Officieuze presentielijst sleuteldag Carlo Schmidt, 15 november 2008 - Inschrijving gesloten - Brugplanning aangepast

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2008 14:21 #1217749 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Oproepje: Hulp gezocht bij bakwissel
Heren,

Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat) Nu heb ik bij Hugo de bak opgepikt en bij Carlo nagevraagd of deze gemonteerd kon worden. DIt bleek mogelijk, maar de monteurs hebben zelf (dus met ervaring) 2u nodig om dat ding, zonder hulp, te wisselen. Met het uurtje uitloop dat er is zou het dus moeten kunnen, ware het niet dat dit voor mij de 1e keer wordt met de bak/het blok in de wagen... dus help!

Gezocht: mensen met ervaring die kunnen en willen helpen bij de wissel.

De ontluchtingsklus komt dus helaas te vervallen, dat is onhandig, maar niet meer dan dat, de bak is gigantisch vervelend. (en vervuilend)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 00:10 #1217813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkkleding
Hoi Jan
Ik zal alvast de werkkleding in het koffer leggen, dan kan ik ter hulp schieten moest het nodig zijn. Ik heb zelf toch al meerdere keren een versnellingsbak gewisseld en ben aan het plannen om de 960 te voorzien van M90. Maar wat heet ervaring, ik ben zeker dat meerdere zijn die meer ervaren zijn dan mezelf, maar ik wil wel helpen...
Groeten Joris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 00:43 #1217818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OD

jhuijsmans schreef : Heren, Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat)

Ik neem aan dat je zeker weet dat het de bak is?
Ik had destijds meer dan voldoende aan een nieuw OD relais, mijn M46 schakelde soms wel en soms niet in, soms pas een minuut of wat na het indrukken. Maar de problemen waren in ieder geval niet snelheidgerelateerd, soms bij 60, soms bij 90 dan weer bij 75.
 
Als ik er nog ben kan ik wel even een handje helepen, bakwissel is binnen 2 uur te doen tenzij de boel helemaal vastgerot zit (met name de steunplaat onder de bak).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 06:04 #1217824 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschijnlijk
We hebben in ieder geval een ander relais geprobeerd. Op de VKB heb ik staan praten met "Peer's overdrivecenter" en hij herkende de problemen, en vermoed dat de oliedruk in de overdrive niet correct meer is.
Misschien een goede is, om ter plekke het overdrive relais nog even in een andere wagen te proberen: die optie hebben we dacht ik nog niet geprobeerd (tenzij Jan dat inmiddels zelf al heeft gedaan). 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 11:36 #1217841 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 99% zeker

mderijke schreef :

jhuijsmans schreef : Heren, Helaas, de OD van de 780 is toch onleefbaar aan het worden. (onder de 115 niet werken is niet handig als > 60% van de rit woon-werk over 80 km wegen gaat)

Ik neem aan dat je zeker weet dat het de bak is?
Ik had destijds meer dan voldoende aan een nieuw OD relais, mijn M46 schakelde soms wel en soms niet in, soms pas een minuut of wat na het indrukken. Maar de problemen waren in ieder geval niet snelheidgerelateerd, soms bij 60, soms bij 90 dan weer bij 75.
 
Als ik er nog ben kan ik wel even een handje helepen, bakwissel is binnen 2 uur te doen tenzij de boel helemaal vastgerot zit (met name de steunplaat onder de bak).


Yup, 99% zeker, de OD doet het prima als de olie ijskoud is (dus de 1e 5 km), daarna schakelt ie steeds later in en als ie goed warm is pas > 115 km/u.

Ik ga er wel van uit dat de bak goed te verwijderen is, daar alles wat onder de wagen zat wat we tot nu toe los gehaald hebben goed los te halen was. (incl remklauwen, voorwielophanging met de originele rubbers e.d.)

Alvast bedankt voor de hulp.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 11:38 #1217842 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Bedankt
Elke set handen is welkom. Ik denk dat ik voornamelijk handen nodig heb om de bak te begeleiden.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 11:41 #1217843 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Bruggen
Als ik me de indeling bij Carlo goed herrinner heeft ie 1 4 kolommer (de oprij brug), 2 2 kolommers (wegens de flex van de 780 body mag die daar van Volvo niet op) en de 1 kolommer/poets brug achterin.

Heeft Carlo een brug vervangen?

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 12:05 #1217847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen heb ik al vier
Ondertussen heb ik al vier keer de m46 onder mijn auto vandaan gehaald, dus heb ik wel wat ervaring met het verwisselen van een versnellingsbak. Ik bied graag mijn hulp aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 12:25 #1217848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe bedoel je?

jhuijsmans schreef : Als ik me de indeling bij Carlo goed herrinner heeft ie 1 4 kolommer (de oprij brug), 2 2 kolommers (wegens de flex van de 780 body mag die daar van Volvo niet op) en de 1 kolommer/poets brug achterin. Heeft Carlo een brug vervangen?

Carlo heeft 3 bruggen.Sinds ik er kom, is dat al zo geweest.Oprijbrug, de eerste links vooraan, schuin daarachter een 4-koloms en een stel hefplaten achtering, voor de 'kantina'.
Wat is je vraag precies? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 12:45 #1217853 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic @ Bas
 
Doordat je de bruggen 'anders' noemt is er denk ik een beetje verwarring; Carlo heeft een 4 kolommer(die links ligt waar je zo op rijdt) daar links schuinachter ligt een 2 kolommer en rechts rechtdoor ligt die hefbrug(1 kolommer).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD