Nukkige Volvo 940, achtergelaten in Oss - Update: Ben weer mobiel..;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2011 13:55 #1303598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een pomp

VentusSH schreef : Wat mij verraste, is dat als ik de tank pomp uit schakelt door zekering nr 11 te trekken, de motor prima aanslaat, en loopt. Blijkbaar heeft het systeem de druk van deze opvoer pomp niet direct nodig. In dit licht verbaast het mij dat deze de pomp toch de oorzaak is van de probleem op de auto van Bas.

Bas heeft geloof ik een modeljaar  '95 of '96. Latere modeljaren ('95 en later) hebben alleen een sterkere pomp in de tank, de pomp onder de bestuurdersstoel ontbreekt. Relais is inderdaad een vaak voorkomende boosdiener, en redelijk gemakkelijk te ruilen en/of te controleren (openmaken, visuele inspectie op slechte soldeerverbindingen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2011 14:13 #1303601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet altijd

henk 940LPT schreef :

VentusSH schreef : Wat mij verraste, is dat als ik de tank pomp uit schakelt door zekering nr 11 te trekken, de motor prima aanslaat, en loopt. Blijkbaar heeft het systeem de druk van deze opvoer pomp niet direct nodig. In dit licht verbaast het mij dat deze de pomp toch de oorzaak is van de probleem op de auto van Bas.

Bas heeft geloof ik een modeljaar  '95 of '96. Latere modeljaren ('95 en later) hebben alleen een sterkere pomp in de tank, de pomp onder de bestuurdersstoel ontbreekt. Relais is inderdaad een vaak voorkomende boosdiener, en redelijk gemakkelijk te ruilen en/of te controleren (openmaken, visuele inspectie op slechte soldeerverbindingen).

Je hoeft bij het pomp relais niet altijd te zien aan de solderingen (is mijn ervaring) wat ook wel wil gebeuren is als er een pitje op het contact puntje zit dat ze daardoor wel of geen contact maakt want dit had ik met de mijne, allemaal gezien onder een vergrootglas van de elektronica afdeling op het werk, want heb de solderingen ook onder de loep gehad en die waren nog goed mooi strak geen breukjes maar wel op de contact punten.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2011 14:14 #1303602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 pomp.
Ik heb slechts 1 pomp, dus dan hoef ik niet meer te kiezen.Ik ben kwijt wanneer er wat is veranderd, maar met de modeljaarwissel van 95/96 zou het best wel eens kunnen dat ie daar is komen te vervallen.
Daarnaast, had ik prik tot aan die ene pomp, dus kon daarmee het brandstofpomprelais uitsluiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2011 21:16 #1303649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is....
is die pomp nog nieuw te verkrijgen bij dealer of elders en zo ja wat moet zoiets kosten? Lijkt me wel iets om preventief te doen na 3,5ton bij de mijne.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 11:22 #1303700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

TheSaint77 schreef : is die pomp nog nieuw te verkrijgen bij dealer of elders en zo ja wat moet zoiets kosten?

Die pomp is vast nog wel nieuw te krijgen, maar vooralsnog zou ik gewoon een Bosch pomp kopen via eBay, de juiste dan wel.
Ik zag hem voor 58 pond en ga hem bestellen.De tweedehandspomp die er nu in zit doet het prima, maar maakt me teveel lawaai.Die verdwijnd dus weer, met een beetje smering in de schuur op de plank, voor noodgevallen...;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 12:27 #1303706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en
en hoe weet je of je de juiste hebt? Heeft ie een speciaal Bosch nummer?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 13:35 #1303716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja.

jblokzijl schreef : en hoe weet je of je de juiste hebt? Heeft ie een speciaal Bosch nummer?

Het is een Bosch brandstofpomp, 12 volt, bedoeld voor intank gebruik, 3 bar opvoerdruk dus dan kan het bijna niet meer missen, gelukkig heeft ie nummer 580453037, dacht ik.
Ik heb het nummer afgelezen van de pomp, die eruit kwam, wat edr nu in zit, heb ik niet naar gekeken.
Zie ook: <a href="/node/36618">Handleiding tankunit vervangen Estates.</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 14:47 #1303725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie
thanks! ...mooie handleiding!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 15:16 #1303728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je.

jblokzijl schreef : thanks! ...mooie handleiding!

Dank je, maar de meeste credits voor de tekst en foto's verdient rsmeets, die de opzet gemaakt had, ik enkel wat aangevuld en aangepast.Ik heb ook een rode auto....;-) (die niet is overgespoten)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 15:35 #1303730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rood

Baseman schreef : Dank je, maar de meeste credits voor de tekst en foto's verdient rsmeets, die de opzet gemaakt had, ik enkel wat aangevuld en aangepast.Ik heb ook een rode auto....;-) (die niet is overgespoten)

wordt toch in de volks mond wijn rood genoemd 

Tom.

Moderators: Jerry Stam