km heffing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans Kakes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Maar....dat zeg ik dan wel met de kennis van nu.
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus op dit moment zou de km heffing ook voor mij goedkoper zijn dan de wegenbelasting nu.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die heffing zal ongetwijfeld snel en regelmatig verhoogd worden waardoor we binnen enkele jaren per saldo gewoon duurder uit zijn.
Daarbij zullen ze de wet best wel eens heel snel kunnen "repareren" met betrekking tot het hebben van meerdere auto's .
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar daar heb je de kilometerheffing niet voor nodig. De wegenbelasting van nu kunnen ze ook verhogen wanneer ze willen, sterker nog, daar zijn ze al een tijdje mee bezig.Ceska schreef : Niets onbetrouwbaarder dan onze overheid. Wanneer krijgen we het kwartje van Kok eigenlijk terug?
Die heffing zal ongetwijfeld snel en regelmatig verhoogd worden waardoor we binnen enkele jaren per saldo gewoon duurder uit zijn.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Kijk nu maar eens wat de gevolgen zijn met de nieuwe OV-chipkaart die verhogingen laten zien voor de reizigers van meer dan 20% op sommige trajecten. Nee, onze overheid heeft nog nooit iets fundamenteel veranderd waardoor het goedkoper werd. Ik vertrouw ze voor geen cent en ik ben dan ook mordibus tegen de kilometerheffing. Om nog maar te zwijgen over de puinhoop die zal ontstaan met de kastjes die we in onze auto's krijgen en die absoluut niet ( volgens onze overheid) de privacy zullen aantasten.......................... Ik geloof meer in een vegetarische tijger dan in dat verhaal. Onze brandstof is al zwaar belast en wie veel rijdt betaalt veel accijns en wie weinig rijdt betaalt dus minder. Simpel en de overheid moet maar eens leren om de tering naar de nering te zetten in plaats van als een rupsje nooit genoeg steeds weer extra geld van haar burgers af te troggelen.
En kort gezien heb ik er met mijn s90 met ca. 10000 km per jaar op gas en mijn 480 met 3000 km per jaar ( geen van 2 worden ze ooit belastingvrij) ook in directe zin ( zoals het nu wordt gepresenteerd) voordeel bij, maar geloof me, deze introductietarieven blijven echt niet zo. De rest van mijn auto's zijn reeds belastingvrij.
Maar wees er zeker van dat de automobilisten die meer dan 20000 km met één auto rijden in het nieuwe systeem gruwelijk de l*l zijn. Ook de mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven zijn duurder uit. En dat mag en kan niet zo zijn. Dat zijn de mensen die dagelijks op pad moeten om voor zichzelf en ( via de belastingen) voor vele anderen het dagelijks brood moeten verdienen en geen alternatief hebben voor de auto.
En daarom vind ik de kilometerheffing een zeer verwerpelijke maatregel.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans Kakes

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Life is too long to let it lead by distrust

Hans Kakes