Umweltzones in Duitsland

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 15:42 #1063382 door V700 register
Umweltzones in Duitsland is gemaakt door V700 register
Het is niet de bedoeling om hier een politieke discussie uit te lokken, maar het onderstaande doet mij als autoliefhebber huiveren:
Link naar ANWB nieuwsartikel 
Als ik het goed begrepen heb, ben ik niet meer welkom in bijvoorbeeld Berlijn met mijn auto. Gelukkig heb ik de kerstdagen nog in Berlijn kunnen doorbrengen met de 760.
Misschien heeft het als voorlopig voordeel dat grote vervuilende auto's in Duitsland nog goedkoper worden en aantrekkelijker om te importeren..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 19:22 #1188023 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Maar hoe bepaalt men de vervuilingsgraad?
Hoe bepaalt men de vervuilingsgraad?
M'n 780 voldoet aan de EURO 4 norm door de LPI installatie wat toch wel redelijk milieuvriendelijk is.Maar als men gewoon vanuit de ouderdom van het voertuig uitgaat, men houdt naar alle waarschijnlijkheid geen rekening met die installatie, zal dat wel een erg vervuilende wagen zijn.Of kraam ik nu wartaal uit?
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 20:13 #1188032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarschijnlijk niet
het zal wel gewoon op leeftijd gaan, en als je iets anders wil moet jij het aantonen
hier staat het beter:
<a href=" www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm " target="_blank">Umweltplakette van de tüv

maar euro 4 kan op jouw auto .zelfs LPG staat apart vermeld.

Wellicht is het zinnig bij Volvo na te vragen waar onze motoren aan Volvdoen 

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 20:41 #1188033 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Hoe bepaalt men de vervuilingsgraad?
Dan kan ik het met 945 diesel { tic} het hellemaal wel schudden en een roet filter is niet eens leverbaar,  trouwens een filter is slecht voor dit soort motoren i.v.m. de inwendige motor vervuiling die het filter veroorzaak, en de levens duur / km bekorten. Of dan maar aan de bio-diesel ?.  Henk Huisman   945 diesel tic  en  765 GLE 87. 

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 21:21 #1188036 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Maar hoe?
Hoe bepaalt men de vervuilingsgraad?
M'n 780 voldoet aan de EURO 4 norm door de LPI installatie wat toch wel redelijk milieuvriendelijk is.Maar als men gewoon vanuit de ouderdom van het voertuig uitgaat, men houdt naar alle waarschijnlijkheid geen rekening met die installatie, zal dat wel een erg vervuilende wagen zijn.Of kraam ik nu wartaal uit?
Groeten.Hedwig

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 21:41 #1188038 door Siang
Beantwoord door Siang in topic as
gesteld dat het je (als niet-duitser) zou lukken om officieel aan te tonen dat jouw auto op lpg "schoon" is, dan nog loop je tegen het imago aan dat je in een 'stinker' rijdt. Niet alleen tegenover elke beambte die je op elke straathoek aanhoudt, maar ook tegenover elke bewustdenkende medeburger.
Ik heb ergens gelezen dat je na 01-01-08 in GB niet eens in je eigen personenauto mag roken. Laat de overheden maar doorgaan met privatiseren, dan krijg je concurrentie, en gaat alles efficienter en goedkoper!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 22:21 #1188042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klassieker?
Mijn krant wist te vermelden dat klassiekers wel toegelaten worden. Heb een beetje gezocht maar kan niet vinden hoe oud de auto dan zijn moet. Iemand die weet wanneer een auto in Duitsland en klassieker is?
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 22:26 #1188044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iemand die hier iets mee kan?
Die Oldtimerszene kann aufatmen – der Bundesrat hat nun endgültig den Ausnahmen für Oldtimern mit H-Kennzeichen und Rotem 07-Kennzeichen zugestimmt. Bereits am 14.11. diesen Jahres wurde, - vor allem und nicht zuletzt aufgrund der intensiven Zusammenarbeit des DEUVET mit Politik und Verwaltung – eine solche Ausnahme beschlossen. Allerdings hatte dieser Beschluss einen Haken. Er begründete eine ausschließliche Ausnahme für Oldtimer mit einer deutschen H- bzw. 07-Zulassung. Eine solche Ausnahme wäre auf EU-Ebene von Haltern ausländischer Oldtimer, die die gleichen Kriterien erfüllen, rechtlich angreifbar gewesen. Daher wurde die Kennzeichnungsverordnung nochmals modifiziert und dem Bundesrat erneut zur Zustimmung vorgelegt. Nun können Halter von Oldtimern in anderen Staaten, soweit sie die gleichen Kriterien erfüllen, ebenfalls Fahrverbotszonen befahren. Dies betrifft Oldtimer aus EU-Staaten, Vertragsstaaten des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum und der Türkei. Oldtimer aus anderen Ländern unterfallen weiterhin den Fahrverboten. Grundsätzlich gilt: Oldtimer mit H-Kennzeichen und Rotem 07-Kennzeichen können Umweltzonen befahren. Sie benötigen hierfür keine Plakette, da sie über das Kennzeichen eindeutig identifizierbar sind.

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 22:37 #1188045 door Siang
Beantwoord door Siang in topic nog nix
Dit alles zegt voor ons niet-duitsers nog niks: aan ons kenteken is niet af te lezen dat we H of rood 07 rijden. Rood 07 heeft overigens zware restricties: 'normaal' gebruik is uit den boze, je mag in feite alleen naar de garage voor onderhoud rijden of naar clubbijeenkomsten. Een rondje om om te tanken hoort hier niet bij.  Duitse ambtelijke humor!
Ik weet overigens niet of de Volvo 700 serie reeds in aanmerking komt voor H, ik denk pas over 3 jaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 23:56 #1188051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga voor rood.
Ik heb een auto van voor 1994 en heb weliswaar een gasinstallatie maar wil toch graag een rode sticker.
Die plak ik op mijn ruit en ik probeer dan in de witte balk "Weer een reden om niet naar Duitsland te gaan" te schrijven.
Gewoon voor de lol, want ik kom er toch nooit en de kans dat hetzelfde systeem ergens ander gebruikt gaat worden is in europa nihil.
Ik heb ook nog ergens Zo'n A-tje uit Frankrijk (die ik er in Frankrijk zelf natuurlijk wél effe afhaal, als ik met 130 over de snelweg rijdt) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC