belasting vrij? het kan weer voor elke volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 16:10 #1090075 door V700 register
belasting vrij? het kan weer voor elke volvo is gemaakt door V700 register
Groot nieuws  kijk op de site van de fehac    <a href=" www.fehac.nl "> www.fehac.nl     

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 16:16 #1337611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reeds
daar is al een draadje van <a href="/node/41569">KKKLLLLIIIIKKKKKK</a>.
Maar toch bedankt voor het melden,

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 19:39 #1337636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die link werkt niet of staat
die link werkt niet of staat in het alleen leden gedeelte.
Maar ik heb nu wat berichtjes gelezen en er komt dus een overgangs regeling.
Wat houd dat nu precies in?
Ik begrijp de toeslag voor diesel en lpg blijft betaald. Wel geld een vrijstelling voor mrb en opcenten. Maar wat houd dat nu in voor mijn geheel fictieve auto van bouwjaar 1-1-1987?

p.s Is het nu dan eindelijk afgelopen met belachelijke prijzen voor krotten, en astronomische bedragen voor mooie wagens?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 20:40 #1337655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fictieve auto
die wordt na 26 jaar bel vrij: 1-1-2013
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 23:07 #1337692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overgangsregeling
ik heb op autoweek.nl iets gelezen over een overgangsregeling.

een auto van 87 wordt belastingvrij na 26 jaar
een auto van 88 wordt belastingvrij na 27 jaar enz

voor het artikel klik <a href=" www.autoweek.nl/autonieuws/18000/klassie...belastingvrij-update ">hier

Groeten,

Gerwin en Jasper

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 00:00 #1337703 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic jamaar
er blijft een opslag gelden voor LPG en diesel, in tegenstelling tot die auto's die onder het huidige regime daarvan ontheven zijn.
Polderen in optima forma, we blijven kruideniers en ontberen grote visie en missen die derhalve niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 08:57 #1337715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bouwjaar
En het bouwjaar geldt niet, maar de datum ingebruikneming...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 10:55 #1337731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terecht

Siang Phoa schreef : er blijft een opslag gelden voor LPG en diesel, in tegenstelling tot die auto's die onder het huidige regime daarvan ontheven zijn.
Polderen in optima forma, we blijven kruideniers en ontberen grote visie en missen die derhalve niet.

Opzich vind ik een extra heffing voor diesel of lpg auto's helemaal niet zo erg. Zoals wellicht bekend is woon ik in Amsterdam, en er is een bepaalde bevolkingsgroep die en masse over stapt op W124's, Jetta's, Audi's 100 en dergelijke die vers uit Frankrijk of Duitsland geïmporteerd worden. Die mensen verplaatsen zich voor elk klein rot stukje nagelend en roet uitbrakend door de binnenstad, van groente winkel naar slager naar huis in Osdorp, Sloten, Geuzenveld en whatever. En er zijn ook veel zogenaamd slimme zakenmannetjes die zich op die manier menen te moeten verplaatsen. Ouwe BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi, Citroën of Peugeot, diesel of gas er in, en kilometers maken maar. Jammer voor die paar hobbyisten die LPG of diesel rijden, en niet veel kilometers maakt.
Nogmaals, ik ben een voorstander voor kilometer heffing, maar zolang iedereen daar te huiverig voor is, of het duur is, dan moet er iets anders gezocht worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 13:55 #1337769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mensen zoeken wanhopig
naar middelen om het steeds duurder wordende verblijf in NL lichter te maken.
De belastingdruk op auto s en brandstoffen is een v/d hoogste van europa.
Echter is de belastingvrije gedachte i.c.m. een dagelijks (zakelijk ) gebruik v/d auto moeilijk zonder handigheden te voltooien.
M.a.w: De garage werkt ook met de prijsstijgingen mee..Menig persoon wordt ziek van de ouderdomskwalen. (en de stijgende kosten van de chronisch zieke oldtimers)
Na een tijdje staan de klusautootjes weer te koop .
Wat ik jammer vind; is dat er een willekeur ontstaat in het bewaren van het rijdende erfgoed. Diesel valt af. Het is ongeveer hetzelfde als dat je zegt: Rode oldtimers wel en blauwe niet.
Ik denk daarom dat deze regeling later weer ter sprake komt.
Michael: De regering is verslaafd aan de auto inkomsten. Invoering van een km-heffingsstelsel kost erg te veel geld.
Mvg,Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 17:14 #1337780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eens dus

Michael Oud schreef :

Siang Phoa schreef : er blijft een opslag gelden voor LPG en diesel, in tegenstelling tot die auto's die onder het huidige regime daarvan ontheven zijn.

Opzich vind ik een extra heffing voor diesel of lpg auto's helemaal niet zo erg. Zoals wellicht bekend is woon ik in Amsterdam, en er is een bepaalde bevolkingsgroep die en masse over stapt op W124's, Jetta's, Audi's 100 en dergelijke die vers uit Frankrijk of Duitsland geïmporteerd worden. Die mensen verplaatsen zich voor elk klein rot stukje nagelend en roet uitbrakend door de binnenstad, van groente winkel naar slager naar huis in Osdorp, Sloten, Geuzenveld en whatever. En er zijn ook veel zogenaamd slimme zakenmannetjes die zich op die manier menen te moeten verplaatsen. Ouwe BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi, Citroën of Peugeot, diesel of gas er in, en kilometers maken maar. Jammer voor die paar hobbyisten die LPG of diesel rijden, en niet veel kilometers maakt.
Nogmaals, ik ben een voorstander voor kilometer heffing, maar zolang iedereen daar te huiverig voor is, of het duur is, dan moet er iets anders gezocht worden.

+1

Moderators: Jerry Stam