Even voorstellen met mijn 940 turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2021 10:28 #1465659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks
Ik ben nu ook wel content met de glimmende lak.

De mistlampen had ik al wel gezien dat het org Volvo is maar dat ze zeldzaam waren wist ik niet.
Maar ik vind ze ook wel goed staan en ze blijven er ook mooi opzitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2021 11:24 #1465660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Mooie wagen. In feite is het, op de mistlampen en achterlichten na, een bordeaux rode kopie van mijn donkerblauwe 945 Sports Edition. Zelfde velgen, zelfde spoiler, zelfde interieur, en zelfs vrijwel dezelfde einddemper vervanger (een optie waar ik persoonlijk ook nog steeds erg blij mee ben).
Verder zie ik een vergelijkbare ervaring met de 850 serie, heb zelf ook twee 850 T-5's gehad maar nu toch erg blij met weer een 940 (waarvan ik er langer geleden ook verschillende heb gereden). Ze zitten beter en lekkerder, zijn gewoon echt wat robuuster geconstrueerd, en vragen minder intensief onderhoud dan de 850's.
En met die einddemper vervanger klinken ze ook (bijna) net zo goed als een 5-cilinder. Afgelopen weekend in Zutphen direct na het parkeren hing er plots een man uit het raam van een appartement te roepen, die wilde weten of ik er een Simons onder had zitten en ook zo'n uitlaatgeluid wilde uit zijn baksteen :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2021 18:06 #1465664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 850 verleden
@Wouter1973 jij moet mij wel kennen van het 850 forum?
Ik werd de 850R/ T-5R redder genoemd, omdat ik toen ze nog betaalbaar waren goedkoop kom vinden en ik ze toen opknapte tot zeer mooie bolides.

Ik heb dat 850 verhaal ook achter mij gelaten mede omdat je met een 850 meer gezeur kan hebben dat de 940 die inderdaad veel robuuster aanvoelen en ook echt zijn!

En niet te vergeten voor de 850’s kan je minder onderdelen nieuw krijgen en dat is voor de R modellen helemaal een ramp aan het worden ook kwa gebruikte delen is het voor de normale man niet te betalen.

Ik zeg wel dat ik 14 jaar toch wel met plezier in de 850’s heb gereden maar een 940 rijd eigenlijk veel beter als je meer comfort wil, en ze zijn relatieve goedkoop te onderhouden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2021 00:28 #1465669 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 740
Hallo Volvisti

Volvo heeft deze mistlampen bedacht voor de 740 modeljaren 1990 t/m 1992. Volgens de accessoirescatalogus is er verschil tussen het eerste modeljaar en de laatste twee modeljaren. Maar ik heb ook nog een set liggen die ik op m'n 945 wil monteren. In Zweden zijn ze nog wel te vinden, voor wie geduld heeft.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2021 23:25 #1465940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Updatje
We zijn weer een paar weken verder en de 940 wordt nu meer en meer gebruikt en dus meer kmters.
Nu had ik al wel het idee om er eventueel LPG G3 in te laten leggen maar door het maken van meer kmters was dat wel een must geworden.
Dus deze week is er een nieuwe Vialle LPI met 72 liter ringtank ingekomen.
Dit is wel aanzienlijk goedkoper rijden dan euro 98 zoals jullie weten.
Ik tank al nooit e10 (euro 95) met de 940, maar euro 98 is al niet goedkoop en al helemaal niet als je elke week tankt.

Ik kon natuurlijk wel een 940 op LPG kopen voor ik deze kocht maar een automaat en 1 met opendak en nog in nette staat kon ik niet vinden op dat moment, dus dan maar 1x investeren in een LPG installatie en er wat jaartjes mee rijden wat geen straf is in de 940.

Verder nog nieuwe achterlichten gemonteerd met witte knippers en in de schermen voor ook witte knippers gemonteerd zodat het er weer wat frisser uitziet allemaal.
Het interieur ga ik binnenkort maar is doen, alles moet eruit zodat alles goed schoongemaakt kan worden en dat ik de stoelverwarming bedrading kan repareren.

• Jeroen Overman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2021 09:01 #1465941 door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic LPG G3
Lekker bezig met de 940! Het is haast een kopie van de mijne, ook een HPT automaat in de kleur 418. Erg mooi!

Ik vroeg me af of je wil delen wat je ongeveer kwijt was aan de inbouw van de LPG installatie. En voor hoeveel km per jaar heb je die investering gemaakt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2021 16:20 #1465951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG inbouw
Thanks.

De inbouw koste mij 2100 euro, het is een Vialle LPI met witte injectoren en 72 liter tank.

De km per jaar zal tussen de 20000 en 25000 km per jaar zijn.
We hadden een Nissan Micra K11 van 1996 ook voor woon werk waar ik ook in reed maar we hebben toen besloten deze weg te doen en LPG in de Volvo te doen.

Ik rij nog best veel naar Amsterdam op en neer, ik woon in Hoogeveen dus dat is best een stuk rijden.

Als ik even reken heb ik dit bedrag er in 2 jaar uit.
Hij rijd er prima op en het verbruik zal ik wel tzt zien, ik heb er al een nieuwe lambdasonde ingezet de oude was wel een keer aan vervanging toe.
Op euro 98 reed ik 1 op 8,5 dat is best veel maar ik weet ook dat de 940’s geen auto’s zijn waar je echt zuinig mee kan rijden.
Mijn vorige 940 reed 1 op 9,5 op LPG maar dat was een handbak en een dampgas installatie van Landi, deze 940 kocht ik toen met het systeem er al in.

• Jeroen Overman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2021 15:29 #1465968 door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Dank
Bedankt voor het delen. Kan ik er ook eens over na denken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2021 18:59 #1465976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meerverbruik LPG
Als je aan de pomp een liter LPG koopt, krijg je ongeveer 20 - 25% minder energie dan wanneer je een liter benzine koopt. Het meerverbruik zal daarom ook 20 tot 25% hoger zijn dan op benzine.
Als je een liter diesel koopt, koop je weer meer energie dan een liter benzine. Een dieselmotor is efficienter, maar een deel van het lagere verbruik komt ook omdat een liter diesel meer energie bevat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2021 20:44 #1465980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik LPG
Daar ben ik mij bewust van, verbruik zou dan ietsjes meer zijn maar dat maakt mij niet uit.

Ik zou alleen geen diesel willen, alleen al de wegenbelasting is al erg hoog, en je zit met de milieu zones.
Ik zelf kan helaas geen nieuwere diesel kopen als ik dat al zou willen, dus kom ik al in de problemen als ik Amsterdam of Rotterdam in moet.

Nee geef mij maar een goede betrouwbare oude 940.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC