Zou het zo simpel zijn ? Aux ingang op CT-906 met wisselaar
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Als je met Volvo protocol het M-bus protocol bedoeld dan zitten we op één lijn en zou dat dus betekenen dat de SC-radios die door Mitsubishi zijn geproduceerd toch het oudere M-bus protocol gebruiken.Baseman schreef :
Die opmerking ga ik op waarheid toetsen, als je het niet erg vind.Ik ben namelijk van mening, dat ALLE sc-serie hetzelfde (Volvo) protocol gebruiken.Piet22 schreef : De eerste Mitsubishi radio's zoals SC700 en SC805 zouden mogelijk ook nog met M-bus kunnen zijn uitgerust maar dat weet ik niet zeker
Het zou mooi zijn als de radiodatabase uitgebreid zou worden met een kolom die aangeeft welk protocol de radio gebruikt; twijfelgevallen zijn met name de eerste Mitsubishi radios
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dan wil ik eerst een pn-layout hebben van de MELbus en de M-bus, de uitleg erbij en daar ook een informatiepagina van maken.Ik zie dat nu even niet meer zitten, maar in de loop van de week zou het best goed kunnen komen.Piet22 schreef : Het zou mooi zijn als de radiodatabase uitgebreid zou worden met een kolom die aangeeft welk protocol de radio gebruikt; twijfelgevallen zijn met name de eerste Mitsubishi radios
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klopt weer als een bus.In de Alpine kabel zit de voeding inbegrepen, in de Volvo mini-din-achtige plug niet.protocol is inderdaad totaal verschillend.henk 940LPT schreef : De CR-504 en CT-505, de wisselaar modellen dus, gebruiken de nieuwere 10CD wisselaar, alle andere typen (volgens mij zowel Alpine als Mitsubishi), SC's, CR-906 en CT-906 gebruiken volgens mij een Volvo specifiek protocol met Volvo specifieke kabels/stekkers. Ik heb in mijn VOLIL gekeken die nu aan mijn CT-906 (mitsubishi) hangt en een Alpine M-bus wisselaar aanstuurt (CHM-S630). Daar zit echt meer in dan een printje dat als verloop tussen Volvo en M-bus stekker fungeert.
Wel zonderling, dat de CT-505 een Alpine connector heeft, en de CT-906 een Volvo plug, niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan lijkt het me tijd voor een oproepje, niet?henk 940LPT schreef : Heb de achterkant van een 505 nooit mogen zien
- V700 register
- Nieuw lid
-
<strike>Hmmmm wegens desinvestering: </strike>Vanaf heden in de aanbieding voor half geld, een mooie stekker!!! zie voor details de link in eerder bericht.mbroeren schreef :
jij niet maar Starly wel.henk 940LPT schreef : Had m nog niet besteld
Die stekker gaat recht achterin de radio in de wisselaar ingang inderdaad niet passen.
Heb jij een werkende configuratie waar een MP3 op past of niet?
Gelukkig heeft mijn radio (sc-805) ook een casettedek. Is de ombouw / aftappen hiervan een eenvoudige klus die met soldeerervaring en zonder documentatie goed te doen is? Of heeft mogelijk iemand wat info... (Bas?)
Alvast dank!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eitje.starly schreef : Gelukkig heeft mijn radio (sc-805) ook een casettedek. Is de ombouw / aftappen hiervan een eenvoudige klus die met soldeerervaring en zonder documentatie goed te doen is? Of heeft mogelijk iemand wat info... (Bas?)
Ik heb de spullen liggen, dus kan je zo vertellen hoe het moet.Welke SC-805 heb je?
Een zwarte?Een zwarte met Premium Sound System eropof een grijze?(want ja, dat maakt uit....

@Piet22: Graag, zo recht mogelijk van de achterzijde, met zo min mogelijk kromming erin (dus niet met macro op 30 cm afstand, liever normaal op anderhalve meter.) Als de kleur van de voorzijde afwijkt van wat er in de radio-database staat, ook graag eentje van de voorzijde.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Je kunt hem vinden op <a href=" forums.swedespeed.com/zerothread?id=32512 ">Swedespeed en het www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=67 ">volvo-forum.
<a href=" www.volvotech.eu/ ">Deze jongen verkoopt de spullen en weet er ook aardig wat van.