Even voorstellen: maarten.ellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2022 15:43 #1472214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic C.v
Van jou auto werkt dus normaal .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2022 17:13 #1472215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kuiswerk loont
Enkele uren bezig geweest met het ontvetten van blok en boite. Nadien een hele poos laten draaien, maar geen druppel te zien. Ik vermoed dat het dus zweet van de voorbije jaren is geweest.
Heb er nu een stuk karton onder gelegd en dan bekijk ik het morgen vroeg nog eens. Morgen dan eens een ritje gaan doen om te zien of het terugkomt.
Achteras bekeken, maar geen plaatje gevonden. Op een Engelstalig forum las ik dat je de aan- of afwezigheid van de LSD kon checken door beide achterwielen van de grond te doen en dan 1 van de wielen te draaien. Als het andere wiel in de andere richting draait zou dit wijzen op de afwezigheid van LSD.
Wanneer ik draai, dan beweegt maar 1 wiel. Het andere wiel doet niets. Dus dan zou ik zogezegd een LSD moeten hebben. Als dit klopt natuurlijk…
Heb er nu een stuk karton onder gelegd en dan bekijk ik het morgen vroeg nog eens. Morgen dan eens een ritje gaan doen om te zien of het terugkomt.
Achteras bekeken, maar geen plaatje gevonden. Op een Engelstalig forum las ik dat je de aan- of afwezigheid van de LSD kon checken door beide achterwielen van de grond te doen en dan 1 van de wielen te draaien. Als het andere wiel in de andere richting draait zou dit wijzen op de afwezigheid van LSD.
Wanneer ik draai, dan beweegt maar 1 wiel. Het andere wiel doet niets. Dus dan zou ik zogezegd een LSD moeten hebben. Als dit klopt natuurlijk…
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2022 18:34 #1472217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hard draaien
Klongt de andere kant vanzelf in een draait mee....
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 00:00 #1472218
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hallo Mathy
Heb me er te lang geleden in verdiept om het precies te weten, geef ik toe. Dit is er in elk geval op andere Volvo-sites over te vinden.
G80 is a locker/locking diff, whereas the Truetrac is a Torsen/helical diff. The "Detroit Locker" would be more akin to the G80.
The G80 is not a LSD but a diff that can lock at low speed.
Dus geen lsd, maar wel degelijk een locker, zoals Reinier al aangaf.
Adriaan
G80 is a locker/locking diff, whereas the Truetrac is a Torsen/helical diff. The "Detroit Locker" would be more akin to the G80.
The G80 is not a LSD but a diff that can lock at low speed.
Dus geen lsd, maar wel degelijk een locker, zoals Reinier al aangaf.
Adriaan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 00:46 #1472219
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Adriaan
Ik heb me vergist, het is inderdaad een Locker. Maar geen Detroit Locker.
groetjes
Mathy
Ik heb me vergist, het is inderdaad een Locker. Maar geen Detroit Locker.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 12:57 #1472220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarnet opnieuw naar de
Daarnet opnieuw naar de keuring gegaan, was allemaal in orde nu.
Er lijkt me ook helemaal geen lek te zijn, ik vermoed dus gewoon wat Volvo zweet van de voorbije jaren
Op de weg er naartoe wel op een nieuw probleem gestuit. Ik gaf plankgas in derde versnelling en de auto bokte bij een bepaald toerental. Bij rustig optrekken deed hij het niet en bij plankgas in tweede versnelling ook geen probleem.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik ga de injectoren eens reinigen met een product en dan de benzinefilter wisselen. De beugel daarvan lijkt in geen jaren open te zijn geweest.
Mijn boodschappenlijstje is klaar, enkel voor mijn achteras weet ik niet wat te bestellen. Bij Skandix maken ze een onderscheid tussen modellen met en zonder DANA-Spicer limited slip differential. Ik heb er daarnet nog eens onder gelegen, maar ik vind geen typeplaatje.
Kan iemand zeggen of mijn test van het draaien van één wiel (zie enkele posts hierboven), volstaat om te weten of ik een LSD heb?
Er lijkt me ook helemaal geen lek te zijn, ik vermoed dus gewoon wat Volvo zweet van de voorbije jaren

Op de weg er naartoe wel op een nieuw probleem gestuit. Ik gaf plankgas in derde versnelling en de auto bokte bij een bepaald toerental. Bij rustig optrekken deed hij het niet en bij plankgas in tweede versnelling ook geen probleem.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik ga de injectoren eens reinigen met een product en dan de benzinefilter wisselen. De beugel daarvan lijkt in geen jaren open te zijn geweest.
Mijn boodschappenlijstje is klaar, enkel voor mijn achteras weet ik niet wat te bestellen. Bij Skandix maken ze een onderscheid tussen modellen met en zonder DANA-Spicer limited slip differential. Ik heb er daarnet nog eens onder gelegen, maar ik vind geen typeplaatje.
Kan iemand zeggen of mijn test van het draaien van één wiel (zie enkele posts hierboven), volstaat om te weten of ik een LSD heb?
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 14:11 #1472221
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Slijt delen en regulier onderhoud
Mogelijk nog voor op de lijstje: remblokken, riemschijven, remolie /remvloeistof, distributie. Uiteraard allemaal afhankelijk van wat je aantreft in realiteit en/of onderhouds administratie.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 15:17 #1472222
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zwiepert
Hallo Maarten
De test volstaat, maar je moet er wel een flinke zwiepert aan geven, anders is het snelheidsverschil tussen de wielen te laag om de blokkering in te schakelen.
groetjes
Mathy
De test volstaat, maar je moet er wel een flinke zwiepert aan geven, anders is het snelheidsverschil tussen de wielen te laag om de blokkering in te schakelen.
groetjes
Mathy
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 16:38 #1472224
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2022 18:06 #1472225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké dan doe ik morgen de test
Oké dan doe ik morgen de test nog eens over.
Volgens de handleiding zou het plaatje aan de bestuurderskant moeten zitten, maar nog niet gevonden.
@kogelman: je foto werd precies niet bijgevoegd.
Volgens de handleiding zou het plaatje aan de bestuurderskant moeten zitten, maar nog niet gevonden.
@kogelman: je foto werd precies niet bijgevoegd.
Moderators: Jerry Stam