Zou het zo simpel zijn ? Aux ingang op CT-906 met wisselaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 16:49 #1237181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ook zonder
Het kan ook zonder wisselaar. Er zijn namelijk verloopkabels te krijgen die je op een M-bus aansluiting kan aansluiten (heb een M-bus wisselaar) en waar je gewoon een 3.5mm stereoplug aan kunt hangen. Bijvoorbeeld <a href=" cgi.ebay.de/ALPINE-MP3-Adapter-Auto-Radi...3A0|293%3A1|294%3A50 " target="_blank">deze, of ook origineel Alpine. Ik wil met dat relais eigenlijk alles onderbreken, dus mijn wisselaar niet laten draaien als ik de AUX gebruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 16:58 #1237183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh?

henk 940LPT schreef : Het kan ook zonder wisselaar. Er zijn namelijk verloopkabels te krijgen die je op een M-bus aansluiting kan aansluiten (heb een M-bus wisselaar) en waar je gewoon een 3.5mm stereoplug aan kunt hangen. Bijvoorbeeld <a href=" cgi.ebay.de/ALPINE-MP3-Adapter-Auto-Radi...3A0|293%3A1|294%3A50 " target="_blank">deze, of ook origineel Alpine. Ik wil met dat relais eigenlijk alles onderbreken, dus mijn wisselaar niet laten draaien als ik de AUX gebruik.

Hoe gaat dit snoertje aan je SC vertellen dat de nep-wisselaar aanstaat? Anders werkt het externe CD-knopje toch niet? Of mis ik nu iets?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 17:49 #1237185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker
Alpine verkoopt het ook, ik denk dat er iets in de stekker zit wat de radio vertelt dat er "iets" aan zit. Denk een weerstand, al dan niet icm een condensator.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 20:02 #1237193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een reacties!
Enkele uren niet op het forum en bij terugkomst een berg aan nuttige reacties! De stekker (tip van Henk) heb ik besteld. Na binnenkomst laat ik jullie de (verwachte... ) werking weten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 20:13 #1237194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DIN of mini-DIN
Als ik de foto zo bekijk, hebben we het op de door Henk aangehaalde link over een normale DIN-stekker.Een normale din dus, die die NIET in de SC en CT series past, behalve in de AMP-aansluiting.In de AMP aansluiting zit NIETS wat de radio uitlegd dat er een wisselaar aangesloten is.
De door Henk aangehaalde stekker is dan volgens mij ook de stekker, die je achterin de AMP-aansluiting van de radio prikt, die het ingangssignaal krijgt via de Jack-plus en die dit meteen terugkoppeld naar de radio, ter versterking.
De originele 14-polige stekker moet eruit bij gebruik van een versterker, dus ben ik erg benieuwd of er ook nog gewoon geluid uit komt zonder je MP3-speler.
Als het nou gewoon een mini-DIN stekker is (die je dus in plaats van de wisselaarkabel aansluit) dan heb ik niks gezegd, behalve misschien over de verhoudingen op de website van de verkoper.
Echter, in de tekst staat ook vermeld, dat de radio een source-knop moet hebben, en ik heb nog geen één Volvo radio gevonden die dat heeft.De HU-series hebben dat wel en daar werkt die prima op.
Ik vermoed dus, dat je je bestelling wel kan annuleren, tenzij je het wil gokken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 20:35 #1237195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet
Had m nog niet besteld :) Die stekker gaat recht achterin de radio in de wisselaar ingang inderdaad niet passen. MAAR... Mijn VOLIL is een kastje met 2 stekkers. Eentje past wel achterin de CT in de wisselaar aansluiting (die wazige Volvo stekkerbus). De andere stekker is inderdaad DIN om de normale Alpine M-bus kabel op aan te sluiten richting je Alpine M-bus wisselaar. Maar je kunt natuurlijk ook die kabel die ik gelinkt had aansluiten op de DIN stekker van de VOLIL. Of misschien wel op een zelfgemaakt kastje met een DIN chassisdeel, daarin een relais om te kunnen schakelen en 2 DIN uitgangen (eentje richting de wisselaar en eentje richting de AUX stekker). In dat geval simuleert denk ik de VOLIL al je wisselaar, of misschien simuleer je m wel dubbel, als je ook de originele Alpine stekker gebruikt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 20:49 #1237196 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aan de wisselaar
Hallo Volvisti
Je zou ook een aansluiting op je wisselaar kunnen maken, waar je je MP3 speler aan kunt hangen. In de wisselaar sluit je die aansluiting aan op de audio-pinnen van de wisselaarkabel.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 21:40 #1237203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic besteld

henk 940LPT schreef : Had m nog niet besteld :) Die stekker gaat recht achterin de radio in de wisselaar ingang inderdaad niet passen. MAAR... Mijn VOLIL is een kastje met 2 stekkers. Eentje past wel achterin de CT in de wisselaar aansluiting (die wazige Volvo stekkerbus). De andere stekker is inderdaad DIN om de normale Alpine M-bus kabel op aan te sluiten richting je Alpine M-bus wisselaar. Maar je kunt natuurlijk ook die kabel die ik gelinkt had aansluiten op de DIN stekker van de VOLIL. Of misschien wel op een zelfgemaakt kastje met een DIN chassisdeel, daarin een relais om te kunnen schakelen en 2 DIN uitgangen (eentje richting de wisselaar en eentje richting de AUX stekker). In dat geval simuleert denk ik de VOLIL al je wisselaar, of misschien simuleer je m wel dubbel, als je ook de originele Alpine stekker gebruikt.

jij niet maar Starly wel.
Heb jij een werkende configuratie waar een MP3 op past of niet?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 22:40 #1237212 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Voor zover ik weet maken de
Voor zover ik weet maken de radio's die geleverd zijn door Alpine gebruik van het M-bus protocol en de meeste (mogelijk alle) radio's geleverd door Mitsubishi Electronics van het MEL-bus protocol.
Dit zijn twee totaal verschillende protocollen en een apparaat voor de ene bus werkt niet op de andere bus.
De eerste Mitsubishi radio's zoals SC700 en SC805 zouden mogelijk ook nog met M-bus kunnen zijn uitgerust maar dat weet ik niet zeker
Kijk in de <a href="/node/13851">radiodatabase</a> om na te gaan van welke leverancier een bepaald type radio afkomstig is.
Mijn vrouw heeft in haar 940 een CT505 (van Mitsubishi), waarop een originele Volvo Ipod-interface, bedoeld voor de HU-serie, op de CD-wisselaar aansluiting is aangesloten.
Werkt perfect. Ipod gedraagt zich als CD-wisselaar en is via toetsenbord van de radio te besturen. Enige beperking: maar 10 playlists (want radio verwacht maar 10 CD's in de wisselaar)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2009 23:04 #1237216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderzoekje.

Piet22 schreef : De eerste Mitsubishi radio's zoals SC700 en SC805 zouden mogelijk ook nog met M-bus kunnen zijn uitgerust maar dat weet ik niet zeker

Die opmerking ga ik op waarheid toetsen, als je het niet erg vind.Ik ben namelijk van mening, dat ALLE sc-serie hetzelfde (Volvo) protocol gebruiken.Ik heb het even nagekeken en op de SC-700(grijs, SC-700(zwart), SC-800, SC-801, SC-802 en SC-805 grijs maar ook de SC-805 Premium Sound System, zit allemaal exact dezelfde plug, net als op de CR-906, CR-901 en de SC-900.
Dus, ik zal dat, als ik er zin in heb, want dan moeten ze weer allemaal uit het plastic, woensdag ens testen of ze allemaal met een Volvo 6-cd-wisselaar werken, die nu in mijn auto hangt, met een CT-906, die het dus ook prima doet.
Alpine maakt een wisselaar met normaal DIN-formaat plug eraan. Die wisselaar is ofwel van Alpine (en dus ook uit de BWM en Jaguar te gebruiken) ofwel door Volvo omgestickerd, maar in beide gevallen 10-disc, terwijl de Volvo changers 6-disk zijn.
De 10 disc changers passen op de HU-series. De HU-series hebben ook een source knop, zodat je zelfs MD, SAT, TV en in sporadische nieuwe uitvoeringen zelfs AUX MP3 kan kiezen.
(inderdaad, ik heb niet stil gezeten........;-)
Ik zal eens wat foto's van de achterkant van de radios in de informatiepagina over de verschillende typen plakken. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC