zoektocht 940 estate automaat, nieuw hier, GESLAAGD !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 17:24 #1106234 door V700 register
Hierbij wil ik mij even voorstellen.
50 jaar geleden geboren en door mijn ouders de naam Ronald gekregen.
Woonachtig in Koedijk, dat behoort tot het noorden van Alkmaar.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus heb ik besloten op zoek te gaan naar een 940 estate.
Waarom ? Nou... het is gewoon een bak van een auto, kinderen zijn de deur uit en je moet je leven toch echt zelf een beetje glans geven.
Vanwege de gezondheid van mijn vrouw moet het een automaat zijn.
Tevens, omdat mijn vrouw er veel in gaat rijden, mag de kleur geen rood zijn.
Haast heb ik niet, een bevriende Volvo monteur gaat met mij meekijken.
Onze prive auto, een Mercedes A 160 uit 2001 gaat de deur uit. Daarnaast rij ik zelf een lease V40.

Afijn, genoeg over mij, leuk forum, geen gedoe, alleen waar het om draait, de liefde voor een ECHTE Volvo, ook al ben ik ook
zeer tevreden over mijn semi echte V40 !

Groet Ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 21:15 #1433524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
Welkom Ronald,

Hoe meer eisen, hoe moeilijker te vinden.

Misschien vind je een automaat met leren bekleding, dan zou je eventueel stoelen met stoffen bekleding kunnen monteren.

Verder de bekende websites in de gaten houden. Op Autoscout staan op dit moment slechts vijf 940's automaat waarvan vier met een stoffen interieur.

Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 21:57 #1433527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem ,
Hallo Willem ,

Bedankt voor je reactie, ik weet dat ik het mijzelf niet al te makkelijk maak maar er komt er vast 1 voorbij !

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2017 09:28 #1433534 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Welkom hier! De nette
Welkom hier! De nette exemplaren beginnen schaars te worden en zijn vooral in handen van liefhebbers tegenwoordig. Mijn zoektocht naar een geschikte 940 heeft een maand of 3 geduurd. Veel rommel voorbij zien komen etc etc.. Marktplaats/speurders en de bekende auto site's dagelijks checken, ze worden vaak zo voor je neus weggepikt, meteen bellen dus!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2017 13:41 #1433543 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mocht je er eentje met leer
Mocht je er eentje met leer tegenkomen: voor 200 euro koop je een heel mooi stoffen interieur, en het overzetten is behoorlijk eenvoudig. Het leer kan je voor datzelfde geld ook wel weer eenvoudig verkopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2017 14:31 #1433546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Stinos en Willem;
Beste Stinos en Willem;
Bedankt voor jullie reactie, inderdaad is het advies van andere Willem zo gek nog niet.
Willem, jij hebt zowel een 764, 940 als een 960, waar zitten de voordelen en verschillen wat jou betreft ?
Stinos, inderdaad liggen de goede niet voor het oprapen, op zich niet zo erg, bovendien wil ik deze maand eerst mijn A160
door de keuring en een beurt laten geven, APK zal geen enkel probleem zijn maar lever hem liever goed aan de volgende eigenaar af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2017 21:21 #1433576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alkmaar
Beste Ronald
Ik woon bij je in de buurt, in Alkmaar. Ik heb 2 940's achter de rug en ben nu aan mijn tweede 960 bezig. Als je een keer in een 960 wil rijden ben je van harte welkom!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2017 00:16 #1433580 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oef, de verschilllen... Ze
Oef, de verschilllen... Ze zijn eigenlijk niet bewust bij elkaar uitgezocht, maar in de loop van de tijd gebeurd...
De 764 is het oertype (op wat details na): de auto die ik als jongetje in 1982 heb zien komen, in de meest luxe uitvoering, en voor mij met de mooiste motor: ik houd van de PRV V6. Stil, snel en comfortabel.
De 940 is een stuk minder luxe, meer een werkpaard. Wel een paard dat alles accepteert wat je ermee wilt, en ook op lange afstanden een prima reisgezel. Rustig motorkarakter, zeker met de automaat, maar wel op koppel altijd doorpakken. Ook met belading in bergen enzo.
De 960 (II) is de mooiste uitvoering, alvind ik het whiteblock niet zo geweldig. Weinig koppel onerin, waar ik erg van houd: het heeft flink toeren nodig om van z'n plaats te komen. Een zescilinder onwaardig: mijn 940 voelt vlotter dan mijn 960. Maar het onderstel van de 960 is geweldig (mits in goede staat): dat staat op hetzelfde niveau als de BMW 5-serie uit dezelfde jaren. Absoluut de beste auto die Volvo ooit heeft gebouwd. En opnieuw: vrijwel elke luxe die er mogelijk was zit erop.
Die geweldige 960 heeft wel een keerzijde: grof gezegd is er geen schroef meer voor leverbaar. De specifieke delen zijn maar vier jaar gebouwd, in totaal niet meer dan 100.000 exemplaren wereldwijd. En ze zijn een stuk minder vergevingsgezind bij verwaarlozing dan een 940, dus een stuk duurder in onderhoud.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2017 17:24 #1433592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Bart ,
Hallo Bart ,

Bedankt voor je reactie, leuk dat je in de buurt woont, het lijkt en je aanbod, het lijkt me erg leuk je 960 te "voelen"
Zelf blijf ik toch gewoon naar een goede 940 estate automaat zoeken, met de verwachte 5000 km per jaar een prima auto met iets meer vintage gevoel en eenvoudiger en goedkoper onderhoud.

Groet Ronald

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2017 17:34 #1433594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem, bedankt voor
Hallo Willem, bedankt voor het toelichten van de verschillen, gedeeltelijk had ik dit wel een beetje begrepen, mijn zoektocht blijft dus een 940 !
Ondertussen is mijn wensenlijstje redelijk compleet, tevens heb ik reeds contact gehad met een forumlid uit friesland die mogelijk wat voor mij kan betekenen.
Mijn wensenlijst is als volgt :
940 estate ( handig vanwege mijn klus activiteiten)
Automaat, een must vanwege de gezondheid van mijn vrouw.
Airco of climate control
Bij voorkeur stoffen stoelen, tevens voor mijn vrouw , maar eventueel ook achteraf om te bouwen.
Bij voorkeur cruise control, maar eventueel ook achteraf in te bouwen.
Bij voorkeur trekhaak, maar ook eventueel achteraf in te bouwen.
Op kenteken ná 1 juli 1992 vanwege de fijne milieuzones.
Verboden kleuren door mijn vrouw is de felle rood en alle groen tinten.
Liever veel km en aantoonbaar onderhouden als weinig en slecht onderhouden.

Al met al een mooie zoektocht en indien er via forumleden iets vrijkomt dan graag !

Gr Ronald

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC