km heffing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 09:47 #1262729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Punt
Denk wel dat Jan een punt heeft. Wat als iedereen een schone en kleine auto gaat rijden ? De inkomsten zullen erg dalen waar toch iets op gevonden moet worden. Mij lijkt dat de overheid dan de tarieven zover verhoogt dat de benodigde hoeveelheid geld weer binnenkomt. Gekozen of niet. Het idee dat mensen die meer rijden meer betalen is vanuit milieuoogpunt best logisch. En op zich is filebestrijding ook een goed idee. Maar ik ben toch bang dat de maatregel misbruikt gaat worden als inkomstenbron.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 13:05 #1262759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. de spitstoeslag is nog
1. de spitstoeslag is nog niet mee berekend, omdat deze nog niet bekend is
2. de compensatie voor de provinciale opcenten is ook nog niet meegenomen in het totaalplaatje.
Korto, het is een incompleet verhaal met een open einde opzet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:31 #1262766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is een discussie zonder
Dit is een discussie zonder het uiteindelijke weten dus tamelijk uitzichtloos en zinloos. Dan krijg je dus dat iedereen z'n eigen maatschappijbeeld gaat projecteren.
Je kunt hooguit aangeven of je het ermee eens bent dat de gebruiker betaalt of (zoals nu met de BPM en BTW daarover, de wegenbelasting etc.) niet.
En trouwens: zelfs als JanV  een punt zou hebben, zeg je niet tegen iemand "droom maar lekker verder" of zoiets. Zo ga je niet met elkaar om en al helemaal niet als clubleden onder elkaar

• Jeroen Kok (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:36 #1262769 door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic heffing
Geef vooral je mening op de site van de ANWB zou ik zeggen.
Groet, Sebastiaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 15:54 #1262778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beheerskosten systeem
Een ander aspect zijn de systeembeheerskosten. Die bedragen 4 miljard (MILJARD...!) euro. Ga er maar van uit dat dit zeker 6 miljard zal worden. Delen we dat door 16 miljoen mensen (zuigelingen en ouden-van-dagen meegerekend) dan komt dat dus neer op 375,- per inwoner.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 16:59 #1262783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind dat Jan gewoon een
Ik vind dat Jan gewoon een heel goed punt heeft. Hoe je het ook wend of keert de overheid zit er niet voor de burger maar voor zichzelf. Denk nou niet dat de km heffing voor de burger voordeliger uit zal pakken, want dat is gewoon bedrog. Het klinkt allemaal heel schappelijk naar de burger toe, maar uiteindelijk zullen ze tarieven verhogen of via een andere omweg het geld uit je zakken halen.
Bovendien wil ik niet zo'n foei lelijk kastje in mijn mooie S90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 18:46 #1262797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paranoia en Privacy
Even een stukje paranoia modus:
Dat de auto een melkkoe is was al lang duidelijk en daar heb ik mij maar bij neergelegd. Ik ben veel banger voor het privacygedeelte. Ze zeggen dat de info in het kastje blijft maar daarintegen geven ze er wel gelijk een disclaimer bij dat er uitzonderlijke gevallen zijn waar het systeem door politie en justitie gebruikt kan gaan worden. De conclusie moet dus wel zijn dat er meer info buiten het kastje komt dan alleen maar een tarief dat verreden is.
Ze kunnen dus wel zeggen dat dit niet misbruikt gaat worden maar wie kan dat garanderen? Als je dit systeem heel elementair bekijkt kan het best wel ingezet worden als persoonlijke flitspaal. Immers, ze meten waar je rijdt, wanneer je rijdt, hoelang je over een bepaalde afstand deed. Eigenlijk hetzelfde als TomTom kan maar dan zit er een koppeling achter met de overheid welke de info doorsluist naar de belastingdienst. Waarom zouden ze zo'n linkje niet gelijk aanleggen met het CJIB?
Einde paranoia modus
Maar de overheid gaat er natuurlijk netjes mee om he... -thumbsup-

Overigens, de ANWB enquete is voor iedereen toegankelijk. Niet alleen de leden. Het is nu echter een beetje druk. Indien je er niet doorheen komt, gewoon later nog eens proberen.
Ik vond dat ze de vragen best goed hebben gesteld. Niet gewoon een eens / oneens met rekeningrijden systeem maar goede gerichte vragen en aan het einde ruimte voor je eigen mening.
Groet,
Támas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 20:06 #1262809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paranoia

tkornman schreef : Even een stukje paranoia modus: Dat de auto een melkkoe is was al lang duidelijk en daar heb ik mij maar bij neergelegd. Ik ben veel banger voor het privacygedeelte. Ze zeggen dat de info in het kastje blijft maar daarintegen geven ze er wel gelijk een disclaimer bij dat er uitzonderlijke gevallen zijn waar het systeem door politie en justitie gebruikt kan gaan worden. De conclusie moet dus wel zijn dat er meer info buiten het kastje komt dan alleen maar een tarief dat verreden is.
Ze kunnen dus wel zeggen dat dit niet misbruikt gaat worden maar wie kan dat garanderen? Als je dit systeem heel elementair bekijkt kan het best wel ingezet worden als persoonlijke flitspaal. Immers, ze meten waar je rijdt, wanneer je rijdt, hoelang je over een bepaalde afstand deed. Eigenlijk hetzelfde als TomTom kan maar dan zit er een koppeling achter met de overheid welke de info doorsluist naar de belastingdienst. Waarom zouden ze zo'n linkje niet gelijk aanleggen met het CJIB?
Einde paranoia modus

Zoals ik het begrepen had kan de overheid/politie die data alleen achteraf uitlezen vanaf het kastje zelf. Om te zien of je nu wel of niet als vluchtauto op de plaats en tijd van die overval aanwezig was :) Niet real-time via de sateliet. Ik durf niet te beweren dat ik dat zeker weet. Tis gewoon nog allemaal te vaag...

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 22:00 #1262826 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Laten we niet overdrijven.
Hallo Tom,
laten we nou niet overdrijven. Als iemand de stelling poneert dat onze overheid zich betrouwbaar naar haar burgers opstelt, dan vind ik diegene zeer naïef. De ombudsman maakt niet voor niets overuren om allerlei schrijnende gevallen door een falende en onbetrouwbare overheid recht te zetten. Dan zeg ik inderdaad: droom lekker verder en om dat nou te kwalificeren als "zo ga je niet met elkaar om" dat vind ik toch wat te kort door de bocht. Een discussie mag best stevig gevoerd worden mits er geen persoonlijke grievende en beledigende uitspraken aan te pas komen. En die zie ik toch echt niet in mijn antwoord. 
En voor de goede orde: ik heet Jan Snijder dus als je mijn naam afkort dan graag als JanS.
En ik sluit me ook volledig aan bij het verhaal van Támas voor wat betreft de privacy. Ook daar moeten we nog maar afwachten of deze voldoende beschermd is. Vandaag zit er de ene regering die dat wellicht wel doet, over een paar jaar een regering die lak heeft aan de gemaakte afspraken en lekker deze gegevens voor allerlei andere doeleinden ge(mis)bruikt.

Groeten, Jan.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 22:13 #1262830 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic dromen?

Dromen zijn bedrog, zoek de overeenkomsten met dit kabinet.
En de droomvlucht hoort thuis in de Efteling, voor je het weet zit je erin, ook met "de kennis van vandaag".
En JanS (en de kinderen?) :we zullen de ervaring ervaren (vrij naar de Volvo-slogan).
En ja, ik ben het met je eens. 
Welterusten

jb 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC