Soort van gewetensvraagje; van 945 naar 965?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:18 #1229397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960, absouluut! Ik weet niet
960, absouluut! Ik weet niet in hoeverre het rijgedrag van een 240 te vergelijken is met een 940 (heb alleen met de eerste ervaring) maar het is een wereld, een hele grote wereld aan verschil in rijcomfort. Waar ik in de 240 na een uurtje rugpijn had, zit ik met de 960 in zuidfrankrijk nog steeds als een koning...!
De 3.0 automaat is wel een stukkie minder zuinig dan de 2.5. Maar als je toch gespaard heb ;)
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:26 #1229398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring
Ik heb ervaring met zowel een 240 als een late turbo 940. Die zijn absoluut niet te vergelijken. 940 ligt veel steviger op de weg, veel strakker, helt minder over. Kan me voorstellen dat eerdere 940's of 740's wat meer naar de 240 neigen (andere stabistang bijv) maar een 7/9 serie is geen 2.
Lag het niet aan (doorgezeten) stoelen, die rugpijn ? Verstelmogelijkheden (oa hoogte) zijn in de 9 serie natuurlijk wel een stuk beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:34 #1229400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt ik heb ook een 244
Klopt ik heb ook een 244 gehad en recentelijk nog gereden in een 245 classic.
De 945 rijdt veel comfortabeler maar (ik durf het bijna niet te zeggen) de 240 vind ik mooier. Hoge taillelijn ed.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:44 #1229403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelen waren wel doorgezakt
Stoelen waren wel doorgezakt inderdaad, dus wat dat betreft niet een heel goed vergelijk...maar dan nog alle andere dingen. Je voelt wel waar je die paar mille extra instopt in elk geval ;)
Ik zou zelf in elk geval voor een 2.5 handbak gaan! (heb ik ook gedaan). Maar dat is persoonlijk natuurlijk, ben zelf nog lang niet toe aan een automaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:46 #1229404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk
Daar heb je helemaal gelijk in. De 2 en 7/9 zijn niet bedoeld voor dezelfde marktsegmenten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:52 #1229405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat dus...

Michael Oud schreef : ...vertel mij eens in welke Lancia's ik een PRV kan vinden?
Nevermind: De Thema. Alleen de 3 liter was een "vercomfortabeld" Alfa blok. 

komtie:
en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Thema
 dat was echt het zelfde PRV blok
anders hier 
en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
 en anders hier...
pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=40020314
www.autotrader.nl/auto/kopen/Lancia/THEMA/98563756/algemeen.htm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 21:56 #1229406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945 versus 965
William ,
Ik heb 5 jaar met een 949 D gereden en ben toen overgeschakeld naar een S90 3L automaat : een hemelsbreed verschil wat comfort en vermogen betreft in het voordeel van de S90 !
De vering van de 940 was net een vrachtwagen!
Nu heb ik een 960 2,5 L handgeschakeld van 1995 en heb de indruk dat het verschil in vermogen met de 3 L verwaarloosbaar is.Maar mijn automaat mis ik wel , dat was het neusje
van de zalm.
Voor mij gaat er niets boven de S90  , maar een 960 zit er niet zo ver af

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 22:24 #1229408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In wrijven

Jeroen schreef :

Michael Oud schreef : ...vertel mij eens in welke Lancia's ik een PRV kan vinden?
Nevermind: De Thema. Alleen de 3 liter was een "vercomfortabeld" Alfa blok. 

komtie:
en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Thema
 dat was echt het zelfde PRV blok
anders hier 
en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
 en anders hier...
pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=40020314
www.autotrader.nl/auto/kopen/Lancia/THEMA/98563756/algemeen.htm

Ik corrigeerde mezelf toch al?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 09:43 #1229430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps

marnix schreef : ..... de 2.9 wordt al heel wat jaartjes niet meer geleverd in de S80. De huidige 3.2 en 3.0T6. Hebben<u> niets</u> van doen met de 2.9 en de "oude" T6.
De 3.2 is nu niet meer leverbaar in Nederland, echter wel op de meeste andere markten. Zelfde verhaal voor de S80 V8.

Enfin, niet heel belangrijk, maar toch!

Excuses, ik moet me ook niet uitlaten over de nieuwe Volvo's! er staat hier in de wijk een S80 2., maar die is inderdaad al weer wat jaartjes oud!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 09:53 #1229432 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Poreuze blokken

jsnijder schreef : En met de 3 liters uit de vroege serie willen nog wel eens problemen zijn met cavitatie van het motorblok. Met als resultaat dat je het hele motorblok moet vervangen. Ik weet net weer iemand met een 965 uit 1995 die dit probleem aan de hand heeft. Kennelijk was het gietwerk toen nog niet zo goed. Bij de motoren uit de laatste serie komen deze problemen niet voor.

Als je met cavitatie doelt op de poreuze motorblokkken, dan mag je opnieuw denken. Deze kwaal komt (incidenteel) bij de B6xx4 blokken uit alle bouwjaren voor! Los van het punt dat ik een 1995 niet echt meer een vroeg blok kan noemen, zag ik laatst een geval waarbij een S80 van 2001 het haasje was, en dat blok is jonger dan welk blok ook dat in onze auto's is geleverd...
Bij de echt vroege series  van de zescilinders moet je wel rekening houden met een erg korte levensduur van de distributieriem.  De eerste jaren meen ik 40.000 km, daarna is in twee fases de levensduur opgerekt tot 80.000 km. Wil je die sores helemaal niet: de 760 die je noemde heeft een blok met kettingen, die normaliter gemakkelijk 250.000 km meegaan, en soms rijdt zo'n auto zelfs na 5 ton nog met de originele distributieset rond. Ook die 760 zal een heel ander comfort bieden dan je van de 940 gewend bent...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD