topsnelheid

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 23:30 #1272918 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Van links?

Kan zijn, dan nog kwam ik van rechts.
En het is niet fout in een 240 te rijden, wel in een tot 745 omgekatte.

welterusten JB

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 11:29 #1272979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic topsnelheid
ontopic?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 17:51 #1273015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze auto's hebben veel
Deze auto's hebben veel sterke punten, maar in mijn ogen hoort de actieve veiligheid daar toch niet bij, met 1 uitzondering en dat is het prima remsysteem, hoewel op mijn 91-er nog zonder abs. Maar het sterk onderstuurde karakter met verradelijk overstuur als het echt hard/lomp gaat is toch echt slecht te noemen voor een veiligheidsgeorienteerd merk. Maar goed,ik denk dat we wat dat betreft de dingen in de tijd moeten zien waarin de auto's ontworpen zijn, want iedere hedendaagse auto rijdt wat actieve veiligheid betreft rondjes om onze wagens. (wat passieve veiligheid betreft ook trouwens, al is het verschil daar kleiner omdat Volvo z'n tijd zeer ver vooruit was in dat opzicht.) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:00 #1273017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

jcf schreef : Deze auto's hebben veel sterke punten, maar in mijn ogen hoort de actieve veiligheid daar toch niet bij, met 1 uitzondering en dat is het prima remsysteem, hoewel op mijn 91-er nog zonder abs. Maar het sterk onderstuurde karakter met verradelijk overstuur als het echt hard/lomp gaat is toch echt slecht te noemen voor een veiligheidsgeorienteerd merk. Maar goed,ik denk dat we wat dat betreft de dingen in de tijd moeten zien waarin de auto's ontworpen zijn, want iedere hedendaagse auto rijdt wat actieve veiligheid betreft rondjes om onze wagens. (wat passieve veiligheid betreft ook trouwens, al is het verschil daar kleiner omdat Volvo z'n tijd zeer ver vooruit was in dat opzicht.) 

Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat je heel veel kunt veranderen daaraan. Moderne auto's hebben veelal betere dempers etc.
Wanneer je je 940 uitrust met Bilstein of Koni dempers, setje leuke veren die de auto wat verlagen, de nodige PU bussen, verstevigingen aanbrengt als veerpootbrug etc. gaat je 940 iig zeer goed een bocht door..
De meeste volvo's zijn inderdaad boten op de weg, maar dat wil niet zeggen dat het ook anders kan. Persoonlijk vind ik het bij moderne auto's dus totaal niet prettig dat er al die passieve snufjes op zitten.
Gr,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:16 #1273019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen top
Maar wel een beetje doorkachelen op de autobahn .......
<a href="
">

<a href="
">

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:33 #1273021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig.

Ceska schreef : Maar wel een beetje doorkachelen op de autobahn .......

Grappig.Maarre, heeft de eigenaar van de 740 met aanhanger zich al gemeld?
(laatste paar seconden)
Enne, rij je nou flat-out en is dit de versnelling die bij deze auto hoort?Bijna 20 seconden van 140 naar 160??Of zie ik dat verkeerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:44 #1273024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oh jeeee
oh jee, zie dat ik wat boze tongen heb losgemaakt met mijn opmerking dat ik over de snelheidslimiet heen ging op de brug bij Zaltbommel. Ik zal eerst even de omstandigheden uitleggen... Anders denken jullie dadelijk dat ik een notoire wegpiraat ben Ik was al een keer op en neer gereden, eraf gaan bij waardenburg, en weer terug erop om vervolgens bij zbommel er weer af te gaan. Dat met een snelheidje van rond de 120~130. Zag niks raars staan in de vorm van kastjes/flitsers etc, EN het was niet druk op de weg. Dus nog een keer de a2 opgedraaid, volgas en kijken hoe hard het zaakje wilde gaan met de afgestelde MBC. Let wel, ik heb de 220 aangetikt, vervolgens ben ik afgeremd om weer de afrit waardenburg te pakken. Hard? ja. Gevaarlijk? In mijn ogen veel minder gevaarlijker dan bijvoorbeeld te hard rijden in de bebouwde kom, of met een slecht onderhouden auto de limieten opzoeken.
En ja als ik die mbc er in bouw is dat niet om de extra trekkracht onderin, maar ik ben van mening dat te hard rijden een flexibel begrip is. 140~150 als het snachts is met goed zicht en weinig weggebruikers is toch niet gevaarlijk? Maar begin nu wel wat off-topic te raken.. Volgende keer zet ik erbij dat het in Duitsland was

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:53 #1273025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhanger
Eigenaar (740) met aanhanger ken ik niet. Hij kwam mij enkele weken geleden met 140 voorbij rijden en ben er even achter blijven hangen.
Met die FT rij ik zeker niet flat-out maar versnel gewoon langzaam. Daarom het rustig opklimmen naar de 160. Het had nog veel harder gekund maar omdat ik tegelijk aan het rijden en filmen ben vond ik het wel hard zat zo. Auto staat in zijn 4 met ingeschakelde OD(5).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 18:58 #1273029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderstuurd????
Ik heb met mijn 940 toch écht geen onderstuurde auto hoor.
Dat kun je bijregelen met : 1. goede banden 2. beetje experimenteren met bandenspanningen.
Je ophangpunten, rubbers, stabilisatoren etc, incl dempers moeten natuurlijk wél in orde zijn, anders kun je van weggedrag niets zinnigs zeggen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 00:40 #1273095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic neutraal

whitehorse schreef : Ik heb met mijn 940 toch écht geen onderstuurde auto hoor.
Dat kun je bijregelen met : 1. goede banden 2. beetje experimenteren met bandenspanningen.
Je ophangpunten, rubbers, stabilisatoren etc, incl dempers moeten natuurlijk wél in orde zijn, anders kun je van weggedrag niets zinnigs zeggen!

Helemaal mee eens, mijn auto vind ik overigens zeer neutraal in snelle bochten.(wel turbo stabi's, een stay en een vpb, dat helpt).

Moderators: Jerry Stam