Zou het zo simpel zijn ? Aux ingang op CT-906 met wisselaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik Bas goed begrijp, kan het wat jij wil, als de radio maar denkt dat de 'virtuele CD-speler' maar aanstaat. En jouw vraag wordt in detail beanwoord als we de Blitzsafe een keer openbreken om de techniek die erin zit te bekijken.henk 940LPT schreef : In de discussie op <a href=" volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=1722&st=20 ">volvospeed staat als ik het goed begrijp dat er ook wat weerstanden/condensatoren in de blitzsafe zitten en die zouden dan voor het foppen van de radio zorgen. Microcontroller is dan misschien alleen voor de uitgebreide functies als play, stop, etc. Ik realiseer mij trouwens dat dit in tegenstelling is met wat ik eerder heb gezegd. Ik zal het draadje op volvospeed nog eens goed doorlezen.
Ik kan me ook voorstellen dat die paar weerstanden/condensatoren ondergebracht kunnen worden in deze alpine <a href=" www.alpine-europe.com/home/products/ipodr-solutions/kcm-123b/ ">verloopkabel.
Of op zoek naar defecte CD-wisselaars voor de snoeren en stekkers

Of <a href=" link.marktplaats.nl/218010601 " target="_blank">eentje die het nog doet van Alpine, kan dat??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zal vast een microcontroller in zitten. Vraag die nog bij mij openstaat is wat je nodig hebt om die virtuele CD speler te simuleren. Alleen een paar weerstanden/condensatoren of ook de microcontroller. Er kunnen geloof ik Alpine wisselaars aan, je schijnt daar wel een speciale kabel voor nodig te hebben. Ik weet ook niet welke protocollen door welke radios gebruikt worden en of alle wisselaars daar op passen. Ik dacht dat de 10CD wisselaar (voor oa de CR-504 en CT-505) bijvoorbeeld niet aan de CT-906 kan.mbroeren schreef : Als ik Bas goed begrijp, kan het wat jij wil, als de radio maar denkt dat de 'virtuele CD-speler' maar aanstaat. En jouw vraag wordt in detail beanwoord als we de Blitzsafe een keer openbreken om de techniek die erin zit te bekijken. Of op zoek naar defecte CD-wisselaars voor de snoeren en stekkers
Of <a href=" link.marktplaats.nl/218010601 " target="_blank">eentje die het nog doet van Alpine, kan dat??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je radio geeft dan aan, dat disc 1 bezig is, met nummer 6 ofzo, doet ook gewoon alles, speelt dus normaal, maar het linker en rechter geluidskanal komen niet op de CD-speler, maar van een nog aan te brengen Jack-plug.Dit is dan wel onversterkt, de vraag is of dat werkt, maar het proberen waard.mbroeren schreef : Als ik Bas goed begrijp, kan het wat jij wil, als de radio maar denkt dat de 'virtuele CD-speler' maar aanstaat.
Een alpine wisselaar kopen, defect, is wel handig, maar te duur naar mijn mening.Als je de data-bus aanlsuiting kunt laten weten dat de changer op de head-unit wordt aangesproken, ben je er al, en het was volgens mij zo simpel als +12 of juist massa (wat voor het behoud van radio én wisselaar wel zinvol is om te weten...

@Henk: Gezien het kabeltje van Alpine is, verwacht ik eigenlij kdat in die haakse steker al een weerstandje zit, die daarvoor zorgt.Wat is anders het nut van het maken van zo'n kabeltje, door Alpine?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn Alpine wisselaars en Volvo wisselaars.Vandaar dat je ook een VOL-ALP adapter kunt kopen, om je alpine radio/wisselaar aan de Volvo radio/wisselaar te knopen.henk 940LPT schreef : Er kunnen geloof ik Alpine wisselaars aan, je schijnt daar wel een speciale kabel voor nodig te hebben. Ik weet ook niet welke protocollen door welke radios gebruikt worden en of alle wisselaars daar op passen. Ik dacht dat de 10CD wisselaar (voor oa de CR-504 en CT-505) bijvoorbeeld niet aan de CT-906 kan.
Die gebruiken een totaal ander protocol.Ik heb een 10-cd Sony wisselaar over, die in graag door mijn SC-700 aangestuurd zie, maar dat ligt op het stapeltje "nog in te plannen" en nog wel ergens onderop ook.De protocollen zijn echt anders, ik ben even kwijt welke er zijn. Uitwisselbaar zijn ze niet zonder meer.Vandaar dat ik ooit die radio-database maakte. Dan kun je zien, welke radio door wie gemaakt is.De mitsu's past dacht ik de Volvo wisselaar op, de Alpine's uiteraard niet, maar wel de Alpine wisselaar. (of andersom, maar dat lijkt me niet logisch)
Ik heb het gevoel dat dit toch wel een zinvol draadje gaat worden.........

- V700 register
- Nieuw lid
-
Goedemorgen allen.Baseman schreef : Dit is dan wel onversterkt, de vraag is of dat werkt, maar het proberen waard.
Zou dát dan de reden zijn dat de Blitzsafe voeding nodig heeft (gele draad)?
Want anders kan die draad van Alpine natuurlijk ook gewoon...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, dat denk ik niet, maar dat is weer eens nergens op gebaseerd.mbroeren schreef : Zou dát dan de reden zijn dat de Blitzsafe voeding nodig heeft (gele draad)?
Want anders kan die draad van Alpine natuurlijk ook gewoon...
Ik denk dat deconstante plus, die bij een Sony in de wisselaarkabel zit, de wisselaar in 'leven' houd tewijl deze niet gebruikt wordt en het gehuegen vasthoud. Bij een Volvo wisselaar loopt die draad buitenlangs, als ik het goed heb, dus als je een Alpine wisselaar hebt, moet je ergens een constante plus vandaan krijgen. Die blitzsafe heeft volgens mij niets met Alpine aan Volvo knopen te maken, maar enkel met het kunnen <strike>bedienen</strike> luisteren naar <strike>van</strike> een externe bron via de Alpine/Volvo wisselaar aansluiting.Dat zijn twee heel verschillende dingen...................toch?
...........eigenlijk moet er even een verzamelpagina gevonden worden met beide schema's of moeten we die even maken......
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dát was mooi geweest om te zien, echter:henk 940LPT schreef : <a href=" www.mictronics.de/download/CDC_Protocols...age_Offline_Copy.zip ">Hier een linkje naar een zipfile, het lijkt me een beschrijving hoe je de Mbus kunt monitoren. Incl. sourcecode en hardware schema.
<div class="tblBorder" align="center"> Error 403 - Forbiddenor file not linked from mictronics.de </div>