zoektocht 940 estate automaat, nieuw hier, GESLAAGD !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2017 20:04 #1433893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1-0 voor Solinge-Hoofdman
De Ede auto blijft interessant, hebben echt hun best gedaan deze auto er goed uit te laten komen en lijkt een goede universele garage.
Bijkomend voordel t.o.v. particulier kopen kan zijn dat ze mijn A160 interessant vinden om in te ruilen...
In principe dus zaterdag=autokijkdag, net als afgelopen zaterdag..
Bijkomend voordel t.o.v. particulier kopen kan zijn dat ze mijn A160 interessant vinden om in te ruilen...
In principe dus zaterdag=autokijkdag, net als afgelopen zaterdag..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2017 16:32 #1433902
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic gaspedaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2017 16:53 #1433903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi Adrian ;
Hi Adrian ;
Deze had ik inderdaad gezien, de auto in Overveen heb ik vorige week bekeken.
Van binnen afgeleefd en zeiknat.
De auto in Franeker zou wat kunnen zijn, ga eerst in Ede kijken, de anderen zijn stevig aan de prijs,
ik denk dat er best goede met een max van €3000 te vinden moeten zijn ,maar bedankt voor het meezoeken !
Er staat ook nog een hele mooie grijze in Vorden met 250k op de teller, mooie auto maar helaas geen airco..
Deze had ik inderdaad gezien, de auto in Overveen heb ik vorige week bekeken.
Van binnen afgeleefd en zeiknat.
De auto in Franeker zou wat kunnen zijn, ga eerst in Ede kijken, de anderen zijn stevig aan de prijs,
ik denk dat er best goede met een max van €3000 te vinden moeten zijn ,maar bedankt voor het meezoeken !
Er staat ook nog een hele mooie grijze in Vorden met 250k op de teller, mooie auto maar helaas geen airco..
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-01-2017 18:11 #1433938
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Voor 3000 mankert er meestal wel het een of ander
Heb een jaar geleden in die prijsklasse gezocht en gevonden. Meestal mankeerde er behoorlijk wat, en behoorlijk structurele zaken. Geen een had werkende airco, behalve de laatste waar de airco het even van deed, maar de vloeistof er gewoon uitzeek. Olie gutste er bij dat exemplaar overal uit, vroeg me af of ik er thuis mee zou halen. Remmerij was niet OK, een knak in het stuur. Maar vrijwel geen roest, dus ik heb hem meegenomen en nu functioneert alles zoals het hoort. Wel een paar dagen werk eraan gehad. Ik zou kijken of een iets duurdere wel alles in orde heeft en goed laten checken door je expert, voordat je hem koopt.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 05:54 #1433950
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gutsende olie is niet APK
Gutsende olie is niet APK-waardig, dus daar kan je een garageberijf altijd op aanspreken. Of je hun reparatie wel wilt, is natuurlijk afhankelijk van het vertrouwen dat je hebt. Bij particuliere verkoop ligt dat anders: daar moet je de staat meestal nemen zoals die is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 09:11 #1433952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic auto bekeken !
Gisteren weer een auto bekeken, dat zou hem kunnen worden !
Wat kunnen constateren ;
Optisch erg mooi voor 19 jaar en 490.000km
Eigenlijk alleen een reeds bijgewerkte plek achter het schuifdak, grondkap spiegel rechts verf afgebladderd, voor de rest echt minimale gebruikssporen.
Accubak alleen wat vliegroest en aan onderzijde auto ook alleen wat vliegroest.
Distributie 5.5. jaar geleden en 75.000km terug vervangen.
Radio werkt niet.
Raamslinger rechter achter portier ontbreekt.
Maar 1 gasveer achterklep aanwezig welke ook slecht is.
Hemelbekleding van schuifdak komt niet mee terug bij sluiten.
Trilt bij rijden rond de 90km, lijkt in linkerwiel te zitten waarvan de band ook niet goed op spanning is.
