km heffing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 21:29 #1262956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap niet zo goed dat er
Ik snap niet zo goed dat er bij zijn die stellen dat het niet fair is dat je met weinig km's net zo veel HSB betaald als een veelrijder. In mijn ogen is dat logisch , houder schaps belasting is niet meer dan het in bezit hebben van een automobiel (OK als je echt kunt aantonen (schorsen) dat je hem nooit gebrukt hoef je dat niet te betalen.)
En de veelrijders? Die betalen al dik (heel dik in dit land) middels de brandstofaccijnsen voor hun kilometers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 21:33 #1262957 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Wetenschappelijk bewezen?
Baseman schrijft dat het wetenschappelijk is bewezen dat de auto 5% bijdraagt aan de totale CO2-emissie wereldwijd.
Graag neem ik kennis van de inhoud van dat wetenschappelijke rapport. In een ander ern eveneens wetenschappelijk rapport, (Universiteit van Leuven, faculteit natuurwetenschappen, 2007) wordt juist feitelijk en onomstotelijk bewezen dat de mensheid in totaal slechts 0.0572% bijdraagt aan de totale C02-emissie.
av JB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 21:56 #1262960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat raport heb ik
JB,
Dat raport heb ik. De CO2 bijdrage van alle personenwagens op onze aarde is 5%. Vrachtverkeer, busverkeer, treinen en scheepvaart dragen voor een andere 5% bij... Totaal 10%. Er zijn veel grotere posten in het plaatje maar daar blijft de overheid van af.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 22:06 #1262963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt helemaal gelijk

Baseman schreef :

LHOsinga schreef : Een ander aspect zijn de systeembeheerskosten. Die bedragen 4 miljard (MILJARD...!) euro. Ga er maar van uit dat dit zeker 6 miljard zal worden. Delen we dat door 16 miljoen mensen (zuigelingen en ouden-van-dagen meegerekend) dan komt dat dus neer op 375,- per inwoner.

En die kosten zijn nieuw en moeten dus ergens vandaan komen.De vraag is hoe ze die belasting gaan noemen en bij wie dat vandaan moet komen.
Ik vraag me af of, als een GPS signaal niet door een Renault-ruit naar binnen kan, of dat kastje dan wel bereikbaar is?Wat voor transmissievorm gebruikt dat kastje? Wireless/BT/GPS/GSM/GPRS? Waar kun je dat mee bereiken?Als je een auto ophaalt met autoambulance, voor welke betaal je dan? Voor beide waaschijnlijk.Als je een mooii amazon hebt, ben je mooi klaar met een zo'n kastje op je dashboard.Wie monteert die en wie betaald dat?Mag ik hem er zelf in/op zetten? Ook prima, maar wie controleert dan of ik hem er niet weer uithaal als ik even heen en weer naar groningen moet?
Het enige voordeel zou kunnen zijn, dat als je auto gejat wordt, dat er tenminste iemand weet waar ie is.Of ze daar iets mee doen, de politie dan, vraag ik me af. Of nee, eigenlijk niet, natuurlijk doen ze daar niets mee, waarom zou je ook....
(effe de ANWB-site opzoeken............)

Zo'n systeem invoeren en uitrollen kost handen vol geld. Werkelijk handen vol. En we hebben met zijn allen al gigantisch veel uitgegeven aan de banken. Komt men met het idee om zo'n systeem in te voeren... We moeten juist bezuinigen!! Stel de boel uit zou ik zeggen. En dan het managen van het systeem... En wat als de Amerikanen beslissen het GPS systeem uit te zetten?? Dat kunnen ze heel gemakkelijk in geval van noodzaak als het moet.. Het is nog niet gebeurd, maar je hangt je op aan een systeem dat je niet zelf in de hand hebt. Waarom ontwikkelt de overheid gewooon niet zelf een systeem op basis van nummerplaatherkenning of zo?? Zoiets als in Duitsland voor het vrachtverkeer? Dat is onafhankelijk van derden en kun je zelf handhaven. Ik denk dat het voorgestelde systeem nooit van de grond zal komen. Technisch niet controleerbaar, veel te duur, fraude gevoelig. Hoe controleert men bij de APK of het kastje nog wel werkt? Als ik nog in NL zou wonen zou ik het wel weten: ik bouw meteen een GPS jammer/stoorzendertje in de wagen die het signaal dat het kastje moet ontvangen verstoort. Die stoorzender prik ik dan gewoon in de sigarenaansteker. En als de politie langsrijdt haal ik hem er snel uit... Is heel, en lees heel makkelijk te bouwen, en hoeft maar een kleine zender te zijn. Ze zijn gewoon gek daar.
Robert

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 22:07 #1262961 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Rapport
Hallo Robert,
Zoals je weet zijn er vele wetenschappelijke publicaties gedaan, echter de feiten werden en worden nog steeds verdraaid. C02 is verworden tot een hype, een hype welke bewust door diverse overheden in het leven is geroepen. Juist belgische wetenschappers van de Universiteit Leuven hebben daarover een geheel ander licht laten schijnen, wat natuurlijk niet in dank wordt afgenomen door de Co2-aanhangers. Maar het gefundeerde tegenbewijs stapelt zich op waardoor de protesten groeien. Wellicht dat jij als imitatie-Belg , korter bij het Belgische wetenschappelijke vuur zit, althans vanuit jouw positie mogelijk daarop een ander zicht kunt hebben, een niet door ceeootwee vertroebeld zicht, bedoel ik dan. En echt waar, 0.0572 en geen procent meer!
av jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 22:30 #1262974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag.

john b schreef : In een ander ern eveneens wetenschappelijk rapport, (Universiteit van Leuven, faculteit natuurwetenschappen, 2007) wordt juist feitelijk en onomstotelijk bewezen dat de mensheid in totaal slechts 0.0572% bijdraagt aan de totale C02-emissie.av JB

Die zie ik graag in mijn mailbox verschijnen, zoals je weet leer ik graag bij.Mijn mailadres heb je.

robertm schreef : Als ik nog in NL zou wonen zou ik het wel weten: ik bouw meteen een GPS jammer/stoorzendertje in de wagen die het signaal dat het kastje moet ontvangen verstoort. Die stoorzender prik ik dan gewoon in de sigarenaansteker.

Nogal omslachtig, zonder stoorzender lukt dat ook makkelijk, maar laten we daar niet over uitwijden.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 23:10 #1262982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic site ANWB
Voor mijn gevoel kan je zovaak je mening geven op de site als je wilt heb ik uitgeprobeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 09:06 #1262949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lies bak
en de lease rijders
gaan die weer, zoals gewoonlijk, en he-le-maal  niks van merken?
24 % bijtelling over de belasting van pak m beet 42% (das omgerekend 10,08 % procent!) betalen over een auto.
Dus bij een auto van 40.000 euro (een nieuwe V70) mag je iets meer dan 4000 zelf betalen,INCLUSIEF ALLES! zo goedkoop kan ik het niet.
Brandstof kost mij alleen al 2500 euro bij 15000 km per jaar.

En wat als het niet doorgaat?
 wat is het alternatief?
Dat lees ik niet bij de ANWB.
Slechte enquete.. kan niet anders zeggen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 15:51 #1263030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km. heffing
Beste Jan,
Ik kan, gezien je uiteenzetting, begrijpen dat je met wantrouwen naar de overheide kijkt. Ik heb wel ervaring in procesvoering door individuele mensen met de overheid. Meestal betrof dit een verzet tegen een ambtelijk besluit. Daarbij heb ik onredelijke zaken gezien, waarbij een halstarrig ambtelijk orgaan, koste wat kost haar gelijk wilde volhouden.  Daarbij heb ik wel in het algemeen ervaren dat een politiek bestuurder veel gevoeliger is voor negatieve publiciteit en niet geneigd is zaken op de spits te drijven (afgezien van sommige eikels van wethouders)'
In de landelijke politiek speelt dat heel sterk. Ministers en parlementariers zijn erg gevoelig vooreen negatieve pers. Zij zullen dan ook niet lichtvaardig een besluit nemen dat kans maakt zich later tegen hen te keren. Een negatieve pers of een voor hen negatief uitpakkend onderzoek is moordend voor hun politieke carriere.  Daarom heb ik een redelijk vertrouwen in besluitvorming in de landspolitiek die ingrijpende gevolgen kan hebben voor de hele bevolking. Daarbij zal een minister niet over een nacht ijs gaan. Het idee van het verschuiven van de lasten van bezit naar rijden is m.i. de enige mogelijkheid om de verkeersinfarcten hier het hoofd te bieden. Oplossen van die problematiek is ook belangrijker dan het milleuaspect denk ik. Hoewel, onze wijk Overschie is al jaren lang vergeven van de herrie, fijnstof en uitlaatgassen doordat de A13 zich dwars door die wijk perst. Dit verwijt ik echter in belangrijke mate de millieumaffia die het doortrekken van de A4 naar de Beneluxtunnel jarenlang blokkeerde. Dat onze huidige minister die tegenkrachten nu durft te trotseren vergroot mijn vertrouwen in zijn oprechte bedoelingen.
Deze discussie neemt inmiddels een aardige omvang aan, maar het gaat ook om een erg belangrijk onderwerp voor automobilisten. En als het om de negatieve gevolgen gaat. Ik beschouw mijn Volvo, een dorstige auto met relatief veel CO2 uitstoot, niet als een auto waarmee je dagelijks veel kilometers af legt. Naarmate ze ouder worden moet je er denk ik ook spaarzamer mee om gaan. Zou ik in de situatie verkeren dat ik veel werkkilometers moet maken dan zou ik denk ik voor mijn werk een zuiniger auto kiezen met minder CO2 uitstoot. Dan beperk je de financiele schade van de km. heffing. Je kan de Volvo('s) dan als vrije-tijdsauto gebruiken, want hoe je het ook bekijkt, de lasten voor een auto die weinig kilometers maakt gaan zeker omlaag, en dat is voor bezitters van meerdere grote Volvo's pure winst. En over die kastjes maak ik me geen enkele zorg. We gebruiken ook GSM, navigatie, internet-bankieren e.d.waarmee we ook risico's lopen dat we getraceerd kunnen worden, of bestolen. Dat brengt onze moderne communicatie-maatschappij nu eenmaal met zich mee. Je moet niet in eens selectief bang worden voor die kastjes. Mijn vrees is dat er, door bijv.sensatieberichten in de Telegraaf e.d. een hysterie is ontstaan en waarmee de mensen onnodig angst wordt aangepraat.
Je ziet, ik blijf een warm voorstander van de km. heffing, en denk dat het voor Volvo hobbyisten  een zagen zal zijn.

Vr.gr.Hans Kakes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 16:33 #1263034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Door de mens
Wie natuurkunde heeft gehad, weet dat een verwarmingsbron een ruimte verwarmt.
Iemand die geen natuurkunde heeft gehad zou het eigenlijk niet over CO2 uitstoot mogen hebben en al helemaal geen 'wetenschappelijk' verhaal uit z'n duim te mogen zuigen.
De 'Wet' is duidelijk, wij mensen verpesten de omgeving en de auto is daar een onderdeel van.
Goedkope enrgie gaat opraken, immers olie groeit niet 'uit' de grond, op=op.
Duidelijk is dat wij zuiniger om moeten gaan met de middelen die nu nog bijna 'gratis' zijn.
Raar is wel dat de auto behoorlijk hard aangepakt wordt en andere 'takken' nog buiten schot blijven.
Er moet iets gebeuren, we moeten minder olie opstoken, helaas zal onze overheid niet in staat zijn om dit op dit moment in goede banen te lijden, waardoor de kosten no hoger op zullen lopen.
Simpele oplossing is de benzineaccijns verder verhogen, maar ook bv een accijns om je huis te kunnen verwarmen en waarom krijgen mensen nog steeds reiskostenvergoeding??
Duidelijk is dat het verstoken van olie duurder moet worden zodat we eens zuinig met onze 'middelen' om gaan, maar doe dat eens op een eerlijke manier.
Op dit moment lijkt het alsof alleen de auto daar de schuldige aan is, maar zijn aandeel zit onder de 30%.
Maar wat doe je als landje als 'big bully' Amerika lekker alle olie blijft 'wegstelen' en lekker in die slurpers blijven rondrijden, wat vertel je dan een Nederlander, Europeaan of zelfs een Chinees die nu ook eens lekker (zijn aandeel) olie wil gaan opstoken.
Noem het een CO2 probleem, maar een economisch GROOT probleem gaat het zeker worden over een aantal decennia.
Bedenk maar eens, een modern mens kan niets, helemaal niets zonder olie, dus onze samenleving moet naar een systeem toe waarbij het verbruik van olie afneemt ipv toe. De km heffing is een poging, of het gaat lukken??
Immers, een alternatieve (goedkope) energiebron is er nog niet (zolang we nog niet bij het H3 op de maan kunnen komen of volledig gebruik kunnen maken van zonneenergie).
Prettiger al onze overheid hun werk weer eens gaan doen en ministers niet alleen naar hun eigen portomonnee blijven kijken, want de Nederlandse overheid wordt te duur, presteert ondermaats en op dit moment is de automobilist een 'willig' slachtoffer.
Nu willen die gasten ook nog eens hun werk niet meer doen en laten het over aan de ANWB!!
Grapje zeker!!

Moderators: Jerry Stam