cruise control

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 19:42 #1210087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic div
hee bas
Er zit een rood blauwe aan beide sensoren want ze staan doorgelust aan elkaar vanaf de computer en nog een 3e vanaf de rem hangt los,bedoeld voor remlicht signaal.
De vraag is dus waar moet ik die op de remschakelaar koppelen?(neem me niet kwalijk als ik je niet begrijp)
De voedingsdraad zit al op zekering nr 12. en massa op de deurmassa punt.
De 14 polige lag opgeknoopt ergens tussen en nog nooit gebruikt volgens mij.
Denk dat ik deze dus niet meer ga gebruiken en gewoon aansluiten zoals we nu bespreken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 19:48 #1210089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangesloten.

scaniar164 schreef : De 14 polige lag opgeknoopt ergens tussen en nog nooit gebruikt volgens mij.

Ja, maar hij is wel compleet aangesloten.
Heb je al gemeten of je met onbediende pedalen 12V krijgt op het draadje dat op pen 3 van de regeleenheid moet komen ? Daar moet je eerst zeker van zijn. Niet druk maken om remlichtschakelaar, van plus naar pedaalschakelaar 1, van pedaalschakelaar 1 naar pedaalschakelaar 2, van pedaalschakelaar 2 naar pen 3 van regeleenheid. Als je daar plus op krijgt, weet je zeker dat je pedaalschakelaars (of sensors, zoals jij ze noemt) goed afgesteld staan. Dan kun je naar snelheidssignalen gaan kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 21:22 #1210107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoezo
Waarom moet je daar 12 v meten als je hem niet bediend?
Is dat massa schakelend ofzo?
Ik moet daar op pen 3 dus 12v meten,dus dan heb je op de pedalen ook 12v continue staan?
Als je de rem of koppeling bediend zou de spanning dan 0v zijn?
Heb nog niet gemeten,moest werken het wordt pas vrijdag voordat ik verder ga...
Auto moet volgende week klaar zijn ivm lpi inbouw,ga vrijdag grote beurt doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 21:31 #1210108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry niet alles gelezen..

henk 940LPT schreef : Je hebt als het goed is de handle bij de richtingaanwijzer ook in/aan je 8polige draadboom zitten ? Dan zou je even een nieuw draadje van de plus naar je pedaalschakelaar rem moeten trekken, van de pedaalschakelaar rem naar de pedaalschakelaar koppeling en van pedaalschakelaar koppeling naar pin 3 van je 8 polige. Dan moet het eigenlijk wel werken.
Als je namelijk probeert het pedaalschakelaar contact van uit de 14 polige stekker te halen werkt dat niet, omdat in dat circuitje (in de 14 polige uitvoering) ook nog de handle hoort . Als jij dus je "eigen" handle via een "eigen", 8 polige kabelboom aangesloten hebt komt er dus geen 12V op de pedaalschakelaar via de 14 polige, standaard boom. Daarom moet je die dus zelf verzorgen.

Sorry lees dit net pas.....
Bedoel je dan gewoon ergens een constante plus vandaan halen en op dat ene draadje zetten zodat er op beide sensoren en de draad naar de regelcomp cont 12v staat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 21:48 #1210112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sanp het gewoon niet.

scaniar164 schreef : Bedoel je dan gewoon ergens een constante plus vandaan halen en op dat ene draadje zetten zodat er op beide sensoren en de draad naar de regelcomp cont 12v staat?

Heb je het schema bekeken? Het schema wat hieronder nogmaals staat:
In bovenstaand schema zie je de blauw-rode draad, bovenaan, die naar fuse 12 loopt, dat is dus zekering 12, dat is de de constante plus die op de computer moet staan, om te zorgen dat ie werkt. Dus pin 1. Pin acht ligt aan massa, die twee aangesloten hebbende, werkt de computer. De pomp, de hendel en het ene rempedaal schakelaartje staan er ook superduidelijk in.Druk het af en neem het mee, en controleer de huidige bedrading.
Is er iets met het schema, iets dat ik het schema wel kan zien, maar jij niet, door rechten of zo?Maak voor jezelf een tekening/schema van hoe het in je auto zou moeten en ga daar mee aan de slag, zoals boven al gezegd. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 21:59 #1210115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog iets.
Schakelaar op de stuurhendel heeft 4 standen.Off : alleen spanning op blauw-rood aan de hendelkant, gemeten.On : spanning op blauw-rood en ook op de afgaande geel-rode draadSet-speed : spanning op blauw-rood, op geel-rood en op blauw.Resume : (ingedrukt houden) spanning op blauw-rood, op geel-rood en op wit.
Met spanning bedoel ik 12 volt oftewel accuspanning.
Vervelende is wel, denk ik, dat je moet rijden om dit te kunnen meten.Je moet dus iemand hebben die met meer dan 45 km/h in jouw auto rijdt, en vervolgens zelf meten, maar is wel lastig.Achterkant optillen en in zijn 3 laten draaien (is dat ook ergens 50 km/h?) dan kun je zelf meten.Zet hem wel op assteunen en absoluut niet remmen als je de auto niet verankerd of gezekerd hebt tegen vooruit schieten als de asssteunen eronderuit klappen.
Beter is, zeker te weten dat het goed is.........schema maken..... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:04 #1210117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remlichtschakelaar
Je zou eventueel, om de boel "quick and dirty" te testen, de remlichtschakelaar eerst buiten beschouwing kunnen laten. Mi is die er als extra veiligheid, als je de plus van zekering 12 (die van linksboven komt, naar de "STOP LT SW" en vandaar naar de eerste schakelaar) direct op de eerste pedaalschakelaar zet ben je er ook. En dan zou je dus inderdaad bij niet bediend pedaal 12V moeten meten op pin 3, en 0V als één van beide pedalen bediend is.Als dat werkt, zou ik eerst eens een stukje gaan rijden. Mocht het dan nog niet werken, zou je eerst een check kunnen doen of je vacuumpomp aangestuurd wordt, en dan kijken of je snelheidssignaal klopt. Maar die 12V via de pedaalschakelaars moet je zien als een startvoorwaarde, als die er niet is, doet het hele systeem het niet. Succes !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 19:52 #1210478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag weer
Hallo Allemaal
Vandaag weer bezig geweest.
helaas geen resultaat.
Gemeten:aanwezigheid plus vanaf fuse 12 en dat was ok
ook staat er (11.6v??) op de blauw rode draden op de pedaalschakelaars die gevoed worden vanaf de computer op de zw/witte draad.
Als ik rem of koppeling bedien valt de spanning weg dus 0 en in rust weer 11.6.
Wel heb ik dus 1 draad over die aan de remlicht schakelaar moet?
Maar de remlicht schakelaar werkt andersom,daar komt de spaaning continue op geel/groen en bij bedienen geeft hij hem door.
Dus nu snap ik niet waarom je die dan moet aansluiten bedoel dan krijg je 2 keer plus.....????
Dus bij bedienen valt dan spanning vanaf comp weg van cruise schakelaars(rem koppeling) en komt er weer spanning op vanaf remlichtschakelaar........
Moet dit dan zo?
Verder:op vacuum motor staat ook continue spanning op rood/gele draad.
De cruise  hendel is ook ok wat ik heb gemeten.
Snelheid heb ik nog wel op die 14 polige ziten dit wil ik nog veranderen.
Kan ik hetgene op de pedalen zo laten en stellen dat dat ok is?
gr chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 19:56 #1210480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanning
Waar komt de spanning op de pedaalschakelaar vandaan ? Van de plus of via pen 3 ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 20:01 #1210481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plus
Komt via pen 3 zwart/witte draad.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC