cruise control
- V700 register
- Nieuw lid
-
De puls achter de teller daar zitten bij een 96 2 draden op,welke kan er af of op welke kan ik mijn gele draad aankoppelen zodat ik zeker dat signal heb?
Verder waar kan ik het remlicht signaal direct op aansluiten,dus het electr. signaal voor pedaal sensor.
\heb die beide nu idd op de 14 polige gezet volgens schema.
Dit is het enige wat gebeuren moet,daarvoor ga ik niet goochelen met kabelbomen.
Waarschijk is er geen 9 polige kabelboom.......je hoeft eindelijk maar 4 draden aan te sluit nl:plus min remsignaal en snelheid puls.
Dit is het enige wat ik weten wil bij een 96.
De makkelijkste weg is niet ff kabelboompje eruit en blabla bla.
Er zijn hier mensen die met meer zinnige opmerkingen komen.......gelukkig.
We zijn hier om elkaar te helpen enniet om gelijk te halen!
mvg chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
...........daar kom je dan nog wel achter.scaniar164 schreef : De makkelijkste weg is niet ff kabelboompje eruit en blabla bla.
Het gaat me ook niet om gelijk, je maakt het jezelf zoveel moeilijker door het advies wat ik je geef in de wind te slaan.
Het schema voor de 14-polige staat in de installatiehandleiding die ik op de site gezet heb, daarvan heb je de link.Het schema voor de 9-polige staat hierboven in een van de postings.
Er staat bij wat voor signaal het is, bij beide computers, wat is dan nu je vraag?Je kunt het toch aflezen?
Snelheidsignaal in de 9-polige is geelRemlicht schakelaar is wit/zwart, maakt niet uit welke kant opPlus is de blauw/rode die naar zekering 12 looptMassa zit op pin 31 in de zekeringenkast, maar als je die aan het massaverzamelpunt links van je linkervoet zet, zal de CC daar echt niet wakker van liggen.
Snelheidsignaal in de 14-polige is groen/oranje Remlicht schakelaar is wit/zwart vanaf de hendel, oranje/zwart naar de computer Plus is de blauw/rode die naar zekering 12 loopt Massa zit op pin 31 in de zekeringenkast, zelfde verhaal als boven.
Zoiets?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/files/14-pins%20cruisecontrol-940-1994.pdf" target="_blank">Hij staat hier</a>. (new window)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het nu zo zijn dat de gele draad die ik op pin 13 heb gezet geen puls krijgt en dat ik hem dus direct op de teller moet zetten?
Heb nu op pen 3 de schakelaars zitten .
Ga anders gewoon alles direct op de remschakelaar en de tellerklok zetten dan weet ik zeker dat ik signaal moet hebben.
Dank voor reacties.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter, in het 9-polige schema staat dat die draad aan de snelheidsmeter moet. Ik zou zeggen: doe dat dan ook, dat schema geeft het niet voor niets aan.
Ik weet niet wat je met "gewoon alles op de remschakelaar zetten" bedoeld maar ik denk als je dat letterlijk doet, dat ie en niet werkt en ploft als je remt. Ik wil best met je meedenken, maar hier snap ik niks van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
scaniar164 schreef : sorry bas
Uh er zit een stekker met 2 draden op de remschakelaar welke doorknippen om de blauw rode erbij te zetten?
En kan ik op de teller 1 vd 2 middelste draden een dubbele kabelschoen monteren voor de gele?
Snappie?
Mijn idee van knippen in een draadboom is je bekend, maar daarnaast noem je een kleur die de voeding levert voor de CC-of niet.blauw-rood is in beide schemas de voeding naar de computer, toch? (ik heb even geen zin om terug te scrollen, maar volgens mij was dat zo) De wit-zwarte is toch de remschakelaar?Ja, de beste optie is een AMP met aan één kant een male en female mogelijkheid, waar je de 'oude' AMP op kunt zetten en die twee samen zet je dan weer terug op de teller.
Maak even een tekening, van wat je nu waar en hoe hebt aangesloten en vermeld de draadkleuren erbij. Scan die plaat en mik hem even bij dit topic.Zo lang je met 9-polig en 14-doorelkaar blijft mixen, is het verstandig een tekening te maken waar de 9-polige aan de 14-polige wordt aangesloten, welke kleur overgaat in wat en welke pin-outs het zijn.
Ik zie namelijk op de site inmiddels twee schema's, met kleuren en al. Die zijn glashelder. Ik begrijp dus eigenlijk je vraag niet.
Misschien helpt het volgende: Het enige signaal wat er op de draadboom staat die al in jouw auto zit, is (mits aangesloten, de snelheidspuls) een plus en een massa. Meer niet. Dat is wel alleen als het ooit een werkend systeem geweest is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je namelijk probeert het pedaalschakelaar contact van uit de 14 polige stekker te halen werkt dat niet, omdat in dat circuitje (in de 14 polige uitvoering) ook nog de handle hoort . Als jij dus je "eigen" handle via een "eigen", 8 polige kabelboom aangesloten hebt komt er dus geen 12V op de pedaalschakelaar via de 14 polige, standaard boom. Daarom moet je die dus zelf verzorgen.