Nukkige Volvo 940, achtergelaten in Oss - Update: Ben weer mobiel..;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 23:55 #1303152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic das minder...

Baseman schreef : Morgen maar eens wat spullen inladen en in de lunch aan de gang.
Ik had Volvo Assistance tot februari 2010, maar heb ik niet verlengd, ANWB heb ik enkel voor buitenland.

Vervelend om te horen dat ook jou betrouwbare Volvo zijn eer nu even niet hoog houdt.
Heeft je partner niet toevallig ANWB voor NL? Of iemand anders op je werk bijv?
Wat zou ik doen in dit geval: Vergeet de multimeter niet mee te nemen, kijk de zekering na of vervang m gewoon want soms zie je niet goed dat hij kapot is, wit brandstofrelais mee nemen en dan moet het gewoon weer werken. Tenzij de pomp echt dood is natuurlijk.
veel succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 06:25 #1303160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook ?

gerryberrie schreef : Je kan ook een busje 'startpilot' meenemen, even met 2 man erheen, eentje in de inlaat spuiten, en de ander starten.
Dan moet ie aanslaan, en ff doorgaan totdat ie overschakelt op LPG.(Beetje een noodoplossing, maar sommige ANWB'ers doen het ook zo)

Ook bij LPi ? Overschakelen naar benzine duurt vaak een 1km rijden of meer.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:00 #1303163 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Balen
He Bas,
Ik denk toch het relais want de pomp die ineens de geest geven ... lijkt me stug. Zoals je weet heb ik geen verstand zaken waar stroom doorheen gaat maar ben uiteraard bereid om bv zaterdag je te helpen als dat nodig is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:02 #1303164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
de anderen ook al zeggen denk ik eerder aan of het relais, of de pomp.  Ik weet niet of je er bij een 900 makkelijk bij kunt komen, maar bij een 800 helpt vaak een flinke tik op de pomp op contact of heel even 'andersom' laten lopen als noodoplossing. Pomprelais kun je overigens ook met een goede kabel even doorverbinden, dan schakel je die gewoon uit en moet de pomp lopen.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:12 #1303169 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic oplossing?
Bel ff naar bv De Kantsingel of Vos? Komen je zo helpen. Auto wordt binnen gezet, nagekeken en desgewenst vakkundig gerepareerd. Als je zelf je vervangingsonderdelen aanlevert, doen ze daar ook niet moeilijk over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:25 #1303170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Kan je helaas niet helpen maar volg het verhaal wel.
Hoop dat je vandaag weer met de 940 naar huis kunt rijden.
Frits

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:50 #1303171 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic He Bas,
Volgens mij heb je toch LPI in je auto? In dat geval kan je volgens mij ook op gas starten. Ik weet het niet meer precies, maar het was iets van auto op contact, knopje ingedrukt houden voor zoveel sec. en dan loslaten en starten. Nogmaals ik weet het niet meer precies, maar het staat wel ergens op de site. Kan je in ieder geval weer rijden.
Verder heb je volgens mij alleen een intank-pomp waar je moeilijk op kan tikken (wat inderdaad nog wel eens wil helpen). Ik heb het laatst bij een vriend van me aan de hand gehad, bleek ook de pomp te zijn die af en toe niet wou en er op een gegeven moment helemaal mee uitschee. Tip; als het inderdaad de pomp is koop een bosch of origineel want die kwaliteit is echt beter en ik vindt het plaatsen van de pomp in de tank nogal een gedoe wat je niet over wilt doen.
Gr. Bouke
P.s.: de slopert heeft nog een contact slot, kan je er zo uit komen halen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 08:57 #1303173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja en nee.

bouke maas schreef : Volgens mij heb je toch LPI in je auto? In dat geval kan je volgens mij ook op gas starten.

Ja, dat heb ik en ik dacht ook zoiets, maar kon het nog niet terugvinden.

bouke maas schreef : Verder heb je volgens mij alleen een intank-pomp waar je moeilijk op kan tikken (wat inderdaad nog wel eens wil helpen).

Neen, ik heb onder mijn stoel een drukpomp zitten, zowel de opvoerpomp als de drukpomp hoor ik niet.Dat móet electrisch zijn.
Stel dat de riem versprongen zou zijn, dan doen de twee pompen het alsnog, lijkt me, ik moet ze in ieder geval horen en moet ie nogal naar onverbrandde benzine ruiken, bij het starten, niet?Dat laatste is niet het geval.
Ziet er wel een beetje raar uit, een SuperDeBoer tas met accu erin op mijn werk, maar goed, hij ligt aan de lader.Spullen in de kofferbak, rond half 1 maar eens kijken.
Ze vonden het hier al knap, dat ik uit Den Bosch kwam, zonder mijn voorruit te krabben....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 09:06 #1303174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB lidmaatschap
Is niet meer gekoppeld aan een auto maar aan een persoon. Mijn, nee onze jongste is nu dus ook lid. Wel met de hele santemekraam, kost een hoop (tijd voor termijn betaling.....) maar als het fout gaat zijn ze er ook.En vaak zijn ze bereid om, juist vanwege bijna achtenhalve ton net een stapje extra te doen. En bij K natuurlijk ook, maar dan vanwege haar charme.(Je weet maar nooit of ze meeleest ;)
En ja, een twingeling en een baksteen uit 1995, er kan wel eens een probleem(pje) ontstaan. Ook als ik in het buitenland zit is het een prettig gevoel van (schijn-)zekerheid.
Maak er een fijne en veilige dag van!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 14:26 #1303199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaak meegemaakt
Ik heb dit probleem inmiddels meermaals meegemaakt...
Bij mij is het 1x het brandstofpomprelais geweest en 1x een 'natte' lambda-sensor.

Tweede kwam door wassen en een kleine lekkage in de buurt van de lambda sensor...
Het kan ook nog aan een vochtige/vieze verdelerkap liggen of een losgeraakte vacuumslang/luchtslang. Vooral de slang voor carterontluchting wil nog wel eens een beetje losraken...

Moderators: Jerry Stam