km heffing
- V700 register
- Nieuw lid
-
- spitstarief is nog niet bekend
- tarief van "vervuilende" auto is nog niet bekend
Ik denk niet dat je door spitsrijden in de randstand duurder te maken, alle bedrijven en instellingen kunt dwingen tot zeer flexible werktijden. Met kleine kinderen en een leven naast je werk kun je er nu eenmaal geen werktijden van 10 tot 19 uur op nahouden (om maar eens een voorbeeld te noemen). Waarom moeten wij als klein landje toch weer voorop lopen met dit soort stunts? Kortom: dromen over een maakbare wereld. Realisme is ver te zoeken.
Ik ben dus tegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
OdiSys, donorregistratiesysteem (of telt dat niet mee?)Peter P schreef : De eerste die een infrastructureel project van enige omvang (dus niet de ophaalbrug in het dorp...) weet te noemen dat de aflopen 10 jaar op tijd en binnen budget is afgerond, krijgt een fles wijn van mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En die kosten zijn nieuw en moeten dus ergens vandaan komen.De vraag is hoe ze die belasting gaan noemen en bij wie dat vandaan moet komen.LHOsinga schreef : Een ander aspect zijn de systeembeheerskosten. Die bedragen 4 miljard (MILJARD...!) euro. Ga er maar van uit dat dit zeker 6 miljard zal worden. Delen we dat door 16 miljoen mensen (zuigelingen en ouden-van-dagen meegerekend) dan komt dat dus neer op 375,- per inwoner.
Ik vraag me af of, als een GPS signaal niet door een Renault-ruit naar binnen kan, of dat kastje dan wel bereikbaar is?Wat voor transmissievorm gebruikt dat kastje? Wireless/BT/GPS/GSM/GPRS? Waar kun je dat mee bereiken?Als je een auto ophaalt met autoambulance, voor welke betaal je dan? Voor beide waaschijnlijk.Als je een mooii amazon hebt, ben je mooi klaar met een zo'n kastje op je dashboard.Wie monteert die en wie betaald dat?Mag ik hem er zelf in/op zetten? Ook prima, maar wie controleert dan of ik hem er niet weer uithaal als ik even heen en weer naar groningen moet?
Het enige voordeel zou kunnen zijn, dat als je auto gejat wordt, dat er tenminste iemand weet waar ie is.Of ze daar iets mee doen, de politie dan, vraag ik me af. Of nee, eigenlijk niet, natuurlijk doen ze daar niets mee, waarom zou je ook....
(effe de ANWB-site opzoeken............)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat de gevolgen van de km.heffing betreft, denk ik dat de meeste volvorijders met meer auto's daar flink van profiteren. En laat je niet gek maken met indianenverhalen over misbruik. Door wie? Door de Russen als die komen? Nou, die komen echt niet. En zou een vreemde bezettingsmacht ons overheersen (mannetjes van Mars misschien?) dan sodemieteren we allemaal die kastjes toch uit onze auto.
Wees reeel, die km. heffing kon voor de meesten van ons wel eens een forse besparing opleveren. En de veelrijder? Die vervuilt toch ook meer, en mag dan toch ook wat meer betalen? Of niet soms?
Hartelijke groet van een vrolijke Volvo rijder,
Hans Kakes
P.S. Dromen doe ik geregeld, meestal 's-nachts. Bij voorkeur over mijn reizen naar het zuiden met Volvo en caravan over heffing vrije buitenlandse wegen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Stel je hebt een V70 uit 2000.Dan komt er volgens de in <a href="/node/29250" target="_blank">dit draadje </a>geposte link uit, dat als je daar 35000 kilometer per jaar mee rijdt, de er niet een beetje, maar 600 euro op achteruit gaat, nog los van de vervanger van Opcenten en spitstarieven.Dus, 'wat meer betalen' vind ik in dit geval nogal een understatement.Kakes010 schreef : Wees reeel, die km. heffing kon voor de meesten van ons wel eens een forse besparing opleveren. En de veelrijder? Die vervuilt toch ook meer, en mag dan toch ook wat meer betalen? Of niet soms?
