Zou het zo simpel zijn ? Aux ingang op CT-906 met wisselaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
de wisselaar (origineel volvo) op mijn CT-906 werkt niet fantastisch. Binnenkort maar weer eens open maken. Ik heb ook al enkele malen naar een manier gezocht om een aux ingang op de radio te maken, liefst met behoud van de wisselaar functie. De tomtom zou ik dan kunnen gebruiken als mediaspeler. Wat er kant en klaar te koop is, is een Ipod adapter van Blitzsafe (zie <a href=" www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791 ">hier) of een aux adapter van Blitzsafe (zie www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=665 ">hier). Beiden vind ik redelijk aan de prijs.
Tijdens wat zoeken vond ik <a href=" volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=1722&st=20 ">dit draadje waarin iemand beweert zelf iets geknutseld te hebben waarmee je je de bediening op de radio voor de wisselaar ook kunt gebruiken om een PC aan te sturen. Hij heeft zelf iets met een microcontroller gemaakt. De microcontroller is nodig om een wisselaar te simuleren zodat de radio wil spelen. Wat hij echter ook zegt is dat als je een wisselaar aan je radio hebt hangen je op de draden voor het signaal kunt "inbreken" en je dus geen wisselaar-simulatie nodig hebt. Zou het mogelijk zijn met een relais de signaal lijnen te schakelen tussen signaal van de wisselaar en een aux bron ? Valt er vreemd gedrag van de wisselaar te verwachten en waar moet je verder rekening mee houden (keuze van relais om het signaal goed te houden) ? Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
/editIn de laatste link in mijn topicstart wordt gezegd dat de blitzsafe qua onderdelen maar een dollar of 10 kost. Probleem is dat er een microcontroller in zit waarvan de broncode (hoogstwaarschijnlijk) niet te achterhalen is.
/end edit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, sorry, overheen gelezen.Ik hou me trouwens aanbevolen voor een blitz-safe schema.....henk 940LPT schreef : Ik meende in het draadje dat je aanhaalt te lezen dat radio's met alleen CD (CT-906 is enkeldins, alleen CD frontloader) afvielen ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je geen wisselaar hebt en weet wat voor signaal er op de data-bus moet staan, kun je gewoon een DIN-plug aan een 3.5-jackplug hangen en achterin de radio prikken, dan ben je er ook, toch?
Ohja, in bijna alle gevallen moet je nog steeds je iPod bedienen op je iPod......toch wel jammer, voor 70 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar is dat kastje met electronica en die constante voeding dan voor nodig die aan de Vol-Aux zit? (ik heb de Vol-Aux dus)Baseman schreef : Als je geen wisselaar hebt en weet wat voor signaal er op de data-bus moet staan, kun je gewoon een DIN-plug aan een 3.5-jackplug hangen en achterin de radio prikken, dan ben je er ook, toch?
Ander idee: ik wil best mijn Vol-Aux (niet die voor de Ipod maar de gewone) ter beschikking stellen voor wie hem wil nabouwen tbv de leden van deze vereniging.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het voordeel van het gebruik van de CD-wisselaaruitgang is, dat je vanaf de headunit (de radio zeg maar) kunt bedienen, wat je aan de CD-wisselaaruitgang hebt hangen. In het hierboven door Henk genoemde draadje wil iemand een laptop aan die uitgang hangen. Maar via zo'n microcontroller, ook al genoemd, kun je daar natuurlijk ook alleen een harde schijf aan hangen. Over een tijdje zijn SSD's (de computer denkt dat het een harde schijf is, maar eigenlijk is het een hele grote SD-kaart) voor een redelijke prijs te krijgen. Daar passen veel mp3-tjes op. En als je een microcontroller neemt die wat rapper is, kun je er ook nog videobestandjes mee afspelen. Erg leuk als je een beeldschermpje in de auto hebt. En een stuk makkelijker dan al die DVD's meeslepen als je met de kids wat langer onderweg bent.
groetjes
Mathy (die hier al wat langer van droomt, maar dan voor JVC headunits)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er al....;-)Ik heb een ouwe laptop met een CF-kaart geinstalleerd. Het werkt. Er staat weliswaar Windows 98 op, maar je kunt hem gewoon terwijl ie draait laten stuiteren, niks aan de hand.Onlangs geprobeerd de Sony MP3 speler met micro HD om te bouwen naar CF. Dat lukt wel, maar alleen als je de CF volprakt met muziek, voor je hem in de Sony terugschroefd. Dus........Aangezien mijn iPaq een CF-slot heeft en er kaarten bestaan die een micro-USB poort hebben, kun je (mits de disk een eigen voeding heeft) er gewoon een harddisk in proppen of nog mooier gewoon een hele laptop.Die adapter heb ik nog niet, maar duurt vast niet lang, komt ook uit Shanghai, dus is volgende week wel hier.Mathy schreef : Over een tijdje zijn SSD's (de computer denkt dat het een harde schijf is, maar eigenlijk is het een hele grote SD-kaart) voor een redelijke prijs te krijgen. Daar passen veel mp3-tjes op. En als je een microcontroller neemt die wat rapper is, kun je er ook nog videobestandjes mee afspelen. Erg leuk als je een beeldschermpje in de auto hebt. En een stuk makkelijker dan al die DVD's meeslepen als je met de kids wat langer onderweg bent.
Anyway, Martijn, dat kastje met vaste voeding is ervoor, om te zorgen dat de data-bus gefopt wordt, op het moment dat de wisselaar niet gebruikt wordt, maar wél de ingang. Op zich ben je er ook, als je er een kabeltje tussen zet (tussen de headunit en de wisselaarkabel) waar je de signalen links/rechts/ground schakelt naar de bron die je hebben wil. Dat die cd-speler draait is niet belangrijk, lege cd erin en gaan.
Ik hou me overigens aanbevolen om de Blitzsafe open te trekken. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben en inderdaad mogelijk om er voor leden iets mee te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was inderdaad de vraag waar ik de topic mee gestart ben: Zou het zo simpel zijn en waar moet je dan rekening mee houden/welke onderdelen kun je gebruiken ?In de discussie op <a href=" volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=1722&st=20 ">volvospeed staat als ik het goed begrijp dat er ook wat weerstanden/condensatoren in de blitzsafe zitten en die zouden dan voor het foppen van de radio zorgen. Microcontroller is dan misschien alleen voor de uitgebreide functies als play, stop, etc. Ik realiseer mij trouwens dat dit in tegenstelling is met wat ik eerder heb gezegd. Ik zal het draadje op volvospeed nog eens goed doorlezen.Baseman schreef : Anyway, Martijn, dat kastje met vaste voeding is ervoor, om te zorgen dat de data-bus gefopt wordt, op het moment dat de wisselaar niet gebruikt wordt, maar wél de ingang. Op zich ben je er ook, als je er een kabeltje tussen zet (tussen de headunit en de wisselaarkabel) waar je de signalen links/rechts/ground schakelt naar de bron die je hebben wil. Dat die cd-speler draait is niet belangrijk, lege cd erin en gaan.
Ik kan me ook voorstellen dat die paar weerstanden/condensatoren ondergebracht kunnen worden in deze alpine <a href=" www.alpine-europe.com/home/products/ipodr-solutions/kcm-123b/ ">verloopkabel.