Nukkige Volvo 940, achtergelaten in Oss - Update: Ben weer mobiel..;-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vervelend om te horen dat ook jou betrouwbare Volvo zijn eer nu even niet hoog houdt.Baseman schreef : Morgen maar eens wat spullen inladen en in de lunch aan de gang.
Ik had Volvo Assistance tot februari 2010, maar heb ik niet verlengd, ANWB heb ik enkel voor buitenland.
Heeft je partner niet toevallig ANWB voor NL? Of iemand anders op je werk bijv?
Wat zou ik doen in dit geval: Vergeet de multimeter niet mee te nemen, kijk de zekering na of vervang m gewoon want soms zie je niet goed dat hij kapot is, wit brandstofrelais mee nemen en dan moet het gewoon weer werken. Tenzij de pomp echt dood is natuurlijk.
veel succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook bij LPi ? Overschakelen naar benzine duurt vaak een 1km rijden of meer.gerryberrie schreef : Je kan ook een busje 'startpilot' meenemen, even met 2 man erheen, eentje in de inlaat spuiten, en de ander starten.
Dan moet ie aanslaan, en ff doorgaan totdat ie overschakelt op LPG.(Beetje een noodoplossing, maar sommige ANWB'ers doen het ook zo)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Ik denk toch het relais want de pomp die ineens de geest geven ... lijkt me stug. Zoals je weet heb ik geen verstand zaken waar stroom doorheen gaat maar ben uiteraard bereid om bv zaterdag je te helpen als dat nodig is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoop dat je vandaag weer met de 940 naar huis kunt rijden.
Frits
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Verder heb je volgens mij alleen een intank-pomp waar je moeilijk op kan tikken (wat inderdaad nog wel eens wil helpen). Ik heb het laatst bij een vriend van me aan de hand gehad, bleek ook de pomp te zijn die af en toe niet wou en er op een gegeven moment helemaal mee uitschee. Tip; als het inderdaad de pomp is koop een bosch of origineel want die kwaliteit is echt beter en ik vindt het plaatsen van de pomp in de tank nogal een gedoe wat je niet over wilt doen.
Gr. Bouke
P.s.: de slopert heeft nog een contact slot, kan je er zo uit komen halen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat heb ik en ik dacht ook zoiets, maar kon het nog niet terugvinden.bouke maas schreef : Volgens mij heb je toch LPI in je auto? In dat geval kan je volgens mij ook op gas starten.
Neen, ik heb onder mijn stoel een drukpomp zitten, zowel de opvoerpomp als de drukpomp hoor ik niet.Dat móet electrisch zijn.bouke maas schreef : Verder heb je volgens mij alleen een intank-pomp waar je moeilijk op kan tikken (wat inderdaad nog wel eens wil helpen).
Stel dat de riem versprongen zou zijn, dan doen de twee pompen het alsnog, lijkt me, ik moet ze in ieder geval horen en moet ie nogal naar onverbrandde benzine ruiken, bij het starten, niet?Dat laatste is niet het geval.
Ziet er wel een beetje raar uit, een SuperDeBoer tas met accu erin op mijn werk, maar goed, hij ligt aan de lader.Spullen in de kofferbak, rond half 1 maar eens kijken.
Ze vonden het hier al knap, dat ik uit Den Bosch kwam, zonder mijn voorruit te krabben....
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ja, een twingeling en een baksteen uit 1995, er kan wel eens een probleem(pje) ontstaan. Ook als ik in het buitenland zit is het een prettig gevoel van (schijn-)zekerheid.
Maak er een fijne en veilige dag van!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij is het 1x het brandstofpomprelais geweest en 1x een 'natte' lambda-sensor.
Tweede kwam door wassen en een kleine lekkage in de buurt van de lambda sensor...
Het kan ook nog aan een vochtige/vieze verdelerkap liggen of een losgeraakte vacuumslang/luchtslang. Vooral de slang voor carterontluchting wil nog wel eens een beetje losraken...