zoektocht 940 estate automaat, nieuw hier, GESLAAGD !

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-01-2017 10:30 #1434104 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic airco
Bij mij eender, ook geprobeerd in de prijs de niet werkende airco terug te krijgen of voor de helft terug. Verkoper deed het niet. Uiteindelijk was ik er 87 euro voor kwijt, nieuwe verdamper voorde radiator. Wel een dag pielen om de volledig vastgerotte aansluiting van de leidingen los te krijgen. En 160 euro voor vacumeren en vullen.
Achteraf helemaal de moeite waard. Maar dat is achteraf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2017 13:13 #1434113 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja. Bedenk wel dat:
Tja. Bedenk wel dat:
- de allerjongste 940 inmiddels 19 jaar ervaring heeft
- er wel perfecte exemplaren zijn, maar de eigenaar die meestal niet kwijt wil
- als ze wel perfect zijn, je er ook de hoofdprijs voor betaalt
- elk ander exemplaar wel ergens iets mankeert.

Oftewel: tenzij je een vijfcijferige budget hebt, kan je je niet veroorloven extreem kritisch te zijn. Het zijn nog steeds heel gewilde auto's, met bijbehorende prijzen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-01-2017 13:57 #1434114 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Je moet
Ze zoeken en ff geduld hebben maar ik was pas bij volvo nr 6 geslaagd en x honderden km's verder voordat ik in Tiel bij Volvo Henk Scholten een 945 uit 97 zag staan die destijds daar gekocht was en altijd in onderhoud is geweest. Km-stand in begin 2013 was toen 175000 km en de teller staat nu op 204000 km. Ik kocht de 945 voor 2750 ex rijklaar maken, totaal was het 2950 en daar heb ik de distributie ook nog voor laten doen. Tuurlijk was deze niet perfect en had hij gebruik sporen en miste ik nog wat optie's die ik er eigenlijk op had willen hebben bij de aankoop. Maar mijn drijfveer was een 945 met weinig km's, onderhouds geschiedenis en 1 eigenaar, geen schade (krasjes en minuscule deukjes daar gelaten)

In de loop der tijd is er natuurlijk oo bij deze 945 het nodige vervangen sinds ik hem heb. Het stuurhuis is vervangen, radiateur is vervangen, remmerij rondom, voorraad ivm een ster.

Daarnaast heb ik de 945 ook wat luxer gemaakt met zoals CC, elektrische antenne, dakspoiler met remlicht, lederen bekleding, turbo druk meter, mbc, hoedenplank met rolhoes, hondenrek, 2e achterbank met gordels voor extra passagiers (kleine kinderen), stalen velgen met winterbanden, automatisch dimbaar plafond licht, leeslampen voor de achter passagiers en Chrome strip op de bumpers ipv de meegespoten. Dit alles heeft ook wat centen gekost maar op MP en de volvo beurs in Rosmalen is een hoop te vinden voor leuke prijsjes

Er staan nog wat dingen op de lijst die ik wil toevoegen. Zoals elektrische ramen achter, speakers in de achter portieren, deur sierstrippen ala 960, deurgrepen ala 960, achterwielen arm van een V90, kentekenen / greep achterklep ala V90, houtinleg portieren en dashboard en nog wat zaken die waar ik ff niet op kom.

De limited edition zijn fully loaded dus voorzien van alle optie's maar voor een hele mooie en goede betaal je wel wat.

Ik sta soms te kijken wat ze voor een hele mooie met 3 tot 4 ton op de teller voor prijs vragen. Dan heb ik het niet slecht gedaan volgens mij.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2017 15:33 #1434115 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lange adem
Begin inderdaad met een lage km stand en complete auto, doe vervolgens alles wat je kunt verzinnen. Iedere investering loont, de auto wordt er alleen maar beter van.
940 vanaf 2005 tot nu onderhoud en wat ik leuk vind gemiddeld per jaar 560
945 vanaf 2013 tot nu idem 460 per jaar
inclusief olie, apk, banden, uitlaten, accu's, airco service, veren(nivomaten), lekkages etc

Ook de afschrijving stelt nu niets meer voor en wordt misschien per jaar negatief.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2017 16:27 #1434116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoektocht, wel of geen airco
Reinier , inderdaad wilde hij niets van de prijs afdoen, dit terwijl hij als zeer luxe werd aangeprezen en speciaal ECC en airco werd vermeld. Zijn prijs was al heel stevig en dit werd mij te gortig.

Willem; uiteraard blijft het een auto van rond de 20 jaar, toch is er koren en kaf en dat moet ik zelf scheiden. Vaak is het een optelsom van kosten, daarmee kan het gewoon niet te overzien zijn en moet ik verder zoeken. Onze baby benz is ook 16 jaar maar ziet er gewoon nog goed uit, geduld is dus hier een schone zaak.

Admiral & Adrian ;
Leuk om te horen ! Ik heb er nu 3 gezien en met een 4de onderhandeld.
Er komt er vanzelf 1 voorbij die het dan gaat worden !

Algemeen ; Tja, mijn vrouw zal er rond huis veel mee rijden en wilde "absoluut" airco o.a. voor ontwaseming van de ramen. Zitten we vanmorgen te ontbijten zegt ze; tja in de Mercedes gebruik ik het eigenlijk nooit dus het hoeft er niet op..... zucht...vrouwen...
Dus nu word de grijze uit Vorden wel heel interessant ! Ziet er echt mooi uit, cruise control kan ik altijd nog inbouwen en weinig km .
Dit alles volgens het principe ; wat er niet opzit kan ook niet kapot !

Wel apart dat alle interessante auto's altijd ver weg van Alkmaar staan ..

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2017 22:36 #1434122 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Zoek opdracht op gaspedaal
En je wordt direct op de hoogt gehouden.
Er staat er een op gas met veel km's in Ede.
Deze al gezien? Lijkt me heel aantrekkelijk.
www.autotrader.nl/auto/volvo-940/1998/vu...volvo-940-23-nordic/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2017 08:35 #1434126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al gezien !
Halla Adrian ,
Ja... had ik al gezien...
Denk een hele mooie auto maar wel boven mijn budget, als het mijn enige auto zou zijn zou dat heel anders liggen !
Ga morgen in Vorden kijken, ook weinig km en hoop vandaag wat geschiedenis te kunnen achterhalen.
Thnx voor de tip !

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-01-2017 12:08 #1434135 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Op de
Kleur na en de automaat is mijn 945 hetzelfde ook een nordic, echter nu met wat meer optie's. Maar ik denk toch dat je toch in deze prijsklasse terecht komt voor een lage km stand en onderhoud geschiedenis.

Het zijn best gewilde auto's. En dat zie je terug in de prijs.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2017 13:17 #1434138 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic tegenvallen
Die auto in Vorden valt denk ik tegen.
Je ziet al op de foto's dat het geen nette wagen is.
Ik ben ook bang dat als je echt een nette 940 wilt, dat je gewoon minimaal 5000 kwijt bent en dan mag je zeker nog wat geld reserveren voor 'onvoorzien'.
Maar succes met je zoektocht!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2017 13:36 #1434141 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volgens mij moet de dealer in
Volgens mij moet de dealer in Alkmaar (of omstreken) een heel mooie 960 hebben staan, die bij de club welbekend is... Misschien eens contact opnemen met Van Kuijk en vragen naar de auto van Eric Bakker...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC