topsnelheid
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Nu ik sinds vorige week ook een 960 heb, weet ik de 3.0 24V wel te waarderen, in die zin dat kracht ook comfort is. Met deze rijd ik nu steeds lekker door, 130/140. Blijft ook zo akelig stil.....Heerlijke bak! Na 500 km nog een kwart tank. Kan ik daar de topsnelheid nog even mee bereiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe snel dit in werkelijkheid (gps) is, weet ik niet. Het voelt overigens wel alsof je vliegt, je hoort meer windgeluiden dan iets anders en je zou wat betreft het geluid ook net zo goed in een klein vliegtuigje kunnen zitten!
Verbruik nu gemiddeld 10.5km/liter, meestal rijdt ik rustig 100 of 120 op de snelweg. Bij 100 is bij deze 940 alles nog rustig, bij 120 begint de wind al meer lawaai te maken en hoor je de motor loeien (toeren volgens mij boven de 3000). Dat ligt misschien aan de 1986cc B200F motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het verbruik daarentegen kan soms wel beter... 1: 8,5 gemiddeld en met korte ritten in de winter zelfs een keer 1:6,9 (let wel, op E85 dat mij 0.99 euro kost)
Maar je krijgt er veel voor terug zullen we maar zeggen
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals genoemd reed ik een Senator 3.0i die ook 204pk had en 270nm. De auto woog 1600kg maar was beduidend sneller dan bijv. een 960/S90: Ik klokte 0-100 op 8s en de top van die auto lag op 235 volgens t boekje (op de teller kwam ie aan de 260km/u)
Maar in een 700/900 krijg je inderdaad veel terug (de senator was helaas doorgeroest, technisch was ie top)
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-

De grote lol van de 2,3LPT is de acceleratie tussen 90 en 120.
Daar ligt de kracht van de 940. Ik heb hem vergeleken met onze laatste V70 2,4 en de 940 was bijna 4 seconden sneller in 5!
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Geniet, maar overdrive met mate(n).
av JB
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een oom van mij, heeft zijn amazon gerestaureerd en stelt, dat omdat hij weet dat de carrosserie helemaal 100% is en het blok volledig gereviseerd, dat hij er mee kan rijden, als ware het een nieuwe auto, dus waarom zou je er niet mee met 190 over de peage raggen......whitehorse schreef : Ik heb nu al weer enige tijd zo'n 144, maar ik vind nu 130 hard zat, terwijl ik weet dat hij ertegen kan. (En ik rijd nu met een overdrive, vroeger niet!)
Dus, dat doet ie dan ook, inmiddels met een Citro-Saxo-rallye fan voor zijn radiator om de boel te koelen als ie in de file terecht komt.
Geweldig vind ik zoiets, dat je zoveel vertrouwen hebt in je eigen werk...;-)Ik rij met mijn 940 nog niet eens 190.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef : hoe zou het van 100 naar 0 gesteld zijn in meters?
<a href="" title="filmpje">niet al te slecht
Remtest start op 4m10s
Rondom schijven doet veel, ik vind hem goed remmen maar je moet aardig stampen als t hard gaat