje, maakt mij niet minder liefhebber, en met opgroeiende kinderen krijg je die vzelf op alle vier je deuren. Vind het geweldige wagens, geniet ieder ritje naar mijn werk en ja ik probeer zo min mogelijk belasting te betalen, zeker wel, breng al de helft van mijn salaris weg waar ik hard voor moet werken, ik vind het genoeg, meer dan genoeg.
Fockit, zie ze iedere morgen met de auto naar school rijden om de kinderen weg te brengen en dat zijn de mensen die een grote wafel hebben over een ander omdat er toevallig nog een dikke zwarte roetpijp onder mijn auto zit en onder die prius niet, maar dat wil niet zeggen dat ie vervuilender is of niet, want het bedrijf eneco etc moet ook eten en de leaseautootjes meoten blijven rijden en de stroom komt ergens vdaan en moet worden opgeslagen in een accu met zwaar verlies, toch ben je niet goed of fout of maak je eerlijk of oneerlijk gebruik van de belastingvrijstelling voor een prius, je bent op jouw manier goed bezig met milieu, of je denk ze krijgen maar de klere in den haag ik ga een prius rijden omdat dat goed voor mijn inkomsten is en geef geld liever uit aan schoenen voor mijn kids, prima, je hebt helemaal gelijk. Ik zou er er niet in begraven willen worden maar dat is mijn probleem :-) en ja ik zet ze graag ff in een deken van roet op de snelweg, heerlijk hahahah
Iedereen doet et op zijn eigen manier, met zijn eigen zuur verdiende centen, de een wat meer centen en minder krassen en veel orginele onderdelen en de ander wat meer krassen en deuken en immi onderdelen, met wegenbelasting, zonder, diesel gas benzine, ik ben gek van die nagelende koningsblokken, ander hoort liever geen genagel, prima! Maar ga niet naar elkaar lopen wijzen want leven is simpel, dan koop je er zelf lekker ook een en hou je em lekker rijdend van die 340 eur in de drie maanden, kan iedereen zooon dikke 6 cilinder tdic aanraden, tdic is the shit!
En durf te garanderen dan een ieder die de kans krijgt om belastingvrij te rijden die ook pakt, op diesel op gas of benzine, die kans laat hier niemand lopen echt niet, alleen zijn er soms faktoren die je hiervan weerhouden, veel geld geinvesteerd in je bestaande volvo, je bent te veel aan je volvo gehecht etc. had ik ook, maar kreeg nu de kans en heb em gepakt, klaar, met het risico dat de regeling morgen weer voorbij is of beperkt wordt, dan heb ik er voor niks zoveel tijd en liefde in gestopt en 5 meter lasrups verder om em netjes en technisch goed te krijgen, dan scheld je 5 keer op die "klote regering"en gaat je leven verder, risico van het vak, je gaat vzelf weer lachen als je em hoort nagelen smorgens in de kou.
En nu alle neuzen dezelfde kant weer op, lekker in de koningswagen stappen en rijden maar!!!! dat is waar het om gaat toch?!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 10:42 #1354198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Emotionele druk geven om
geld te krijgen.
Als "vervuiler"moet je je schuld betalen met geld.
Je had ook een tijd met "aflaatbriefjes" van de kerk.
Als je je maar goed schuldig voelt.  Voel je dat niet zo. dan dupeer je je medemens wel heel erg en ben je dus a-sociaal.
Betalen voor schuld.
"Hij niet, maar ik wel"
't is net de kleuterschool soms
Psychologie van de mens, blijft verwonderlijk.

Rolf

Moderators: Jerry Stam