Umweltzones in Duitsland
- V700 register
- Nieuw lid
-
Via de website: <a href=" www.tuev-nord.nl/ "> www.tuev-nord.nl kun je een sticker aanvragen.(tegen betaling natuurlijk...)
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het idee om die groep buiten schot te laten, zal ongetijfeld meer om administratieve dan milieu-technische redenen genomen zijn. Of misschien wel omdat het niet te controleren valt.
Maar ik ben benieuwd, wanneer een buitenlandse wagen als oldtimer te boek staat: mijn 760 komt ongetwijfeld niet voor een plakette in aanmerking, maar met een leeftijd van 22 misschien wel voor oldtimer-status...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ze controleren brommers toch ook op het feit of ze opgevoerd zijn of niet? En veel van die dingen komen om de zoveel tijd bij de fietsenmaker. Die zou een 4-gas test kunnen doen. Of je voert gewoon een jaarlijkse uitlaatgastest in (hebben ze in Duitsland meen ik al voor personenauto's). Die hoeft niet lang te duren en dus ook niet echt veel te kosten. En wie 3000 euro uit kan geven aan een bromscooter, kan ook best 2 a 3 tientjes per jaar missen voor een 4-gas meting. En wie meent een bromscooter voor weinig te kunnen kopen, terwijl de eigenaar daar helemaal niet van gediend is, die loopt zo ook nog sneller tegen de lamp.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Of misschien wel omdat het niet te controleren valt.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Je wordt alleen maar op snelheid/vermogen gecontroleerd bij een gerichte controle met een rollenbank.
Die pubers hebben allemaal een GSM, dus ze weten zo waar die staat (toen ik 16 was waren er nog mensen zonder vaste huis telefoon aansluiting)
Een tweetakt verbrand z'n smeerolie, dus een uitlaatgas-test gaat hem dus niet worden, dat is bijna zo slecht als barbekjoeën.................
Behalve dat de scooters een vario-matic aandrijving en een elektr. start en ontsteking hebben, is er aan de techniek van 35 jaar geleden niet zo veel veranderd.
Kwalitatief kan het zeker niet meer tippen aan een Kreidler of Zündapp van vroeger!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien wordt het dan toch tijd, om de fabrikanten te verplichten om in nieuwe scooters (en andere zaken waar nu nog tweetakt motoren in geleverd worden) viertakt motoren te leveren.struis schreef : Een tweetakt verbrand z'n smeerolie, dus een uitlaatgas-test gaat hem dus niet worden, dat is bijna zo slecht als barbekjoeën.................
Behalve dat de scooters een vario-matic aandrijving en een elektr. start en ontsteking hebben, is er aan de techniek van 35 jaar geleden niet zo veel veranderd.
Het is te gek voor woorden, dat de auto aan allerhande milieueisen moet voldoen om (op bepaalde plaatsen) te mogen rijden, terwijl pubers en bejaarden met hun herrieschoppende voertuigen het milieu mogen blijven verpesten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een b230FB uit 1991, ben benieuwd of ze hem toekennen. Krijg je hem niet kost het ook niets, anders 17,95. Ik laat het wel horen.
Eric

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Sinds 1 januari 2006 mogen geen nieuwe tweetakt buitenboordmotoren meer verkocht worden, hetzelfde geldt dacht ik voor motorzagen, en viertakt brommers maken het leeuwendeel van de nieuwe produktie uit. Of de tweetakt brommer bij ons ook niet meer nieuw verkocht mag worden weet ik niet, in China is dat tegenwoordig in ieder geval wel zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
je schreef:
Afgelopen woensdag de aanvraag opgestuurd naar TUV-Nord voor een groene sticker.
Ik heb een b230FB uit 1991, ben benieuwd of ze hem toekennen. Krijg je hem niet kost het ook niets, anders 17,95. Ik laat het wel horen.
Eric
Heel benieuwd of je auto "groen" krijgt.
Overigens, Dekra (met een vestiging in 's Hertogenbosch) doet precies hetzelfde voor E 12,50.