Iets geeft me het idee Hans, dat je iets met politiek van doen hebt, in welke vorm dan waardoor je het gevoel hebt dat je deze beslissing moet verdedigen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je dit serieus meent ".....maar gekke bokkesprongen kan de politiek zich niet permitteren."
In Amsterdam zit ook een deelraad en bestuur en weet ik wie erbij betrokken was.Projectje van 3 miljard wordt 8 miljard, hele stad naar de galemize en ik geloof nooit dat er 1 amsterdammer is die bij het voorgeschoteld krijgen van de 'licht' verhoogde gemeentelijke belasting komend jaar denkt: "Ha, we hebben toch maar mooi een noord-zuid lijn", waarna hij in zijn auto spitstarieven gaat verzamelen op de ring A10, omdat ie het ook moet verdienen.
Betuwelijn, ooit van gehoord, kom op, Hans, bokkesprongen-voorbeelden zijn er zat hoor, nog los van het al eerder genoemde kwartje-van-kok-wat-je-als-het-beter-gaat-weer-terug-krijgt-bokkesprongetje.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit is met voorsprong het naîefste antwoord ooit op een form gelezen...Kakes010 schreef : Laat je niet leiden door argwaan. De km.beprijzing zal echt niet zo maar drastisch worden opgevoerd. Wij kiezen de overheid, en ze kunnen zich geen grote bokkesprongen permitteren. Ik vind het systeem eerlijk. Ik ben altijd met de fiets naar mijn werk gegaan, en heb de auto spaarzaam gebruikt. Ik vind het dan ook eerlijk daar eindeljk eens voor beloond te worden. De tegen geluiden zijn m.i. gebaseerd op spookbeelden van een diefachtige overheid die ons belazert. Zo steek ons land niet in elkaar.
Hans Kakes
wij kiezen de overheid...
mag er gelachen worden???
die overheid kiest er vervolgens voor zijn eigen loon en levensstandaard te vrijwaren en te verbeteren door steeds meer belastingen
altijd, overa, op om het even welke manierl
zo steekt elk land in elkaar
wekker kopen en wakker worden.....
<a href=" www.1313racing.com/ "> www.1313Racing.com
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
780TDIC 1986
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op zich zijn discussies over politieke opvattingen en standpunten niet erg wenselijk, maar dit topic lijkt mij, vooral omdat het ons allen aan gaat, toch een belangrijke bijdrage te leveren.Allemaal net op het randje, wat mij betreft, maar het is wel zo'n onderwerp wat ik kin ieder geval even blijf bekijken.R. Korteweg schreef : Het onderwerp is danig aan het verschuiven in dit draadje.
Zo'n discussie heb ik keen keer op een verjaardagsfeest gehad, met een tot dan toe voor mij onbekende figuur van ons klaarblijkelijk beider kennis.Deed een half uur lang eigenlijk niets anders dan mopperen op alles wat mis ging en niet goed was, zakkenvullerij en verkeerde beslissingen en weet ik wat meer.Toen ie uitgel*d was, vroeg ik op wie hij dan gestemd had.Niemand natuurlijk, want ze luisteren toch niet naar je..........(viel me nog mee, dat ie niet Jamai riep of zo)R. Korteweg schreef : Maar onze democratie staat het toe een kritische volksvertegenwoordiging te kiezen. Met andere woorden, blijf niet schelden langs de zijlijn, maar kies en stem! Een alternatief is er immers niet.
Wat ik ermee wil zeggen, is dat we inderdaad zelf mede kunnen bepalen wie we in de kamer voor en tegen hebben, maar je wel moet gaan stemmen.Desnoods een blanco stem, maar dan ligt ie er wel, telt ie mee en kan net de doorslag geven.ALTIJD doen, maar goed, dat ben ik weer.
Voor de rest ben ik bang dat ik me, zoals je al gelezen had, bij jou en Jan aansluit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, ik heb geen enkele band met enige vorm van politiek, dan alleen dat ik als inwoner van dit land stemrecht heb. Als ik het heb over een betrouwbare overheid dan heb ik het over een overheid die zich onderscheidt van regeringen in grote delen van de wereld, waar corruptie, zelfverrijking machtsmisbruik aan de orde van de dag is. Alle verhalen over onbetrouwbare zelfverrijkende zakkenvullers in ons land beschouw ik als borrelprietpraat. Dat wil niet zeggen dat ze geen fouten maken. Veel grote projecten pakken vaak veel duurder uit, maar die zijn in het algemeen wel met brede instemming opgestart. Als ze er echt een potje van maken kunnen wij ze wegstemmen. Dat Amsterdam een goed metro-net nodig heeft lijkt me duidelijk. Wij hebben al jaren een noord-zuid en een oost-westlijn in Rotterdam. We zouden niet zonder kunnen.
Een politicus die zich verkeerd gedraagt moet vertrekken. Kijk maar naar de burgemeesters die de laatste tijd moesten opstappen. Hetzelfde geldt voor ministers enz.
Wat mij al tijden tegen de borst stuit is dat ik het gebruik van mijn auto zoveel mogelijk beperk, veel gebruik maak van openbaar vervoer, maar toch net zo veel wegenbelasting moet betalen als iemand die 10 keer zo veel rijdt. Dat vind ik oneerlijk. Als daar nu een eind aan komt dan juich ik dat toe. Ik begrijp het verzet binnen onze vereniging ook niet. Mensen met meer Volvo's (behalve de echte oude) betalen nu de volle mep aan wegenbelasting voor al hun auto's, terwijl ze per auto waarschijnlijk maar beperkt rijden. Die kunnen duizenden euro's beter worden van de nieuwe regeling. Zeker van een voorzitter van onze vereniging verwacht ik dan ook een wat genuanceerder standpunt dan alleen "droom maar lekker door"
Dat de veelrijder nu meer gaat betalen dan in het huidige systeem is de andere kant van de medaille, maar het blijft m.i. wel eerlijker. Dat er nu ook een einde komt aan de belachelijke situatie dat wij hier bijna de helft meer betalen voor de aanschaf van een auto door de extra belasting vind ik ook prima.
De hartelijke groeten van Hans Kakes

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil je dus zekerheid dat de overheid de beloofde KM-tarieven hanteert, dan hej pech. Geldt ook voor de huidige regeling. Huidige houderschapsbelasting kan ook ineens omhoog gaan net als de benzinebelasting.
In z'n algemeenheid is het natuurlijk bizar dat er voor elke Nederlander een reteduur en complex en boevengevoelig systeem moet worden ingevoerd, omdat in een klein deel van Nederland een relatief klein aantal idioten elke dag met de auto in de rij gaat staan om op het werk en daarna weer thuis te komen. Weer een duur IT-project (net als de succesvolle ov-chipkaart...). En dat terwijl de overheid al 8 miljard per jaar over de balk smijt aan mislukte IT-projecten. En dat allemaal voor die paar files, waar mensen blijkbaar met plezier instaan, want de volgende dag doen ze het weer.
En het kan zo simpel: alle MR-belastingen afschaffen en gewoon nog wat extra opcenten bij de benzine, LPG en diesel. Hebben de veelslurpers (zoals wij) meer lasten en de pindarijders minder. Beter voor het milieu, want aantrekkelijk om zuinige auto's te rijden. Daar profiteren oudere zuinige auto's ook van. En dan hebben de grensbewoners (arme provincialen) voor de verandering eens een voordeeltje in plaats van de randstedelingen.