topsnelheid
- John Blummel
- Nieuw lid
-

av JB

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@alexvanbemmel Als je de lpt kietelt naar 0,7 bar turbodruk is 0-100km/h in 8 seconden makkelijk te halen...ik heb er zelfs wel een gps print-screen van, staat hier ook nog wel ergens op het forum
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En gedragingen verrichten of juist nalaten is voor alle wegge- of misbruikers geregeld, oa in het RVV, wegenverkeerswet etc., naar de inhoud waarvan ik je kortheidshalve wel moge verwijzen.

av JB

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb geen hang en drang naar veiligheid. Sterker nog, ik ben vrij nieuwsgierig en avontuurlijk aangelegd. Ik rijd een Volvo niet vanwege de veiligheid, maar voor de grote hoeveelheid luxe en betrouwbaarheid voor (relatief) weinig geld. Hardrijden is een onderdeel van mijn dagelijks leven, en mensen die mij - soms terecht, meestal echter niet - een les menen te moeten leren, en daarbij soms meteen met een oordeel klaarstaan, kunnen niet per se op mijn waardering rekenen. Noch zal ik ze afrekenen op hun daden. Niet alles wat ik doe kan door de beugel, maar damn, wat zou ik mijn leven haten als ik enkel volgens de regels zou leven.john b schreef : klets of niet, Bas, prent komt automatisch en dan ook terecht, bovendien dienen ook en zeker Volvo-rijders hun status op het gebied van hang en drang naar veiligheid, ook letterlijk in de praktijk te brengen. Safetyy First, is het niet?
En daar reken ik ook het respecteren van de maximum toegestane snelheid bij. Wil je racen, huur dan het circuit af, of ga naar de Autobahn, voorzover het daar (nog) is toegestaan.
av JB
Dat was 'm voor nu wel even.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Blummel
- Nieuw lid
-
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
....op de brug bij Bommel, op zondagavond half 12 dus.....john b schreef : Overigens, waar kun je in Nederland, als "onderdeel van je dagelijks leven" nu hardrijden???
Enne, je kunt ook overdrijven hoor, hardlopers zijn doodlopers.Tsjonge, jij rijdt overal 30, 50, 70, 80, 100 of 120?
Kom op, ik rij met 140 op de teller over die brug, dat is op GPS 132, dat is 12 kilometer harder dan toegestaan, en 8 kilometer harder dan de grens waarop ze je bekeuren.
Nou nou, om me nou gelijk voor doodloper uit te maken......
Mensen die in die straat vanaf het stadion in Oss, naar die rotonde rijden, waar je 30 mag en waar ze ondanks de drempels 80 rijden, ja, daar heb je gelijk.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
"Tsjonge, jij rijdt overal 30, 50, 70, 80, 100 of 120?" vroeg je, Bas. En ja, inderdaad, geheel juist opgemerkt, dat doe ik dus, meestal, en zeker bij 30 en 50. En bij 130, 140, 200, 250, 300 enzovoort ook.

av JB

- V700 register
- Nieuw lid
-
John ik vind dat je echt te veel provoceert nu, dit kun je niet maken en het is niet grappig.john b schreef : Tja, Michael, tis of wordt eens ook jouw feestje. Niet te hopen dat je een ander ongewild en onschuldig deelgenoot maakt van dat "feestje". "Hardlopers zijn doodlopers",
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een erg hardnekkig fabeltje dat te hard rijden per definitie onveilig is. Iemand die scherp en geconcentreerd is, maar 140 rijdt, kan veiliger rijden dan iemand die met 100 zich aan de snelheid houdt, maar tegelijkertijd nog even denkt aan de vergadering van de afgelopen middag, of aan zijn vreemdgaande partner.john b schreef : Tja, Michael, tis of wordt eens ook jouw feestje. Niet te hopen dat je een ander ongewild en onschuldig deelgenoot maakt van dat "feestje". "Hardlopers zijn doodlopers", (te) hardrijders in mijn optiek ook, al zijn ze nog zo hardleers. Overigens, waar kun je in Nederland, als "onderdeel van je dagelijks leven" nu hardrijden???
av jb
Op elke weg in Nederland kun je te hard rijden. Als ik bijvoorbeeld van mijn huis in Amsterdam naar het ouderlijk huis in Uithoorn rijd, kom ik over het industrieterrein van Duivendrecht. Daar mag je 50, maar iedereen rijdt daar harder. 50 zou daar niet bepaald verstandig zijn. En ja, ze flitsen daar wel eens, en ja, ik ben daar ook wel eens de Sjaak geweest. Er om treuren heb ik geen seconde gedaan.