cruise control
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit een rood blauwe aan beide sensoren want ze staan doorgelust aan elkaar vanaf de computer en nog een 3e vanaf de rem hangt los,bedoeld voor remlicht signaal.
De vraag is dus waar moet ik die op de remschakelaar koppelen?(neem me niet kwalijk als ik je niet begrijp)
De voedingsdraad zit al op zekering nr 12. en massa op de deurmassa punt.
De 14 polige lag opgeknoopt ergens tussen en nog nooit gebruikt volgens mij.
Denk dat ik deze dus niet meer ga gebruiken en gewoon aansluiten zoals we nu bespreken.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, maar hij is wel compleet aangesloten.scaniar164 schreef : De 14 polige lag opgeknoopt ergens tussen en nog nooit gebruikt volgens mij.
Heb je al gemeten of je met onbediende pedalen 12V krijgt op het draadje dat op pen 3 van de regeleenheid moet komen ? Daar moet je eerst zeker van zijn. Niet druk maken om remlichtschakelaar, van plus naar pedaalschakelaar 1, van pedaalschakelaar 1 naar pedaalschakelaar 2, van pedaalschakelaar 2 naar pen 3 van regeleenheid. Als je daar plus op krijgt, weet je zeker dat je pedaalschakelaars (of sensors, zoals jij ze noemt) goed afgesteld staan. Dan kun je naar snelheidssignalen gaan kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat massa schakelend ofzo?
Ik moet daar op pen 3 dus 12v meten,dus dan heb je op de pedalen ook 12v continue staan?
Als je de rem of koppeling bediend zou de spanning dan 0v zijn?
Heb nog niet gemeten,moest werken het wordt pas vrijdag voordat ik verder ga...
Auto moet volgende week klaar zijn ivm lpi inbouw,ga vrijdag grote beurt doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry lees dit net pas.....henk 940LPT schreef : Je hebt als het goed is de handle bij de richtingaanwijzer ook in/aan je 8polige draadboom zitten ? Dan zou je even een nieuw draadje van de plus naar je pedaalschakelaar rem moeten trekken, van de pedaalschakelaar rem naar de pedaalschakelaar koppeling en van pedaalschakelaar koppeling naar pin 3 van je 8 polige. Dan moet het eigenlijk wel werken.
Als je namelijk probeert het pedaalschakelaar contact van uit de 14 polige stekker te halen werkt dat niet, omdat in dat circuitje (in de 14 polige uitvoering) ook nog de handle hoort . Als jij dus je "eigen" handle via een "eigen", 8 polige kabelboom aangesloten hebt komt er dus geen 12V op de pedaalschakelaar via de 14 polige, standaard boom. Daarom moet je die dus zelf verzorgen.
Bedoel je dan gewoon ergens een constante plus vandaan halen en op dat ene draadje zetten zodat er op beide sensoren en de draad naar de regelcomp cont 12v staat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je het schema bekeken? Het schema wat hieronder nogmaals staat:scaniar164 schreef : Bedoel je dan gewoon ergens een constante plus vandaan halen en op dat ene draadje zetten zodat er op beide sensoren en de draad naar de regelcomp cont 12v staat?
In bovenstaand schema zie je de blauw-rode draad, bovenaan, die naar fuse 12 loopt, dat is dus zekering 12, dat is de de constante plus die op de computer moet staan, om te zorgen dat ie werkt. Dus pin 1. Pin acht ligt aan massa, die twee aangesloten hebbende, werkt de computer. De pomp, de hendel en het ene rempedaal schakelaartje staan er ook superduidelijk in.Druk het af en neem het mee, en controleer de huidige bedrading.
Is er iets met het schema, iets dat ik het schema wel kan zien, maar jij niet, door rechten of zo?Maak voor jezelf een tekening/schema van hoe het in je auto zou moeten en ga daar mee aan de slag, zoals boven al gezegd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met spanning bedoel ik 12 volt oftewel accuspanning.
Vervelende is wel, denk ik, dat je moet rijden om dit te kunnen meten.Je moet dus iemand hebben die met meer dan 45 km/h in jouw auto rijdt, en vervolgens zelf meten, maar is wel lastig.Achterkant optillen en in zijn 3 laten draaien (is dat ook ergens 50 km/h?) dan kun je zelf meten.Zet hem wel op assteunen en absoluut niet remmen als je de auto niet verankerd of gezekerd hebt tegen vooruit schieten als de asssteunen eronderuit klappen.
Beter is, zeker te weten dat het goed is.........schema maken.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag weer bezig geweest.
helaas geen resultaat.
Gemeten:aanwezigheid plus vanaf fuse 12 en dat was ok
ook staat er (11.6v??) op de blauw rode draden op de pedaalschakelaars die gevoed worden vanaf de computer op de zw/witte draad.
Als ik rem of koppeling bedien valt de spanning weg dus 0 en in rust weer 11.6.
Wel heb ik dus 1 draad over die aan de remlicht schakelaar moet?
Maar de remlicht schakelaar werkt andersom,daar komt de spaaning continue op geel/groen en bij bedienen geeft hij hem door.
Dus nu snap ik niet waarom je die dan moet aansluiten bedoel dan krijg je 2 keer plus.....????
Dus bij bedienen valt dan spanning vanaf comp weg van cruise schakelaars(rem koppeling) en komt er weer spanning op vanaf remlichtschakelaar........
Moet dit dan zo?
Verder:op vacuum motor staat ook continue spanning op rood/gele draad.
De cruise hendel is ook ok wat ik heb gemeten.
Snelheid heb ik nog wel op die 14 polige ziten dit wil ik nog veranderen.
Kan ik hetgene op de pedalen zo laten en stellen dat dat ok is?
gr chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.