Cruise control volledig aangesloten, OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
jdutman schreef : Op pin 3 moet denk ik continu spanning staan en als je op de rem trapt moet de spanning eraf gaan. .
Dit is net andersom, er staat geen spanning op tot ik rem, als ik het 14 polig schema bekijk klopt dit ook, maar als ik de zwart/wit los maak staat er continu spanning op pos 3
heb een foto gemaakt maar dat is zo warrige boeljdutman schreef : Waarom maak je niet even een paar foto's dat is zoveel duidelijker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanaf pin 3 loopt een draad naar de schakelaars boven rem- en koppelingspedaal. Die staan in serie. Een van beide onderbreken is de massa onderbreken, dus geen CC. Vanaf de schakelaar boven het rempedaal gaat een draad naar het remlicht (de geschakelde kant van de remlichtschakelaar, dus niet de 12V kant vanaf de accu!). De massa komt dus via de remlichtlampjes! Bij defecte gloeidraadjes dus ook geen CC.
Als de remlichten gaan branden, is er geen massa meer, maar juist 12V. CC valt dan af.
Een driedubbele veiligheid: verbeekschakelaar boven de koppeling (geen massa), verbeekschakelaar boven de rem (geen massa) en het maakcontact voor het branden van de remlichten (ipv massa 12V). De CC zal alleen werken als pin 3 aan de massa ligt, en dus niet als die los ligt of op 12V is aangesloten!
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-

na een poosje rust vandaag effe weer aan het rommelen geweest, en met resultaat ik heb de eerste 100km met Cruis controle er op zitten,

maar nu loopt de kabel van het balgje steeds van de gasrol, heeft iemand een idee hoe dat kan en heeft iemand een detail tekening hoe dit in elkaar zit?

- V700 register
- Nieuw lid
-

Deze kwam ik tegen op het forum, heeft iemand deze in het groot?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Toen ik de gasrol van de CC er af haalde kwam ik een los stukje ijzer tegen en een losse veer, de kleine ring waar de veer in valt is eveneens los klopt dit?
- John Dutman
- Nieuw lid
-