Soort van gewetensvraagje; van 945 naar 965?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Kwa blok zie ik geen redenen om voor de 1 of de ander te gaan, anders dan dat de 2.5, als ik het goed lees hier, niet in de 'oude' 960 geleverd is.
Je kan er een leuke wagen aan hebben, maar wat je hebt is ook leuk. Wat je nu hebt is echter bekend en je weet wat je ongeveer kan verwachten. Bij een andere wagen is dat nog maar afwachten. Ik weet het niet. Zelf zou ik het niet doen, maar voor mij moet een wagen voornamelijk betrouwbaar zijn en luxe maakt mij niet zoveel uit. In elk geval niet genoeg om er een wagen die ik vertrouw/kne voor te vervangen, wel om er op te letten als leuk extra'tje bij een noodzakelijke vervanging. (of als ie voor ene leuke prijs langs komt
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met dat soort dingen kan ik me voorstellen dat je je 940 even zat bent en weinig zin hebt in dat soort klussen. Maar als je die gevoelens even opzij zet, is het gewoon onderhoud bij een auto van een jaar of 10, 11. Dat soort zaken zou je ook zomaar bij een 960 tegen kunnen komen die in een normale staat van onderhoud verkeert. Als je het oplost kun je, tegen in mijn ogen, er weer een paar jaar tegenaan tegen normale kosten (in ieder geval de distributie en uitlaat). De liefde komt wel terugWilliam schreef : Komt bij dat ik nu wat probleempjes heb met de 945.
- natte mat
- abs sensoren die maar blijven oplichten
- distributie vervangen
- achterste demper moet vervangen worden. apk staat voor de deur
Met een andere auto is het maar afwachten of je dat soort zaken binnen een jaartje ook niet tegenkomt. Nog even los van het feit dat (achterstallig) onderhoud bij een 960 duurder is dan een 940. Tip: Laat de uitlaat compleet vanaf de kat vervangen, en door een originele Volvo pijp. De prijs valt mee (bij mij eens goedkoper dan Kwikfit, incl. montage bij specialist, dacht iets van 350 euro) en kwaliteit en pasvorm zijn gewoon goed. Bij het demonteren van de oude delen moet soms wat gepast geweld gebruikt, als je oude delen laat zitten gaan die vaak daardoor binnen een paar weken ook kapot en mag je weer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik maak binnenkort een afspraak met de volvo dealer voor een APK en 125.000 km beurt.
De uitlaat, distributie en sensoren moeten hierbij aangepakt worden.
En ik denk dat de accu zwak is, ik rijdt amper 5000 km per jaar en volgens mij is de accu 9 van de 10 keer niet goed opgeladen.
De natte mat problematiek ga ik zelf proberen op te lossen met tips van forumleden.
En als dat allemaal achter de rug is (het moet toch gebeuren) ga ik het nog eens opnieuw bezien.
Als ik inruil en al deze zaken zijn niet geregeld dan kost het me ook geld in principe.
Groet,
William
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Soms hebben ze stiekum toch wel gelijk, al kost het je wel een speeltje.William schreef : Ja Henk je verhaal is duidelijk , je lijkt mijn vrouw wel hahahaa
.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn persoonlijke ervaring is dat de 940's toch echt technisch beter zijn als de 960/S90/V90 en ik niet helemaal begrijp dat "alles en iedereen" de V90 de hemel inprijzen als zijnde de ultieme RWD Volvo
Natuurlijk rijdt een 960 met een mulitlink achteras en loopt een 6 cylinder mooier en beter als een 940 met starre achteras,daar is geen twijfel over.
Het is voor mij zelf meer het probleem dat ik de bouwkwaliteit van met name de laatste serie(na 1994) toch echt slechter vindt en ik al diverse wagens op de brug heb gezien met roest aan de kokerbalken en met name aan het plaatwerk rondom de transmissie waar bij 1 geval (een 1996 965) zelfs al een roestgat zat.........onder het motto: milieuvriendelijke coatings
Ook het onderhoud is niet te vergelijken met de 940,specifieke onderdelen zijn simpelweg een stuk duurder.
Voorbeeldje:
Een originel Volvo uitlaat(compleet) kost gemonteerd tussen de €260 en €300 voor de 940 Turbo en LPT,bij een 960 praat je snel over €500,00
Als je tevreden bent over je 940 dan zou ik nimmer een 960 overwegen zelfs.
Voor de extra luxe uitrusting hoef je het ook niet te doen,menig 940 Malmö en Limited Edition doen niet of nauwelijks onder voor de 960.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak,laten wij eerlijk zijn.
En voor de duidelijkheid,ik heb niets tegen een 960 en een ieder die er één heeft,heel veel plezier en veel fijne kilometers gewenst ermee
Dit is een mening uit persoonlijke ervaring voortgekomen en ik "back tot basics" prefereer onder het motto: wat er niet op zit kan ook niet kapot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





