topsnelheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 19:51 #1272581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Redelijk.

kevinspui schreef : Hoe zit het met het comfort bij die snelheden, kun je nog op normale toon een gesprek voeren met degene die naast je zit ?

Ik heb op de peage bijna een uur lang met volle bepakking (250 kilo installatiemateriaal, groepenkasten en kabels) en twee zakken specie met 180 op de klok gereden, omdat ik die 135 euro toch bij me had en het effe wilde testen.
(was overigens ruim voor de olielekkage een dik jaar terug)
Ik heb met 180 met handsfree met autoanswer-on nog prima kunnen bellen.Je moet wel je stem verheffen en het geluidsniveau is beduidend veel meer, dan met 100.
't Schoot wel lekker op, in net iets meer dan 4 uur, vanaf Den Bosch tot net onder Orleans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 20:50 #1272591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic top
Heb de mijne hier over de grens aan de 230 gehad op gps!
Had nog gas over maar dufde niet meer.....
Dit komt toch mede door de 3 inch downpipe denk ik,vond het vrij hard.
Rij regelmatig 160 en auto verbruikt serieus een halve liter olie op 9000 km.
Waneer je hard gaat met een turbo is de turbo niet contineu op druk dus hitte heb je zelf in de hand,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 20:51 #1272592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met mijn 740 geregeld (lees:
met mijn 740 geregeld (lees: 1x per maand) naar mijn schoonzuster in het Duitse, gaat moeiteloos een half uur lang 190/195 op de teller. Dat ik het niet altijd doe heeft meer te maken met het feit dat ik 'voel' dat hij er niet voor gebouwd is dan dat hij niet aan kan. Temperatuur blijft keurig, olie ook (klein scheutje erbij na zo'n rit doe ik wel) alleen het benzinevebruik is echt om te janken. Maargoed, ook dat kennen we met z'n allen. Al met al: het kan prima, maar ik heb 'm niet om mee te scheuren. In de file moet ik toch altijd wel lachen om de mensen met hun kleine hokjes op wielen, het comfort is niet te evenaren binnen deze categorie (ik ben het nog niet tegengekomen althans) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 21:57 #1272601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 225
Heb 225 gedaan toen ik de ouwe turbo nog had. Met een schuin oog op de turbodrukmeter viel me op dat die continu rond de 0.9 bar bleef hangen. Lange tijd zo blijven rijden lijkt me niet heel goed. Met een Espace 3.5V6 voelde het allemaal net iets makkelijker, simpeler en vertrouwenwekkender. Met de MB R500 voelde het helemaal makkelijk, maarja, da's nu eenmaal een andere klasse. 
@Chris: Je dikke downpipe zorgt er alleen voor dat je turbo wat sneller opspoelt, en zorgt voor een iets snellere hitteafvoer. Topvermogen zou niet moeten uitmaken als de rest niet ook dik is. Dezelfde hoeveelheid uitlaatgassen moeten immers nog steeds door het dunne stukkie pijp. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:02 #1272603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met een Espace durf ik niet
Met een Espace durf ik niet naar het buitenland met de angst stil te vallen -:))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:18 #1272607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och

solexpaul schreef : Met een Espace durf ik niet naar het buitenland met de angst stil te vallen -:))

Och, Noordwijk - Uithoorn en vice versa was nog wel te doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:22 #1272610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden
Ik neem aan dat jullie allemaal hogesnelheidsbanden hebben?
Ik heb met opzet banden genomen die niet geschikt zijn voor
snelheden hoger dan 190 m/h. Mijn eigen snelheidsbegrenzer
zullen we maar zeggen
Dus welke snelheid mijn 2.0 turbo estate haalt met MBC op 0,7 bar ga ik niet
op de autobahn testen. 150 km/h is hard zat met 4 personen en 900 liter
bagage

groet,

Jacow 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:22 #1272611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geschikt
Die van mij zijn geschikt tot 260 meen ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:45 #1272615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jacow, niet zo slim. Je
jacow, niet zo slim. Je banden moeten minimaal dezelfde snelheidsclassificatie hebben als de auto. Als je auto 200 kan rijden moeten de banden dit ook minimaal kunnen. APK-afkeur en probleem met de verzekering als er iets fout gaat.
 groet,

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:49 #1272617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor en na mbc
ik heb hem voor dat ik de mbc erin heb gedaan na wat aandringen op de 210 op de teller gekregen. Met mbc 220 kmpu de brug bij zaltbommel op, na invoegen vanaf de oprit uit Zaltbommel.. Kreeg het gevoel dat de koek nog niet op was, heb hem overigens nog niet verder uitgetest, ben nu bezig met een tank zo zuinig mogelijk rijden om te kijken wat het zuinigste is wat mijn redblock kan rijden (ook leuk voor een keer).Als binnenkort de nieuwe ophanging icm hydra's en nieuwe banden eronder liggen ga ik weer een keertje testen, deze runs waren nog met de winterbanden haha

Moderators: Jerry Stam