Even voorstellen: maarten.ellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2022 12:22 #1472174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metertje
<blockquote>
het enige verschil is de turbodruk (wastegate) verder zijn ze tot op het laatste boutje en moertje identiek aan de FK
</blockquote>
Klopt helemaal, behalve dat een FK geen turbodrukmetertje onderin de toerenteller heeft.
het enige verschil is de turbodruk (wastegate) verder zijn ze tot op het laatste boutje en moertje identiek aan de FK
</blockquote>
Klopt helemaal, behalve dat een FK geen turbodrukmetertje onderin de toerenteller heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2022 16:43 #1472175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meter
Goed om weten! Dat metertje zal ik er dan wel bij denken 
Van elke auto die ik interessant vind, vraag ik het chassisnummer na om te kunnen zien welke blok erin ligt.
Ze werden ook met verschillende (automatische) versnellingsbakken geleverd. Zijn er daar boites bij waarvan ik best wegblijf?
Bedankt

Van elke auto die ik interessant vind, vraag ik het chassisnummer na om te kunnen zien welke blok erin ligt.
Ze werden ook met verschillende (automatische) versnellingsbakken geleverd. Zijn er daar boites bij waarvan ik best wegblijf?
Bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 70
14-12-2022 17:23 #1472176
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Automaatbakken nee hoor
de een vindt de AW-automaat het allerbeste dat er ooit gemaakt is, de ander houdt het bij de ene of de andere handbak. Er zijn wel mensen die de "gewone" 5 bak prefereren boven de 4-bak met elektrische overdive, maar dat is ook een kwestie van geloof, geloof ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2022 11:32 #1472178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
Ondertussen ook mijn zoektocht aan het uitbreiden naar de eerste 940 en/of 960 (tot 1992). Deze zijn in verhouding goedkoper, ik weet niet wat daar de reden voor zou kunnen zijn?
Op marktplaats kwam ik een 940 met de B200ft motor tegen. Isdat nog steeds een red block?
Op marktplaats kwam ik een 940 met de B200ft motor tegen. Isdat nog steeds een red block?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 70
15-12-2022 12:10 #1472180
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic B200 ft is zeker redblock
als ik het goed heb is dat de twee liter met 8 kleppen en 1 nokkenas en een flinke turbo, 155 pk, voor de Italiaanse markt ontwikkeld? In allerlei overzichtjes zie ik hem niet zo snel, wel de 204 FT, maar dat is een zestienklepper met 190 pk.
de oudere 940 zijn minder gewild, omdat de latere 940 nóg beter zijn. De later 700's zijn gewild omdat daar meer liefhebbers voor zijn, dan voor de vroegere 940.
de oudere 940 zijn minder gewild, omdat de latere 940 nóg beter zijn. De later 700's zijn gewild omdat daar meer liefhebbers voor zijn, dan voor de vroegere 940.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
15-12-2022 15:54 #1472184
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic De enige met een
De enige met een twijfelachtige reputatie is de ZF-automaat, dat komt doordat de auto op een aparte wijze getest moet worden tijdens de apk omdat anders de bak in de soep loopt.
Persoonlijk het meest fan van de M90-handbak op de latere 940's, maar voor elke bak (auto- of hand-) zijn liefhebbers te vinden, en ze kunnen eigenlijk allemaal vele tonnen mee.
De 16-kleppers (B204/B234) zou ik persoonlijk niet snel aan beginnen. Niet omdat ze slecht zijn, maar ze zijn een stuk minder gangbaar dan de 8-kleppers. Informatie en onderdelen zullen moeilijker te vinden zijn dan voor de 8-kleppers.
Persoonlijk het meest fan van de M90-handbak op de latere 940's, maar voor elke bak (auto- of hand-) zijn liefhebbers te vinden, en ze kunnen eigenlijk allemaal vele tonnen mee.
De 16-kleppers (B204/B234) zou ik persoonlijk niet snel aan beginnen. Niet omdat ze slecht zijn, maar ze zijn een stuk minder gangbaar dan de 8-kleppers. Informatie en onderdelen zullen moeilijker te vinden zijn dan voor de 8-kleppers.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
15-12-2022 17:27 #1472185
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic b200ft
De 940 die ik maandag gekocht heb (zie ietsje terug in dit topic)
heeft een b200ft blok en ik moet zeggen dat rijdt lekker soepel en
met ruim voldoende pit. Dit i.c.m. een handbak (4bak+overdrive, volgens mij een m47)
rijdt het geheel heerlijk en dat terwijl ik altijd automaat rijd.
Groet, Freek
heeft een b200ft blok en ik moet zeggen dat rijdt lekker soepel en
met ruim voldoende pit. Dit i.c.m. een handbak (4bak+overdrive, volgens mij een m47)
rijdt het geheel heerlijk en dat terwijl ik altijd automaat rijd.
Groet, Freek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2022 17:34 #1472186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twijfel
Bedankt voor de antwoorden, weer goed om weten!
Ik zou graag iets meer power willen, dan veel voorkomende versies van 116pk. Zeker omdat de auto voor mij niet echt zuinig moet zijn. Er zal wekelijks mee gereden worden, maar nooit echt verre afstanden.
Op dit ogenblik heb ik een 740GLT (2.3 16-klepper) 1989 op het oog en dan een 940 met de B200FT motor, van 1992. Beide wagens vergelijkbare kilometerstand en op de foto's niet echt roest of beschadigingen te zien.
Zijn er ergens richtprijzen voorhanden? Uiteraard is het een spel van vraag en aanbod en wat de zot ervoor wil geven. Maar zou bv een 740 meer waarde behouden dan een 940? Of is het wat te vroeg om daar iets over te zeggen?
Ik zou graag iets meer power willen, dan veel voorkomende versies van 116pk. Zeker omdat de auto voor mij niet echt zuinig moet zijn. Er zal wekelijks mee gereden worden, maar nooit echt verre afstanden.
Op dit ogenblik heb ik een 740GLT (2.3 16-klepper) 1989 op het oog en dan een 940 met de B200FT motor, van 1992. Beide wagens vergelijkbare kilometerstand en op de foto's niet echt roest of beschadigingen te zien.
Zijn er ergens richtprijzen voorhanden? Uiteraard is het een spel van vraag en aanbod en wat de zot ervoor wil geven. Maar zou bv een 740 meer waarde behouden dan een 940? Of is het wat te vroeg om daar iets over te zeggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-12-2022 01:18 #1472189
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic -1
Hallo Freek
4bak met overdrive = M46
groetjes
Mathy
4bak met overdrive = M46
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
16-12-2022 18:49 #1472190
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic m46
oke dank je, weet ik dat ook weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam