belasting vrij? het kan weer voor elke volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:08 #1337859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok
Wat ik net nog in het algemeen wilde zeggen, maar vergat omdat op de telefoon typen wat onhandig is, is dat het natuurlijk niet alleen maar om verontreiniging gaat, maar om het gebruik. Oldtimers zijn, waren en worden vrijgesteld van belasting, omdat de veronderstelling is dat ze slechts hobbymatig gebruikt worden. Zeg... 8000km per jaar - 12.000 is geloof ik al tijden het gemiddelde privégebruik in ons land. Aangezien een groot deel van de klassiekers op gas en diesel gewoon dagelijks wordt ingezet, vind ik het niet meer dan logisch dat de toeslagen die normaliter gelden nog steeds worden geheffen. Lullig voor de mensen die een perfecte Mercedes diesel hebben en 'm alleen maar gebruiken om op zonnige dagen een stukje door de polder te pruttelen, maar dat is blijkbaar het lot van de witte raaf.
@ Sanshan: Wat geeft jou het recht om te denken dat je met 6 auto's recht hebt op "een beetje compensatie"? Er zijn zat mensen die niet eens geld hebben om één auto te kopen. Als je minder wilt betalen, dan rijd je gewoon 1 auto op gas, en dan trek je het uit de rest. Als je er toch niet veel mee rijdt, dan lijkt dat me ook niet zo'n probleem toch? En als bruintje het niet trekt, dan moet de hobby ingeperkt worden. Zo is het leven, je kunt niet altijd doen wat je zou willen doen.
@ Rob: Je zegt het zelf, er wordt een hoop met het ding gereden. Dat is dus niet de bedoeling, daar is de vrijstelling van houderschapsbelasting niet voor bedacht. En vergeet niet, de auto wordt nog gewoon belastingvrij, alleen de heffing voor diesel en - in jouw geval - LPG, blijft bestaan. Dus voordeel heb je nog altijd.
@ Rolf en Tom: We hebben in Nederland al zat P+R gelegenheden waarbij je goedkoop kunt parkeren en voor een euro, of twee euro, verder de stad in komt. Alleen de Nederlander staat met zijn grote smoel graag overal vooraan in de rij, dus rijdt men lekker door het centrum in. Maar niet zonder te klagen over de smog of de dure parkeertarieven. O, even ter verduidelijking, als treinen me niet veel meer tijd kost dan met de auto, ga ik vaak met de trein naar de plaats van bestemming. Derhalve rijd ik met mijn Volvo gemiddeld zo'n 4500km per jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:17 #1337865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zich
Op zich zou beprijzing naar gebruik (voor alle leeftijden, evt uitgebreid naar uitstoot/vervuiling) dit prima oplossen. Bezit van auto's is niet duur, dus als je de ruimte hebt zou je gewoon 20 auto's kunnen houden. Al dan niet klassieker. Rijd je daar als liefhebber weinig mee, dan betaal je ook weinig. Degenen die de klassieker nu inzetten vanwege dat voordeel betalen dan gewoon mee met de rest. Of misschien wat meer, als vervuilende oude auto's zwaarder belast worden. Alleen het is jammer dat er zo veel (technische) haken en ogen aan zitten die weer hoge kosten met zich meebrengen.
Een gemakkelijke invoering is dit regelen via de brandstofprijzen, met de gedachte dat oude auto's (of de moderne zuipbakken) in de regel meer gebruiken dan moderne auto's van een meer bescheiden formaat. Maar, zoals eerder al opgemerkt, als dit niet europees wordt aangepakt dan heeft het geen kans van slagen.Overigens zou ik best meer met mijn auto kunnen rijden (financieel gezien) maar ik probeer toch zoveel mogelijk de fiets te pakken voor mijn eigen gezondheid, kosten, milieu en levensduur van de Volvo (beperken korte ritjes). Onze gaskachel staat zo laag mogelijk (rond de 17 graden), op zaterdag en zondag mag hij warmer... Je wordt er hard van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:02 #1337873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic door draven
micheal leer lezen kerel het gaat niet om goedkoop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb een zwak voor deze bakken en voor het zelfde geld had ik 2 nagel nieuwe auto`s gehad !!!!!!!!!!!!!!
maar nu heb ik een voordeeltje en dat wordt me door mensen als jij niet gegund !!!!!
maar niemand als jij vecht ervoor dat ik ieder jaar het meeste inlever maaaaar mijn ene voordeel dat mag niet zodat jij goedkoper kunt rijden .
kortom kerel je bent hypocriet bezig !!!
alles bij brandstof duwen heb jij voordeel van en daar gaat het dan ook om !!!!!!!!!!!
groet will
p.s ik hoop dat het niet hard aan komt maar is mijn mening even goede vrienden ??
waar hebben we het over de ene heeft een voordeel en de andere gund het die niet !!
nederland ten voeten uit!!!!!!!!!!!!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:05 #1337874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voordeel
Het gaat je wel om de goedkoopheid, je vindt namelijk zelf dat je recht hebt op een beetje compensatie. Dat schrijf je immers zelf. Dat heb ik gelezen. Ik gun je het voordeel, maar je moet ook begrijpen dat als iedereen het voordeeltje krijg dat ik iedereen gun, dat iedereen dan wel heel weinig voordeel krijgt. Dat je oude auto's rijdt omdat je er van houdt is toch prima, maar als dat betekent dat je ze gebruikt op dezelfde manier als iemand die een nieuwe auto koopt, dan hoor je er ook op die manier voor te betalen, als het aan mij ligt. Dan is het een dagelijks in de praktijk gebrachte hobby, dus eerder gewoonte dan hobby. Snap je?
Verder snap ik de rest van je beredenering niet, want waardoor ga ik goedkoper rijden dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:08 #1337876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren
Volgens mij is hetgeen hier gezegd wordt niet persoonlijk bedoeld, vat het aub ook niet zo op. Misgunnen (van de ene persoon hier tov de andere persoon hier) zal ook niet de bedoeling zijn. Zullen we het gezellig houden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:13 #1337878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wij betalen mee
wij betalen dan ook weer mee waardoor het geheel weer goedkoper wordt !!
ik heb bij mijn hobby en auto een voordeeltje gekregen lekker toch !
en aan de andere kant betaal ik het meeste ieder jaar dus..........ik zie dat als een compensatie (wat het niet is maar ik zo noem) het is dus eigenlijk een voordeeltje en behalve jaloers zijn waar maken we ons druk over ??
wel sommige mensen hebben een voordeeltje en dat mag niet volgens andere !!
neem de hypotheekrente aftrek vecht je daar ook zo hard voor het zijn de rijke die daar het meeste aan verdienen ?? (en nog wel 100 andere voorbeelden)
kortom we hebben een regelgeving in dit land en eerlijk of niet sommige hebben een voordeel en andere niet !!
waarom dan al die ophef ???
wil je het voordeel dan koop ook een oldtimer !!!!!!!!!!!!!!
groet wil
p.s ik zou niet 1 auto weg doen als ik ervoor moest betalen !!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:15 #1337879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry
henk aub het is geen ruzie micheal en ik vechten niet maar argumenteren is toch niets mis mee ??
of niet micheal is het voor jou wel ruzie??
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:16 #1337880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sanshan
Volgens mij begrijp je me niet Sanshan. Maakt niet uit verder. We laten het hierbij.
Edit: Neen, dit is geen ruzie, dit is een discussie. Kun je m'n naam in't vervolg wel goed schrijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:20 #1337881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kom langs
sorry voor je naam en kom een keertje langs discuseren we er samen op los :}
lijkt me leuk en benieuwd naar je standpunten :}
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 12:28 #1337883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
Fijn dat t geen ruzie is.

Moderators: Jerry Stam