Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2016 11:38 #1430093
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Komt vaker voor
Het los schieten van de leiding naar achter komt vaker voor. Om e.o.a. manier heeft Volvo verkeerd bespaard op leiding. De oorzaak is de doorvoer door het schutbord. Onder de steun van de schokbrekertorens zitten rubber moffen waardoor leidingen uit het motorcompartiment naar de binnenruimte gevoerd kunnen worden. Vanuit de fabriek zit een rubberslang door die mof die in de cabine op de harde plastic slang is geschoven. Alleen is de rubber slang m.i. te kort. Als je hem er opschuift blijft er spanning op staan. Ik heb destijds iets van 30cm extra rubber slang met een tussenstukje er tussengezet zodat e.e.a. zonder trekspanning gemonteerd kon worden.
Als je lenig bent kan je met een lampje en een spiegel zien dat er een rubberslang de cabine inkomt. Daar komt water uit je als de achtersproeier aanzet. Eigenlijk moet je dan het handschoenenvak even verwijderen (3 boutjes) want anders heb je helemaal geen ruimte.
Als je lenig bent kan je met een lampje en een spiegel zien dat er een rubberslang de cabine inkomt. Daar komt water uit je als de achtersproeier aanzet. Eigenlijk moet je dan het handschoenenvak even verwijderen (3 boutjes) want anders heb je helemaal geen ruimte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2016 11:42 #1430095
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Halfords
Halfords had de lampjes voor de temperatuurmeter vroeger ook in een blisterverpakking van 2 stuks
Sterker nog: ze hebben ze nog steeds:
www.halfords.nl/halfords-halfords-autolamp-b8-5d.html
Sterker nog: ze hebben ze nog steeds:
www.halfords.nl/halfords-halfords-autolamp-b8-5d.html
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2016 17:58 #1430104
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Thanks voor de tips !
Dank voor de tips! Zal nodiccar eens mailen! Tip van de halford is perfect, pak ik meteen mee met het vervangen van alles!
Kan niet wachten dat alle verlichting in het dashboard weer werkend is! maakt de auto wel helemaal af.
Zometeen maar weer eens verder met het spiegeltje schuren..
Kan niet wachten dat alle verlichting in het dashboard weer werkend is! maakt de auto wel helemaal af.
Zometeen maar weer eens verder met het spiegeltje schuren..
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2016 20:50 #1430105
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Spiegelkapje
Net maar even de schuur ingedoken om verder te gaan met het schuren van de spiegelkapjes. Aardig gelukt met verschillende korrels. De beschadigingen heb ik er vrijwel allemaal uitgeschuurd. Nu ik toch bezig was meteen maar even de kapjes in de primer gezet. Zometeen nog een laagje primer, en dan van de week maar eens wat kleur aanbrengen. De voet ligt nog bij de straler, hopelijk is die ook van de week klaar! 
Helaas is met demonteren een palletje van het witte asje afgebroken. (hier zit het spiegel op.) iemand enig idee of dat los verkrijgbaar is, of goed te herstellen is?
Groet!

Helaas is met demonteren een palletje van het witte asje afgebroken. (hier zit het spiegel op.) iemand enig idee of dat los verkrijgbaar is, of goed te herstellen is?
Groet!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 01:21 #1430114
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Blister
Hallo Volvisti
Naar het schijnt kun je het lampje van de buitentemperatuurmeter er ook uit krijgen, door een ketting-schakel te pakken die precies over het lampje past.
Op het werk gaat geregeld een lampje kapot. Mijn ervaring is, dat je beter lampjes uit een doosje kunt kopen dan lampjes in blisterverpakking. De doosjes komen vaak van gerenommeerde fabrikanten en zijn, als je het per lamp bekijkt, ook nog goedkoper.
groetjes
Mathy
Naar het schijnt kun je het lampje van de buitentemperatuurmeter er ook uit krijgen, door een ketting-schakel te pakken die precies over het lampje past.
Op het werk gaat geregeld een lampje kapot. Mijn ervaring is, dat je beter lampjes uit een doosje kunt kopen dan lampjes in blisterverpakking. De doosjes komen vaak van gerenommeerde fabrikanten en zijn, als je het per lamp bekijkt, ook nog goedkoper.
groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 08:50 #1430117
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Aangezien die lampjes meestal
Aangezien die lampjes meestal 20 jaar meegaan, zie ik niet in waarom je zo'n lampje op zo'n manier zou moeten martelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 13:47 #1430125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temp meter lampje
Zonder de tellerbak te los te maken en door alleen de schopplaat los te nemen, lukt het nét om van onderen het lampje te vervangen. Om het nog lastiger te maken: het lampje zit van boven in de temp unit gedraaid. Het is mij met ik geloof een klein steeksleuteltje zo wel eens gelukt, maar vraag niet hoe. Nu ik inmiddels weet hoe gemakkelijk de tellerbak er uit gehaald kan worden, zou ik het nooit meer zo doen.
Dit is trouwens het enige lampje dat ik in al die jaren heb vervangen, maar het scheelt waarschijnlijk dat ik altijd met half gedimde dashboardverlichting rijd.
Dit is trouwens het enige lampje dat ik in al die jaren heb vervangen, maar het scheelt waarschijnlijk dat ik altijd met half gedimde dashboardverlichting rijd.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 18:30 #1430126
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het is een kleine moeite om
Het is een kleine moeite om de tellerbak er uit te halen. Dus waaromzo moeilijk doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 20:08 #1430127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je hier wat aan?
Hi Stijn,
Ik heb hier nog een oude spiegel liggen die hetzelfde corrosie probleem had als de jouwe. Binnenwerk is nog goed, zie foto. Heb je hier wat aan? Mag je hebben. Laat maar weten.
Groet,
Peter
0614263593
Ik heb hier nog een oude spiegel liggen die hetzelfde corrosie probleem had als de jouwe. Binnenwerk is nog goed, zie foto. Heb je hier wat aan? Mag je hebben. Laat maar weten.
Groet,
Peter
0614263593
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 23:19 #1430138
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Mooiste verjaardagscadeautje!
Hoi Peter,
Dat zou ik echt heel erg tof vinden! precies dat binnenwerkje is verrot bij mij.
Grappig, ben vandaag 21 geworden, dus zie het als een mooi verjaardag cadeautje
Ik stuur je even een PB als dat kan!?
Groet Stijn
Dat zou ik echt heel erg tof vinden! precies dat binnenwerkje is verrot bij mij.
Grappig, ben vandaag 21 geworden, dus zie het als een mooi verjaardag cadeautje

Ik stuur je even een PB als dat kan!?
Groet Stijn
Moderators: Jerry Stam