Even voorstellen met mijn 940 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2021 10:28 #1466452
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks
Ik vind licht gekeurd hout ook mooier vandaar de keuze.
Zal van het weekend de rest maken.
En dan een totaal foto maken.
Zal van het weekend de rest maken.
En dan een totaal foto maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2021 21:14 #1467485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd voor een update
De 940 hebben we nu 6 maanden in bezit en hij bevalt nog altijd super. Binnenkort weer de 2e onderhoudsbeurt uitvoeren gaat hard met de kmters. Het LPI systeem zit er ook alweer bijna 8000 km in en met de huidige brandstof prijzen is het erg fijn dat ik het heb laten inbouwen. Het houtsetje wat ik had gemaakt was toch niet helemaal het, ik heb er dan nu ook een complete set in zitten met de houten sierstrips in de deurpanelen org volvo, komt uit een 1998 945 die werd gedemonteerd. Verder heb ik een complete kachelunit (ECC) gekocht om van twee 1 goede te maken want die er nu in zit doet soms niet wat hij moet doen en er zit een vacuüm lek achteraan tegen het schutbord aan, daar kom je ook niet zomaar bij dus in de vakantie gaat de boel eruit. Airco werkt overigens uitstekend na het vervangen van de condensor. Vorige week heb na lang nadenken besloten om de 945 een toch wat stoerder uiterlijk te geven. Ik heb een setje Ocean MK 18 gekocht en na montage van nieuwe banden (A merk) gelijk gemonteerd. Nu waren de Oceans er alleen in zilver en dat springt er toch best wel uit onder de 940, dit gaan we veranderen ik maak ze zelf donker en daarna zal ik wat meer foto’s maken. Ik weet ook dat niet iedereen dit mooi vind onder de 940 maar smaken verschillen en ik vind het mooi staan.
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...8B9-B14BCD60B916.png
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2021 22:36 #1467487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi mooi
Machtig mooi! Dit is 18 inch zeker? Rijdt dat nog een beetje comfortabel of is het stuiteren ten opzichte van 16 inch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2021 10:19 #1467488
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijden met 18 inch
Thanks!
Het is inderdaad 18 inch.
Je merk wel dat er geen 16 inch meer onder zit vooral in de bochten fijn, maar kwa comfort is het nog altijd prima hij stuitert niet ook omdat ik geen schroefset heb er zitten wel andere veren onder welke weet ik niet maar hij ligt net laag als mijn vorige sports editie 945.
Comfort is bij mij niet slechter op geworden in elk geval.
Banden keuze is 215/40/18 wat een klein beetje omtrokken is maar passen dan weer beter in de schermen.
Het is inderdaad 18 inch.
Je merk wel dat er geen 16 inch meer onder zit vooral in de bochten fijn, maar kwa comfort is het nog altijd prima hij stuitert niet ook omdat ik geen schroefset heb er zitten wel andere veren onder welke weet ik niet maar hij ligt net laag als mijn vorige sports editie 945.
Comfort is bij mij niet slechter op geworden in elk geval.
Banden keuze is 215/40/18 wat een klein beetje omtrokken is maar passen dan weer beter in de schermen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2021 21:38 #1467507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie wagen
Super mooie wagen, welkom en veel plezier!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2021 23:27 #1468294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto’s van de 945
We zijn weer wat verder met de 940.
Zo had ik de laatste tijd last ban trillende remmen voor, hoewel de schijven niet oud waren (vorige eigenaar vervangen), laat zeggen 15000 kn oud.
Deze heb ik voor een nieuwe set schijven en blokken gewisseld, remt weer top en trillen doet die niet meer.
2 weken terug de ramen achter getint van Evofilm, het spul werk lekker en makkelijk goed zelf te doen, gekozen voor 50% niet donker dus maar ging mij er vooral om dat mijn zoon niet te veel last heeft van de zon, en het staat best wel goed zo bij de 940..
Verder een Simons 2,5 inch uitlaat er onder gemonteerd, mijn midden demper was nu wel echt gaar aan het worden en die 3 inch pijp achter is er dus ook onderuit was wel een leuk geluid maar te veel voor wat ik met deze auto rijd.
Nu is het een mooie rustige sportieve toon die de Simons maakt erg tevreden mee zo.
Afgelopen weekend de 945 een onderhouds beurt gegeven was alweer 13.000 km geleden dat ik laatst olie had ververst, nu ook alle filters vervangen samen met de bougie’s en uiteraard oem Volvo.
Morgen de draagarm rubbers voor vernieuwen, heb al IPD trekstang gemonteerd (de paddestoel rubbers).
Voor nu wat foto’s
[Moderator: Foto's erin geplakt]
Zo had ik de laatste tijd last ban trillende remmen voor, hoewel de schijven niet oud waren (vorige eigenaar vervangen), laat zeggen 15000 kn oud.
Deze heb ik voor een nieuwe set schijven en blokken gewisseld, remt weer top en trillen doet die niet meer.
2 weken terug de ramen achter getint van Evofilm, het spul werk lekker en makkelijk goed zelf te doen, gekozen voor 50% niet donker dus maar ging mij er vooral om dat mijn zoon niet te veel last heeft van de zon, en het staat best wel goed zo bij de 940..
Verder een Simons 2,5 inch uitlaat er onder gemonteerd, mijn midden demper was nu wel echt gaar aan het worden en die 3 inch pijp achter is er dus ook onderuit was wel een leuk geluid maar te veel voor wat ik met deze auto rijd.
Nu is het een mooie rustige sportieve toon die de Simons maakt erg tevreden mee zo.
Afgelopen weekend de 945 een onderhouds beurt gegeven was alweer 13.000 km geleden dat ik laatst olie had ververst, nu ook alle filters vervangen samen met de bougie’s en uiteraard oem Volvo.
Morgen de draagarm rubbers voor vernieuwen, heb al IPD trekstang gemonteerd (de paddestoel rubbers).
Voor nu wat foto’s
[Moderator: Foto's erin geplakt]
Moderators: Jerry Stam