Officieuze presentielijst sleuteldag Carlo Schmidt, 27 maart 2010 - Inschrijving gesloten - Update/verzoek toegevoegd.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 11:10 #1265929 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic koffie en handjes...
Hoi Bas,

je mag mij ook op de lijst zetten, alleen geen grote klussen deze keer. Ik kom de handjes wel uit de mouwen steken waar dat nodig (b)lijkt te zijn, en natuurlijk voor de koffie!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 13:04 #1265947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ikke

OOk, als de 940 niet verkocht is of omdat er geen belangstelling voor is of omdat ik hem toch ga houden dan kom ik graag even sleuetelen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 16:58 #1265996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook maar eens heen gaan
Ook eens bij Carlo kijken , weet alleen zo niet wat aan auto gedaan moet worden ,kan dus ook nog niet inschrijven.
En de Estate met slechte koppeling zou misschien kunnen , maar is lastig om daar te komen.
Misschien de 740 sedan waarbij relais van intank pomp op verlichting zit aangesloten ipv op relaiskast, denk dat daar geen brug voor nodig is.
Doen ze bij Carlo op sleuteldag ook soms wel eens wat aan uitdeuken of komt er misschien een nieuw item : Uitdeuken hoe doe je dat zelf.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 17:10 #1265998 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nope
Hallo Fred
Nee, op sleuteldagen wordt niet uitgedeukt.  Op cosmeticadagen is wel iemand aanwezig voor (o.a.) "uitdeuken zonder spuiten".
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 17:36 #1266002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afwachten

Baseman schreef : Ik verwacht eigenlijk niet dat je een dergelijke afspraak met Carlo op de sleuteldag zelf kan maken en aanspraak kan maken op persoonlijke aandacht van Carlo of heren monteurs, omdat ik van mening ben, dat dat niet de insteek is op een sleuteldag.Ik zal bij het bestuur even checken of ik dat correct zie.
Feit blijft dan, dat je naast die ene afspraak van een ingeperkt stuk tijd, geen gelegenheid hebt om er iets aan te doen.
Veel verstandiger is het dan, om vooraf inderdaad bij Carlo langs te gaan (ik had niet begrepen dat dat jouw voornemen was) en te zien wat daar uit komt en daarmee de sleuteldag aan te vangen. Daar zijn uiteraard wel de reguliere kosten aan verbonden Wat die zijn, kan ik kje niet zeggen, maar daar ben je vast al van op de hoogte.
Op het formulier kun je aangeven hoeveel brugtijd je nodig denkt te hebben.Je kunt wachten met het insturen tot je weet wat je nodig hebt, of nu inschatten wat het maximaal gaat worden (bijv 120 minuten) en na de check eventueel bijstellen.

Niels 944 16V schreef : Ohja, dat relais: Graag.Ik durf absoluut niet meer te zeggen wat ik toen heb afgerekend met je, iets van 20 euro of zo, kan dat?

Ik zou het moeten terugzoeken, maar ik meen dat we 12,50 hadden afgesproken en dat je die zou overmaken als je hem daarwerkelijk kon gebruiken. Ik zou het moeten terugkijken.

Dan hou ik het inderdaad maar zoals ik had ik al in de planning had; even langs bij Carlo voor de sleuteldag voor een inventarisatie. De stuurpomp zit er aan te komen vertelde ze me bij Nordicar al, die doet overigens al 5 jaar vanuit stilstand even moeilijk maar na 100 meter is t over. Enig idee wat dit kost?
Als ik t.z.t. meer weet van Carlo dat zal ik het je even zeggen. Mocht het dan niet meer lukken mij in te plannen dan is die over 4 weken ook een prima idee inderdaad.
De prijs van dat relais weet ik zo niet meer, maar dat zal wel goed komen. Ik zal eens graven in mijn PB's of ik er iets van kan terug vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 09:21 #1266176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic want?

Baseman schreef : Het formulier is aangepast en bevat nu ook een regel met de vraag om het VIN-nummer en het forumalias.Beide moeten worden ingevuld.

want?
wat wil je daarmee doen?
Ik moet nu intussen zoveel gegevens invullen, waarvan mij niet geheel duidelijk is wat daar de achterliggende gedachte van is.
 VIN nummer weet ik niet  uit mijn hoofd en is ook slecht terug te vinden op deze site overigens, het staat in ieder geval niet bij "mijn auto's  of mijn profiel of op de ledenlijst"wat ik een logische plek zou vinden
En waarom in godsnaam een FORUMALIAS? dat is voor het forum en toch niet voor een sleuteldag? 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 09:58 #1266179 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Simpel?
Hoi Jeroen,

het is eigenlijk heel simpel:

- VIN nummer staat ergens <u>op je auto</u>, en als het niet op deze site staat heb je het er niet opgezet. Waarom invullen? Maakt het voor het bestellen van de JUISTE onderdelen een stuk makkelijker en voorkomt verwarring en of teleurstelling
-forumalias op het formulier is omdat Bas en andere RC niet altijd weten dat bv. 'Rooie Pannenkoek' eigenlijk Willem Jansen zijn werkelijke naam waarmee hij het formulier ondertekend.
&#160;
Het is dus in jou belang én om het de RC iets gemakkelijker te maken de juiste persoon aan te schrijven indien nodig.
&#160;
C'est tout!
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 10:21 #1266182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vin

Miquelangelo1969 schreef : Hoi Jeroen,

het is eigenlijk heel simpel:

- VIN nummer staat ergens <u>op je auto</u>, en als het niet op deze site staat heb je het er niet opgezet. Waarom invullen? Maakt het voor het bestellen van de JUISTE onderdelen een stuk makkelijker en voorkomt verwarring en of teleurstelling
C'est tout!

GG,

Vin staat toch ook gewoon op kentekenbewijs.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 10:24 #1266184 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic makkelijker!
Inderdaad, nou, hoe makkelijk wil je het hebben?
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 11:46 #1266189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom op Jeroen.

Jeroen schreef : Ik moet nu intussen zoveel gegevens invullen, waarvan mij niet geheel duidelijk is wat daar de achterliggende gedachte van is.
 VIN nummer weet ik niet  uit mijn hoofd en is ook slecht terug te vinden op deze site overigens, het staat in ieder geval niet bij "mijn auto's  of mijn profiel of op de ledenlijst"wat ik een logische plek zou vinden
En waarom in godsnaam een FORUMALIAS? dat is voor het forum en toch niet voor een sleuteldag? 

Ik zal het proberen uit te leggen.
Forumalias heeft Miquel reeds uitgelegd.Het overkomt me regelmatig dat iemand naar me toe komt en zegt: "Hallo, ik ben Gerry van Dijk en had me ingeschreven" (naam als voorbeeld uiteraard)Tsja, dan moet ik dus uit mijn hoofd weten wie dat is, en met welke naam hij zich heeft aangemeld op de site (forumalias) en dus ook bij de sleuteldag. Ik vind het dan slordig dat ik eerst moet opzoeken wie het is of wat ie komt doen.En dan blijkt dat ie dan 745Turbofanaat heet of zo......het lijkt er nog niet eens op, laat staan dat het overeenkomt met zijn vervoermiddel omdat ie net een 960 kocht maar zijn forumalias niet aangepast heeft (om zich om begrijpelijke redenen)Om het MIJ (en andere RC's) makkelijker te maken, heb ik het vakje forumalias erbij gezet.Ik neem niet aan dat jij iedereen bij voornaam/achternaam kent, die de 27 maart bij Carlo binnenwandelt, wel?
Het heeft nog een reden:Ik heb een excel-formulier, waar op basis van het forumalias alle overige gegevens van dat alias worden toegevoegd (met een lookup-functie), zodat ik het enkel maar hoef na te kijken of de gegevens nog kloppen. Wat ik dan nog moet doen, is de voorgenomen klussen daar waar nodig juist intepreteren en inschatten of de tijd die aangegeven is klopt.De omschrijving en benodigde onderdelen, probeer ik uit de inschrijving te halen, soms lukt dat niet helemaal en bel ik na.Maar, bij bijvoorbeeld een versnellingsbaksteun, moet ik eerst gaan uitzoeken welke bak eronder hangt, want dat kun je op basis van het kenteken niet zien.Carlo heeft trouwens aangegeven dat ie sowieso weinig met kentekens doet, maar dat is een ander verhaal.Carlo doet wél iets met VIN-nummer, want dat heb ik met hem besproken.In geval van twijfel, kan hij nu dus in VADIS opzoeken welke bak er onder zit en het goede onderdeel bestellen.Dit is helaas een enkele keer mis gegaan en daar hou ik niet van, dus ook dit vakje heb ik toegevoegd.
Persoonlijk beschouw ik het als een verplicht vakje, maar als je ervoor kiest het niet in te vullen en het bestelde onderdeel blijkt niet juist te zijn, wat voorkomen had kunnen worden met het wél invullen van het juiste VIN, dan kun je jezelf daar voor de volle 100% verantwoordelijk voor houden.
Duidelijker?
De sleuteldag verloopt naar mijn mening steeds soepeler en beter, mede door dit soort kleine dingetjes en de medewerking van zowel het gastbedrijf en de medeleden en als Regio-coordinator kan ik dat heel erg waarderen, vooral als achteraf iedereen de juiste spullen op de juiste tijd kreeg en heeft kunnen doen wat op de planning stond.Mocht je echter een constructieve bijdrage willen leveren aan de aanpassing van het formulier, dan hoor ik die heel graag.Dat het geautomatiseerder zou kunnen, moet ik je gelijk in geven.

Dat het niet bij profiel staat, klopt niet helemaal, want je auto hangt aan je profiel en bij jouw auto, zou het moeten staan.Maar VIN nummer staat inderdaad niet getoond bij jouw auto en dat is een goed punt.Je hebt het namelijk wel aangegeven bij het invullen van je auto en als je op bewerk klikt, zie je het ook staan.Of deze opzet bewust is weet ik niet, maar daar ga ik iets mee doen, dank.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC