Umweltzones in Duitsland
- V700 register
- Nieuw lid
-
hoewel ik het principieel met je eens ben, wil ik toch niet onvermeld laten dat bij mij de luchtsluizen dichtgaan als ik achter zo'n D24 diesel (en dus ook een VW-busje) rijd - hoe zuinig ook. Wat een lucht zeg.Adrian schreef : Met mijn netjes afgestelde d24, die met gemak 1 op 16 rijdt, dreig ik in 2009 niet meer thuis te mogen komen. Het gaat toch om de CO2 productie, wanneer ik de specificaties van nieuwe auto´s lees. De 940 met een verbuik van 1 op 8 in de stad mag rustig door pruttelen en benzine walmen rondblazen na een koude start. CO2 productie lijkt me ook een stuk hoger van de benzinestook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Balen! Met name voor de "Amsterdam ban" houdt ik nu mijn hart vast. Want ook al heeft de Fehac eengoed woordje gedaan voor benzine autos op LPG met kat van voor 1992 vrees ik dat ik toch weer net tussen wal en schip val...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Alleen mijn MB 280se uit 1974 staat gelukkig boven de partijen: ouder dan 30 jaar, blauwe kentekenplaten dus vrijgesteld van de plakette. Ben vooral benieuwd welke kleur sticker ik krijg voor mijn s80 D5 uit 2004 met retro roetfilter en de 760 GLE met katalysator uit 1983.
Ik houd jullie op de hoogte.
Grtx, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Peter,
Lobbes, 1990 B230F LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Zoals verwacht kreeg mijn oude 200dieseltje geen plakette uitgereikt. Zelfs de rode niet. Nou ja, over 4 jaar is ie dertig jaar en tuf ik zonder beperkingen alle duitse steden in.
De 260e uit 1989 van mijn vader kreeg ( met code U9) zowaar de groene plakette uitgereikt. Die kan dus ook de komende jaren onbezorgd toeren bij de oosterburen.
De s80 D5 met retro roetfilter en de s90 hebben ( natuurlijk) de groene plakette gekregen. Maar wat schetst mijn verbazing: mijn 760 GLE uit 1983, wel met geregelde katalysator, heeft ook de GROENE plakette gekregen, evenals de MB 230CE uit 1983. Dus op het dieseltje na kan ik de komende jaren bij onze oosterburen lekker overal rondtoeren. Germany, here we come.....................
Het verschil in katalysatoren zit er volgens mij in dat je de ongeregelde kat hebt en de geregelde kat met verwarmde lambda-sonde. En dat zal het verschil uitmaken tussen wel of geen (groene) plakette.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jsnijder schreef : Maar wat schetst mijn verbazing: mijn 760 GLE uit 1983, wel met geregelde katalysator, heeft ook de GROENE plakette gekregen, evenals de MB 230CE uit 1983. Dus op het dieseltje na kan ik de komende jaren bij onze oosterburen lekker overal rondtoeren. Germany, here we come.....................Het verschil in katalysatoren zit er volgens mij in dat je de ongeregelde kat hebt en de geregelde kat met verwarmde lambda-sonde. En dat zal het verschil uitmaken tussen wel of geen (groene) plakette.Groeten, Jan.
Wow he wat leuk Jan, hopelijk kan binnenkort iemand mij vertellen hoe ik van mijn K6 een officiele U9 kan maken. Ik heb gezien dat mijn lambdasonde VOOR de kat zit en dat ie bij sommige andere Volvos IN de kat zit...
Iemand een idee hoe ik er nu achter kom hoe ik dit aan moet pakken? Toch RDW bellen? O ja Jan even voor de duidelijkheid, je 760 heeft dus ook als code U9 en geen K6?
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar dan nog, hoe kan ik het verschil in Kat herkennen?
Peter, Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Een 940 uit pakweg 1991 to 1993 krijgt met de 2.3 motor zonder low pressure turbo ook een groene plakette. Dus steek je licht eens op over een geregelde katalysator à la 940 . Daar is gebruikt wel aan te komen en moet volgens mij passen. Wellicht moet je ECU dan ook veranderd worden maar die zijn gebruikt ook nog schappelijk te koop. Kortom met wat gepuzzel en het toepassenvan gebruikte delen moet amerigo toch "Umweltfreundlich" te krijgen zijn tegen kosten die nog te overzien zijn.
Wellicht een idee om dat met Carlo eens te bespreken op de komende sleuteldag of heeft één van de vele handige en technische leden hierover goede ideeën.
Grtx, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr. Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
mbroeren schreef :
hoewel ik het principieel met je eens ben, wil ik toch niet onvermeld laten dat bij mij de luchtsluizen dichtgaan als ik achter zo'n D24 diesel (en dus ook een VW-busje) rijd - hoe zuinig ook. Wat een lucht zeg.Adrian schreef : Met mijn netjes afgestelde d24, die met gemak 1 op 16 rijdt, dreig ik in 2009 niet meer thuis te mogen komen. Het gaat toch om de CO2 productie, wanneer ik de specificaties van nieuwe auto´s lees. De 940 met een verbuik van 1 op 8 in de stad mag rustig door pruttelen en benzine walmen rondblazen na een koude start. CO2 productie lijkt me ook een stuk hoger van de benzinestook.
Dat moet je zeker doen op het tijdstip dat ik mijn uitlaat uitklop vlak voor de apk. De achterligger nam zelfs afstand toen ik in 3 de Coentunnel uittrok om de 4950 toeren te bereiken.
Roetmeting was ok. Dat rijdt weer voor een jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





