km heffing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 22:35 #1078813 door V700 register
km heffing is gemaakt door V700 register
Ik las in de discussies in het forum dat er nogal tegen de km. heffing wordt opgezien. Op de site van autoweek kan je zien wat de prijs per km. wordt. Dat viel mij niet tegen. Mijn 960 Estate 3.0 automaat uit '95 zou met een CO2 uitstoot van 274 gram per km. (las ik in dit forum) 6,5 cent per km aan km. heffing gaan kosten. De wegenbelasting bedraagt nu 816 euro per jaar. Het omslagpunt ligt bij 12000 km. Als je, zoals ik, daar ruim onder blijft levert dat een behoorlijke besparing op. Mijn kilometrage zal ongeveer 10.000 per jaar zijn, waarvan de helft met mijn caravan in het buitenland, en die kilometers tellen niet mee. Vooral bezitters van meer auto's waarmee weinig gereden wordt zullen daar ook flink wat door besparen. Wij mogen via de ANWB onze stem laten horen. Ik zal zeker voor stemmen. Liever vandaag dan morgen die km. heffing.

Hans Kakes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 22:47 #1262691 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic km heffing
Als je 1 of meerdere voertuigen, op 31 december 2011  jonger dan 25 jaar, bezit, waar dan wel relatief weinig mee wordt gereden, is de km-heffing inderdaad een uitkomst welke de bezitter veel onnodige belasting-schorsingspenningen bespaart. Vanuit die optiek bezien dus helamaal mee eens.
Maar....dat zeg ik dan wel met de kennis van nu.
av jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:03 #1262694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem km heffing
Bij weinig km zoals al eerder aangeven in het voorbeeld zou ik inderdaad met meerder Volvo's die geen 25 jaar oud zijn goedkoper uitzijn en kan ik elke dag een andere Volvo rijden als het moet.
Dus op dit moment zou de km heffing ook voor mij goedkoper zijn dan de wegenbelasting nu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:10 #1262695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doel en het middel
Met het doel van de km heffing is niet zoveel mis. Maar wel met het middel. Te duur, te onzeker, te complex, te totalitair. Als het allemaal zou lukken dan zal het voor een deel van mensen inderdaad voordelig uitpakken. Voor mij ook. Ik heb twee auto's die vrijgesteld zijn van de km heffing. Toch denk ik dat het een onverstandig plan is.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:19 #1262696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
Niets onbetrouwbaarder dan onze overheid. Wanneer krijgen we het kwartje van Kok eigenlijk terug?
Die heffing zal ongetwijfeld snel en regelmatig verhoogd worden waardoor we binnen enkele jaren per saldo gewoon duurder uit zijn.
Daarbij zullen ze de wet best wel eens heel snel kunnen "repareren" met betrekking tot het hebben van meerdere auto's . 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:20 #1262697 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Heffen

Ceska schreef : Niets onbetrouwbaarder dan onze overheid. Wanneer krijgen we het kwartje van Kok eigenlijk terug?
Die heffing zal ongetwijfeld snel en regelmatig verhoogd worden waardoor we binnen enkele jaren per saldo gewoon duurder uit zijn.

Maar daar heb je de kilometerheffing niet voor nodig. De wegenbelasting van nu kunnen ze ook verhogen wanneer ze willen, sterker nog, daar zijn ze al een tijdje mee bezig. 

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:23 #1262698 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic introductietarief
Je vergeet alleen dat de genoemde kilometerprijzen nog maar het begin zijn. Nu nog relatief "goedkoop" omdat de BPM nog niet geheel is afgebouwd. Dus wat het uiteindelijke tarief wordt is nog helemaal niet zeker en onze overheid kennende volgt er dan snel weer een verhoging vanwege gat in de begroting, etc.etc.
Kijk nu maar eens wat de gevolgen zijn met de nieuwe OV-chipkaart die verhogingen laten zien voor de reizigers van meer dan 20% op sommige trajecten. Nee, onze overheid heeft nog nooit iets fundamenteel veranderd waardoor het goedkoper werd. Ik vertrouw ze voor geen cent en ik ben dan ook mordibus tegen de kilometerheffing. Om nog maar te zwijgen over de puinhoop die zal ontstaan met de kastjes die we in onze auto's krijgen en die absoluut niet ( volgens onze overheid) de privacy zullen aantasten.......................... Ik geloof meer in een vegetarische tijger dan in dat verhaal. Onze brandstof is al zwaar belast en wie veel rijdt betaalt veel accijns en wie weinig rijdt betaalt dus minder. Simpel en de overheid moet maar eens leren om de tering naar de nering te zetten in plaats van als een rupsje nooit genoeg steeds weer extra geld van haar burgers af te troggelen.
En kort gezien heb ik er met mijn s90 met ca. 10000 km per jaar op gas en mijn 480 met 3000 km per jaar ( geen van 2 worden ze ooit belastingvrij) ook in directe zin ( zoals het nu wordt gepresenteerd) voordeel bij, maar geloof me, deze introductietarieven blijven echt niet zo. De rest van mijn auto's zijn reeds belastingvrij.
Maar wees er zeker van dat de automobilisten die meer dan 20000 km met één auto rijden in het nieuwe systeem gruwelijk de l*l zijn. Ook de mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven zijn duurder uit. En dat mag en kan niet zo zijn. Dat zijn de mensen die dagelijks op pad moeten om voor zichzelf en ( via de belastingen) voor vele anderen het dagelijks brood moeten verdienen en geen alternatief hebben voor de auto.
En daarom vind ik de kilometerheffing een zeer verwerpelijke maatregel.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 23:50 #1262704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km. heffing
Laat je niet leiden door argwaan. De km.beprijzing zal echt niet zo maar drastisch worden opgevoerd. Wij kiezen de overheid, en ze kunnen zich geen grote bokkesprongen permitteren. Ik vind het systeem eerlijk. Ik ben altijd met de fiets naar mijn werk gegaan, en heb de auto spaarzaam gebruikt. Ik vind het dan ook eerlijk daar eindeljk eens voor beloond te worden. De tegen geluiden zijn m.i. gebaseerd op spookbeelden van een diefachtige overheid die ons belazert. Zo steek ons land niet in elkaar.
Hans Kakes 

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 00:04 #1262708 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re; km. heffing.
Droom lekker verder..................................

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 00:17 #1262712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km heffing
Enig vertrouwen in onze maatschappij (toch waarachtig niet de slechtste in de wereld) is iet anders dan goedgelovig dromen

Life is too long to let it lead by distrust

Hans Kakes

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC