cruise control
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu voor de 940 b230fk van mijn vader een cruise control set bemachtigd.
Nu is het probleem dat ik de schema heb bekeken van dit forum en daar praat men over een 14 polige stekker.
De eenheid die ik heb heeft slechts 8 aansluitingen en dus de kabels ook.
Nu is mijn gedachte van dit systeem dat hij dus een + nodig heeft en een min en een snelheids signaal en natuurlijk de sensoren aansluiten.
De verkoper vertelde mij ook dat de gele kabel voor de snelheid was en de andere 2 in de zekeringenkast zaten.
Zouden die 2 dan + en - zijn?
Het is toch een systeem wat verder geen ecu gegevens nodig heeft?
Of heb ik nu iets gekocht waar ik niks mee kan?
Lijkt me heel sterk.....
Groeten Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
/edit: moest me melden bij de afwas, nu weer terug.
Bij mijn LPT zat de kabelboom er al in (maakt op zich niet uit), alles komt ook via die ene grijze 14 polige stekker (dus ook +, massa en snelheidssignaal). De unit is een zwart kastje, ongeveer ter grootte van pakje sigaretten (maar dan wat minder hoog). Staat volvo op, pijlen om de bovenkant aan te geven en het nummer 9130207 (tot '94 ?) of 9130081 ('95 en later). Alle opdruk in oranje.
Weet je uit elke auto de CC komt ? Heb je de hele set compleet, dwz ook incl. de handle aan het stuur ? Het moet een gebogen handle zijn net als die voor de richtingaanwijzer (240 en ik dacht 760/960 hebben rechte). Een schuifknop op de achterkant (vlnr resume, on, off) met op het topje een knop met "set speed" en + oid, in ieder geval om meer snelheid te geven). Aan de handle moet een losse kabel zitten met een 4 polige stekker voor de CC signalen. Als het kastje niet overeenkomt kan het zijn dat je een aftermarket ding hebt waar ze de originele handle aan gefabriekt hebben. Of je heb iets voor een ander type (volvo).
/end edit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In principe zou je 1 draad naar de teller moeten leggen (geel), 1 naar de juiste zekering (oranje als ik me goed herrinner) en 1 naar massa (zwart) Dit is in elk geval wat je op de bestaande installatie moet aansluiten. Daarnaast heb je een draad naar de schakelaars bij de pedalen, een stekker voor aan de linker handel (moet je vervangen door de meegeleverde) en een voor aan de vacuum pomp in de motorruimte.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor het gemak even een schema:
De gele draad is inderdaad die voor het snelheidsignaal, anders dan bij de 14-pins, want daar is de gele voor de diagnosemogelijkheid.Het enige waar het op mis kan gaan, is de hendel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/search/node/cruise+control+nummer" target="_blank">Zie hier. </a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
volvo# 3501472
Hella# 5GA 004 872-00
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
De CC is nog niet compleet en dus ook nog niet ingebouwd. De 945 is van 1991 overigens.henk 940LPT schreef : Misschien kun je Mathy eens vragen. Hij heeft volgens mij ook CC in een oudere 940 (< '94) ingebouwd, ook heeft hij veel inbouwbeschrijvingen.
Verder heb ik twee inbouwhandleidingen. Een ervan is gescant en is door Bas op de site gezet. De andere is nog niet gescand, voor de 760. Welke versie van de 760 weet ik niet. Het gaat overigens in beide gevallen om de inbouwhandleiding van de basisset. Niet de installatieset. De eerste is model(jaar) specifiek, de laatste motor specifiek. Waarbij het in het laatste geval overigens soms ook uitmaakt voor welke markt de motor geleverd is en of ie met handbak of automaat geleverd is.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.