Even voorstellen met mijn 940 turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2021 22:13 #1110492 door V700 register
Even voorstellen met mijn 940 turbo is gemaakt door V700 register
Hallo mede Volvoliefhebbers,

Na jaren veelal Volvo 850’s te hebben gereden en ook wat andere merken nu weer vertrouwd een 945 gekocht.
Ik rij al zeker 16 jaar volvo en begon met een 850 2.5 20v uit 1994 erg leuke auto was dat en na deze begon ik aan de R modellen van de 850, dus de T-5R en 850R hier heb ik zowat alle kleuren van gehad van Black Stone, Cream Yellow T-5R tot Bright Red 850R.
Dit puur als hobby en er ook veel plezier aan gehad in die tijd.

De eerste 940 kwam op mijn pad toen ik ging verhuizen en zocht toen een grote ruime auto waar alles in kon en moest LPG hebben.
Dat was al snel gevonden toen ik een nette en zeer goed onderhouden 945 IC sports editie tegen kwam.
Hier hebben we in 3 maanden tijd 25000 km mee gereden en dat beviel erg goed, maar werd overbodig toen ik een baan in de buurt kreeg waardoor ik te weinig met de 940 ging rijden, deze heb ik toen verkocht maar eigenlijk nog steeds spijt van.

Na wat andere merken gereden te hebben toch uiteindelijk weer terug bij een Volvo 940.
Dit is een auto met wat aandacht maar hij rijd erg goed en is ook goed onderhouden.
Het is een 2.3 HPT automaat man wat rijd dit toch relaxt.

Uiteraard zoals gezegd met aandacht, zo werkt de kachel niet optimaal.
En hier heb ik wel wat vragen over.

Mijn fenomeen in de 940 is dat de kachel niet echt goed warm wordt, behalve als ik een lange bocht maak naar links b.v.b op de snelweg dan voel je echt een oven stand door de roosters komen, maar ben je uit de bocht is die meteen koeler.
Bocht naar rechts blijft het zelfde wordt dus niet warmer.
Ook blaast de blower niet echt heel hard maar alles standen doen het wel.

Weet iemand iets, of komt dit vaker voor dan hoor (lees) ik het graag.