Trekt iets naar rechts.
Trilt ietsje in de motor of automaat bij accelereren
Indien we de koop sluiten word hij van G2 naar G3 omgebouwd, worden kleppen gesteld en wil ik dikte kleppen weten.
Gaat in iedere geval distributie nakijken.
Wil nieuwe gasveren
Raamslinger op deur
Radio werkend
Komt nieuwe APK op.
Wil zeker weten dat de airco werkt.
Automaat moet bijgevuld, zal mogelijk de lichte trilling bij accelereren ook oplossen
Trillen moet worden opgelost, mogelijk balanceren wiel
Iets naar rechts trekken oplossen.
Vind nog dat ik te weinig voor mijn eigen auto terug krijg dus ga deze ergens anders aanbieden, ik hoef echt niet het onderste kan.
Al met al een hele nette auto, van binnen bijna indrukwekkend gezien zijn leeftijd en km stand.
Mijn ervaring is dat als een auto van binnen heel netjes is hij een goed baasje heeft gehad.
Is van begin 98 en heeft slechts 2 eigenaren gehad.
Garagebedrijf en man is netjes , denk dat ik bij een klacht achteraf wel bij hem terecht kan.
Heeft een Volvo monteur die in zijn vrije uren bij hem sleutelt.
De auto stond in een onverwarmde hal achter 2 andere auto's maar starte echt direct, zonder ook maar 1 seconde te denken.
Ook omschakelen van gas naar benzine verloop vlekkeloos !
Dus.... grote kans dat dit hem word !
Wat kunnen constateren ;
Optisch erg mooi voor 19 jaar en 490.000km
Eigenlijk alleen een reeds bijgewerkte plek achter het schuifdak, grondkap spiegel rechts verf afgebladderd, voor de rest echt minimale gebruikssporen.
Accubak alleen wat vliegroest en aan onderzijde auto ook alleen wat vliegroest.
Distributie 5.5. jaar geleden en 75.000km terug vervangen.
Radio werkt niet.
Raamslinger rechter achter portier ontbreekt.
Maar 1 gasveer achterklep aanwezig welke ook slecht is.
Hemelbekleding van schuifdak komt niet mee terug bij sluiten.
Trilt bij rijden rond de 90km, lijkt in linkerwiel te zitten waarvan de band ook niet goed op spanning is.
Trekt iets naar rechts.
Trilt ietsje in de motor of automaat bij accelereren
Indien we de koop sluiten word hij van G2 naar G3 omgebouwd, worden kleppen gesteld en wil ik dikte kleppen weten.
Gaat in iedere geval distributie nakijken.
Wil nieuwe gasveren
Raamslinger op deur
Radio werkend
Komt nieuwe APK op.
Wil zeker weten dat de airco werkt.
Automaat moet bijgevuld, zal mogelijk de lichte trilling bij accelereren ook oplossen
Trillen moet worden opgelost, mogelijk balanceren wiel
Iets naar rechts trekken oplossen.
Vind nog dat ik te weinig voor mijn eigen auto terug krijg dus ga deze ergens anders aanbieden, ik hoef echt niet het onderste kan.
Al met al een hele nette auto, van binnen bijna indrukwekkend gezien zijn leeftijd en km stand.
Mijn ervaring is dat als een auto van binnen heel netjes is hij een goed baasje heeft gehad.
Is van begin 98 en heeft slechts 2 eigenaren gehad.
Garagebedrijf en man is netjes , denk dat ik bij een klacht achteraf wel bij hem terecht kan.
Heeft een Volvo monteur die in zijn vrije uren bij hem sleutelt.
De auto stond in een onverwarmde hal achter 2 andere auto's maar starte echt direct, zonder ook maar 1 seconde te denken.
Ook omschakelen van gas naar benzine verloop vlekkeloos !
Dus.... grote kans dat dit hem word !
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 11:23 #1433958
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mijn ervaring met het kopen
Mijn ervaring met het kopen van een goed onderhouden 940 (mijn rode uit 1995 met destijds 275.000 km op de teller die is onderhouden door een uitstekend bedrijf) is dat als je alles écht helemaal goed wilt hebben, je nog een aardig bedragje kwijt bent aan onderdelen en onderhoud. Maar goed, dat hangt er van af hoe precies je alles wilt hebben.
Maar dankzij het goede onderhoud (Koops in Ees), heb ik in Zuid-Amerika geen enkel probleem met de 940 gehad (zie de laatste Factor). Mits goed onderhouden, zijn het onverslijtbare auto's.
Maar dankzij het goede onderhoud (Koops in Ees), heb ik in Zuid-Amerika geen enkel probleem met de 940 gehad (zie de laatste Factor). Mits goed onderhouden, zijn het onverslijtbare auto's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 11:38 #1433960
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic betrouwbaar..
Hij moet netjes zijn, en dat is hij, en betrouwbaar, mijn vrouw gaat er mee rijden en moet vanwege gezondheid een auto als deze hebben.
Dus eerst APK, dat zegt lang niet alles maar wel iets en dan in de loop van de tijd zelf langzaamaan op orde brengen.
Het op orde brengen is ook vanuit lekker bezig zijn, en zie het als een investering in een yougtimer die met onze kilometers per jaar
nog heel lang me kan.
Ik heb op zich alleen geen zin in echt grote en dure problemen, ook al is het onmogelijk dit geheel te voorkomen..
Dus eerst APK, dat zegt lang niet alles maar wel iets en dan in de loop van de tijd zelf langzaamaan op orde brengen.
Het op orde brengen is ook vanuit lekker bezig zijn, en zie het als een investering in een yougtimer die met onze kilometers per jaar
nog heel lang me kan.
Ik heb op zich alleen geen zin in echt grote en dure problemen, ook al is het onmogelijk dit geheel te voorkomen..
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 16:09 #1433968
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic keuze
Wanneer je de keuze hebt, komt een benzine versie met een lage km-stand het meest in aanmerking. Je betaalt misschien iets meer, dat komt goed uit bij inruil.
Een benzine is goedkoper in onderhoud en betrouwbaarder in gebruik.
Zeker voor een tweede auto die minder km's maakt. Ook mijn eerste auto is nu een benzine versie.
Al het onderhoud is zelf te doen, grote klussen met wat hulp. Het kost wat tijd en daar zit het verschil met een auto die meer gereden heeft. Die heeft altijd achterstallig werk.
Een benzine is goedkoper in onderhoud en betrouwbaarder in gebruik.
Zeker voor een tweede auto die minder km's maakt. Ook mijn eerste auto is nu een benzine versie.
Al het onderhoud is zelf te doen, grote klussen met wat hulp. Het kost wat tijd en daar zit het verschil met een auto die meer gereden heeft. Die heeft altijd achterstallig werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2017 21:38 #1434097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch niet ! op laatste moment ..
Uiteindelijk mijn budget iets verhoogd , zodoende kans om een auto te kopen waar de 1ste2 jaar minder kosten aan kunnen zitten. Had er 1 gevonden die hierboven werd aangeprezen. Zag er top uit, Volvo dealer gecontacteerd en historie van 2005 tot 2013 gekregen, ook van de huidige verkoper aantoonbaar vele vernieuwingen op papier verkregen. Wilde mijn A wel inruilen, waren het over de prijs eens, blijkt uiteindelijk de airco (ecc) niet werken, waarschijnlijk alleen afvullen, ehm ja... " waarschijnlijk" .
Wilde niet met de prijs zakken om het risico af te dekken, dus helaas, dat werd mij te gortig..
Dus... nog steeds op zoek !
Wilde niet met de prijs zakken om het risico af te dekken, dus helaas, dat werd mij te gortig..
Dus... nog steeds op zoek !
Moderators: Jerry Stam