Officieuze presentielijst sleuteldag Carlo Schmidt, 15 november 2008 - Inschrijving gesloten - Brugplanning aangepast
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat) Nu heb ik bij Hugo de bak opgepikt en bij Carlo nagevraagd of deze gemonteerd kon worden. DIt bleek mogelijk, maar de monteurs hebben zelf (dus met ervaring) 2u nodig om dat ding, zonder hulp, te wisselen. Met het uurtje uitloop dat er is zou het dus moeten kunnen, ware het niet dat dit voor mij de 1e keer wordt met de bak/het blok in de wagen... dus help!
Gezocht: mensen met ervaring die kunnen en willen helpen bij de wissel.
De ontluchtingsklus komt dus helaas te vervallen, dat is onhandig, maar niet meer dan dat, de bak is gigantisch vervelend. (en vervuilend)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal alvast de werkkleding in het koffer leggen, dan kan ik ter hulp schieten moest het nodig zijn. Ik heb zelf toch al meerdere keren een versnellingsbak gewisseld en ben aan het plannen om de 960 te voorzien van M90. Maar wat heet ervaring, ik ben zeker dat meerdere zijn die meer ervaren zijn dan mezelf, maar ik wil wel helpen...
Groeten Joris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat je zeker weet dat het de bak is?jhuijsmans schreef : Heren, Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat)
Ik had destijds meer dan voldoende aan een nieuw OD relais, mijn M46 schakelde soms wel en soms niet in, soms pas een minuut of wat na het indrukken. Maar de problemen waren in ieder geval niet snelheidgerelateerd, soms bij 60, soms bij 90 dan weer bij 75.

Als ik er nog ben kan ik wel even een handje helepen, bakwissel is binnen 2 uur te doen tenzij de boel helemaal vastgerot zit (met name de steunplaat onder de bak).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Misschien een goede is, om ter plekke het overdrive relais nog even in een andere wagen te proberen: die optie hebben we dacht ik nog niet geprobeerd (tenzij Jan dat inmiddels zelf al heeft gedaan).
mderijke schreef :
Ik neem aan dat je zeker weet dat het de bak is?jhuijsmans schreef : Heren, Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat)
Ik had destijds meer dan voldoende aan een nieuw OD relais, mijn M46 schakelde soms wel en soms niet in, soms pas een minuut of wat na het indrukken. Maar de problemen waren in ieder geval niet snelheidgerelateerd, soms bij 60, soms bij 90 dan weer bij 75.

Als ik er nog ben kan ik wel even een handje helepen, bakwissel is binnen 2 uur te doen tenzij de boel helemaal vastgerot zit (met name de steunplaat onder de bak).
Yup, 99% zeker, de OD doet het prima als de olie ijskoud is (dus de 1e 5 km), daarna schakelt ie steeds later in en als ie goed warm is pas > 115 km/u.
Ik ga er wel van uit dat de bak goed te verwijderen is, daar alles wat onder de wagen zat wat we tot nu toe los gehaald hebben goed los te halen was. (incl remklauwen, voorwielophanging met de originele rubbers e.d.)
Alvast bedankt voor de hulp.
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Jan Huijsmans
Heeft Carlo een brug vervangen?
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Carlo heeft 3 bruggen.Sinds ik er kom, is dat al zo geweest.Oprijbrug, de eerste links vooraan, schuin daarachter een 4-koloms en een stel hefplaten achtering, voor de 'kantina'.jhuijsmans schreef : Als ik me de indeling bij Carlo goed herrinner heeft ie 1 4 kolommer (de oprij brug), 2 2 kolommers (wegens de flex van de 780 body mag die daar van Volvo niet op) en de 1 kolommer/poets brug achterin. Heeft Carlo een brug vervangen?
Wat is je vraag precies?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-