Cruise control volledig aangesloten, OPGELOST

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2010 23:04 #1280473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja,,,,,,

jdutman schreef : Wat dacht je zelf?

.

Dat t niet oke is, idd maar eens bij JG kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 22:29 #1284842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic twee maanden verder,
nadat ik bij Jan- geert was geweest heeft hij gezien dat de luchtbalg lek was, gelukkig had hij hier een vervanger voor, maar helaas was dat niet het enige euvel. 

wel nu we 2 maanden verder zijn en ik 5 weken vakantie er op heb zitten, (nog 1 week te gaan ) heb ik de gehele cruise control nog eens nagelopen,

en de draden allemaal los gehad, en weer aangesloten zoals Chris (scania164) in dit topic had vermeld,  de zwart aangesloten bij de geel/bruin , en jawel, ik heb werkende cruise control, wel met een haar eleastiek om de gasrol op spanning te houden maar dat komt later wel. Ik moet nog wel de rempedaal schakelaar afstellen want ik moet eerst de rempedaal optillen voor hij hem goed oppakt, maar dat zijn slechts details.

pfff, waar de fout precies in heb gezeten weet ik dus niet maar het moet een slecht contact geweest zijn.

Nu dus werkende CC, allen bedankt voor de input,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2010 12:58 #1284886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 21:17 #1285857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100%
Vandaag dan de tijd en de aandacht aan de rempedaal schakelaar/ventiel geschonken.

Eerst moest ik steeds de rempedaal een stukje met de voet optillen en dan pakte de cruise control (traag) op, vandaag aan het afstellen geweest en toen kwam ik er achter hoe precies ik deze moest afstellen voordat deze 100% werkt. Een kwart slag verdraaien op de schroefdraad van de schakelaar is al een wereld van verschil in traag of snel oppakken van de cruise control. dit zal wel te maken hebben met een ventiel wat een heel klein beetje blijft lekken of 100% dicht is.

dus mensen met een trage cruise control, ik zou je rem en (bij handbak) koppeling ventiel eens nakijken/afstellen, ook de andere vacuum onderdelen uiteraard.

De grap is dat ik dagelijks met nieuwe  (lees moderne) vrachtwagens op pad ben en cruise control hier heel gewoon vind, maar nu ik de CC in mijn Volvo zelf aan de gang heb gekregen is dat genieten

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC