belasting vrij? het kan weer voor elke volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 17:38 #1337783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat betreft vervuiling
Ben ik welvan mening dat uitstoot van LPG niet te vergelijkenis met de kankerverwekkende  bezeen uitstoot van de benzine auto s.
Benzine heeft de meeste accijns erop.
Dus wil de regering dat de bezine gekocht word.
Als je zo nodig co² wilt minderen, moet de thermostaat van de kachel omlaag.
En, waar je ook kijkt: Lopen is uit de tijd. Niet alleen in Amsterdam.
Mvg, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:12 #1337787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Wat dat betreft zouden LPG-auto's buiten de belasting moeten vallen en de dieselrijders dit moeten compenseren.
Wat mij betreft voeren we ook een brommer/scooter-belasting in. Kga bijna van m'n graad als ik met mijn kinderen naar school fiets, ook van die coole Mercedes oldtimer-diesel overigens...

Maarrrrrrrr goed. Het idee is dus dat je met een oldtimer erg weinig rijdt....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:13 #1337788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hohoho en dat zeg ik niet
Hohoho en dat zeg ik niet omdat ik de kerstman ben! Prima om LPG buiten de regeling te lagen vallen, ben ik ook wel voorstander van, maar om dat dan maar te laten compenseren door de dieselrijders, dat gaat mij weer een stap te ver. Door alle extra belastingen die zo`n dieselauto in de jaren voor hij oldtimer wordt al met zich mee brengt, lijkt het mij overbodig dat ook nog eens een keer te doen als hij oldtimer wordt. Dat wordt een beetje dubbelop naar mijn mening.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:20 #1337791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat dan
Hoe zie je het dan voor je? Kilometerheffing voor belastingvrije diesels en gas auto's? Neen, dat werkt niet. Het idee is dat auto's van 25 en straks 30 jaar of ouder hobbymatig gebruikt worden. En dat worden klassiekers op LPG of diesel in de gewoonte niet. Neen, die worden ingezet als goedkope kilometervreters. En dat is nu juist niet de bedoeling. En zolang er nog te veel verzet is tegen kilometerheffing uit de hevolking, em het hele invoeren te duur is, lijkt dit me een prima oplossing. En als dit betekent dat autorijden dan te duur is voor je, dan ga je maar fietsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:25 #1337794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag je dat nou aan mij?
Vraag je dat nou aan mij? Wat mij betreft hoeven de belastingvrije diesels en lpg auto`s juist helemaal niet belast te worden. Die hebben ook hun bijdrage wel geleverd vind ik zo.
En waarom zou mijn 945 diesel niet belastingvrij kunnen worden als hobbyauto? Of mijn 940 LPT op G3? Ding heb ik gekocht met het idee om hem een beetje in goede staat te houden, zodat ik daar leuk als oldtimer mee kon rijden. Niks kilometervreter, gewoon van genieten op mooie dagen etc.
Hoe zit dat in andere landen met LPG en diesels? Wordt daar nog wel belasting over geheven zodra ze de oldtimer status bereikt hebben?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:30 #1337798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik vind...
dat het het meest eerlijk is dat wanneer er 30 jaar belasting betaald is voor een auto hij vrijgesteld mag worden.

Dus niet iets invoeren van 32 jaar en dan geen belasting betalen, nee eerst 30 jaar je steentje bijdragen.

Houdt dus in dat ik voor de rode dame ook nog 29 jaar moet betalen, overleeft de auto waarschijnlijk mij, maar ik zou dit niet zo erg vinden, en ook wel beetje rechtvaardig!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:37 #1337799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt mij ook wel als een
Klinkt mij ook wel als een mooie regeling in de oren. En makkelijk te handhaven.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:44 #1337800 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Typisch voorbeeld
van dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Gelukkig is mijn Mercedes S klasse al 37 jaar. Toen ik haar bijna 11 jaar geleden kocht, heb ik er direct LPG in laten bouwen. Niet uit winstbejag maar om de vervuiling binnen de perken te houden ( 1:6,5 super 98). Inmiddels "al" 42000 km in 11 jaar mee gereden op gas. ( voor maart 2012 komt ie de schuur niet meer uit) Maar helaas heeft het gros dat toen zo'n auto kocht er een lpg installatie ingebouwd en er daarna intensief dagelijks mee gereden.
Mijn 200 dieseltje idem. Die heb ik nu ruim 5 jaar en inmiddels is km.stand van 42000 naar 51000 km gegaan.
De Fehac is mordibus tegen dagelijks gebruik van oldtimers en stelt dat daar de moeizaam bevochten regeling niet voor is gemaakt. Ook waar.
In elke regeling zitten zaken die netjes gezegd ongelukkig zijn. Maar beter een regeling die op deze manier houdbaar is dan dat er straks weer aan gemorreld gaat worden. Ondanks dat je natuurlijk gelijk hebt, Richard, in het geval je de auto's slechts hobbymatig en dus weinig gebruikt.
Overigens vind ik het idee van eerst 30 jaar betalen ook niet echt de oplossing. Ook in het buitenland hebben die auto's hun deel betaald. Niet direct een Europeese gedachte. Bovendien zullen in het Nederlandse klimaat weinig auto's de 30 jaar halen. En wat doen we met org. NL auto's die 20 jaar geschorst zijn geweest?
Het is net als Simon Carmiggelt ooit zei over democratie: "twee hoeraatjes voor de democratie. Drie is teveel maar het is de beste oplossing als vervanging voor  allerlei andere (enge) regelingen."

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:45 #1337801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk, iedere regeling
Tuurlijk, iedere regeling komt voor en nadelen en de goeden moeten onder de kwaden lijden.
Als het de keuze is tussen deze regeling of geen regeling, dan kies ook ik voor deze regeling. In dat geval hoop ik wel dat de belasting die gerekend gaat worden wel in verhouding blijft.
Gelukkig duurt het nog even voor mijn LPT belastingvrij wordt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 18:56 #1337802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Ja Jan, precies zo is het. De enige eerlijke manier is kilometerheffing. Maar onze paranoide, onrealistische wn gezagswantrouwende landgenoten hebben 't danig verpest. Nu heeft onze overheid natuurlijk zijn eigen glazen ingegooid, maar toch.

Moderators: Jerry Stam