cruise control

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 21:47 #1209759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu net
Kom ik erachter dat de auto al wel voorbedraad is waarschijnlijk......kom een 14 polige stekker tegen...
Zit er op deze stekker al een snelheids signaal die ik eraf kan knippen om hem aan de gele van de andere kabelboom te koppelen?
Zagf net ook een soort stekkerblok boven de remlichtschakelaar????
 misschien zegt dit iets?
Verder heb ik de 3 aderie kabel naar de vacuum pomp vandaag ook voor niks aangelegd omdat ik die ook vond met alleen andere kleurtjes....maarja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 22:07 #1209760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema
Morgen (zondag) tegen de middag kan ik even een schema van de 14 polige uitvoering aan dit draadje hangen. Dan kan je wel zien welke draad uit de 14 polige stekker het snelheidssignaal geeft. De kleuren voor de pomp zijn zo uit mijn hoofd groen-rood, groen-geel en oranje ? Ik had een automaat kabelboom erbij, maar die heb ik niet gebruikt (mijn LPT was ook voorbedraad). Daar zat een stekker aan die op de remlicht schakelaar moest, de stekker die normaal (dus zonder CC) op de schakelaar zat kan weer aan die kabelboom. Denk dat je er hier zelf iets op moet fabrieken. Misschien zit die er in de LPT van jouw vader ook al in de 14 polige stekker, en kan je die dus ook daar aftakken. Zoals gezegd, het staat wel in het schema, zal het zondag even aan het draadje hangen (of in een infopagina met linkje).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 22:20 #1209761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
zit die 14 polig erin met trekbandjess.
Begrijp ik nu goed dat alle signalen op die stekker staan?
Dus snelheidsignaal op de oranje groen zoals in beschrijving van bas???
Bedoel is deze al in de bak aangesloten en dus signaal op de oranje groene draad aan de 14 polige stekker?
Deze kan ik dan aan de gele  koppelen van de 9 aderige boom.
Dan is het alleen nog het remsignaal vraagstuk.
Zou die ook al op de stekker kunnen staan? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 23:42 #1209768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet voorbedraad.
Jouw 1994-er 940 is NIET voorbedraad, althans, niet standaard.De reden dat je een 14 polige steker vindt, is waarschijnlijk dat de vorige eigenaar hem heeft uitgebouwd en de kabelboom heeft laten zitten, of dat je je vergist.
Daarnaast is er ABSOLUUT geen verschil in de draadboom voor de 14-polige CC-computer, bij automaat of handbak. Echt helemaal niks. Het enige wat je bij een handbak méér kunt bestellen, als je dat wil, is een draadje met een 3mm female APM en een 3mm male AMP, om de vacuumschakelaar, die ook optioneel is, aan te sluiten.
Believe me, been there, done that.
@scaniar: Kijk even in het kastje op de linkerveerpootbrug, je weet wel, dat pigtail diagnosekastje.Zit daar een gele draad in op de plaats waar ie volgens mij beschrijving moet zitten? Dan zit dat deel, en waarschijnlijk ook de rest al of nog in de auto.Als je nu een complete 9-polige set hebt, kun je die er ook (alsnog) in zetten.Let er wel op, dat je de rubber doorvoer weer dichtmaakt, anders krijg je natte voeten (dat was bij mijn Estate helaas het geval.)
Schema van de 9-polige en die van de 14 polige heb ik wel voor je.
Achterop de teller zit een U-vormige clip. Daar zit volgens mij inderdaad een geel/paarse draad aan. Dat is je snelheidsignaal.Bij een Yazaki heet dat pin E en er kunnen 2 6,3mm AMP's op.
De stekers bij het rempedaal, worden zo aangesloten als in de beschrijving.De steker die er nu op zit, haal je eraf, die die bij de draadboom zit, druk je erop (die heeft nog een tweede male-AMP eraan als het goed is) waar je de originele steker weer op terug zet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 11:04 #1209774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He hallo
He hallo
de auto waar ik het nu over heb is een 96 van mijn vader met handbak.
Ik had de 3 aderige kabel voor de pomp al door de doorvoer gehaald en netjes terug gedaan dus waterdicht.
Later gister avond zag ik pas dat er een 14 polige stekker in de auto lag.....
Nu dus de vraag waar moet ik dan de gele snelheidskabel op welke draad van de 14 polige stekker verbinden?(is dit niet draad nr 13 op 14 p stekker?)
En de blauw rode draad van de vacuumschakelaar,op welke draad van het remlichT?
Update: heb ff gekeken wat er op de remlicht schakelaar zit is nu een gele conector en de losse zijn 2 witte die er ook inpassen alleen welke moet boven en welke onder?
Kan ik niet 1 van de draden op de gele stekker doorknippen en die van de sensor daar bij op zetten?(zo ja welke doorknippen?
groeten Chris.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:00 #1209781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema
Jongens, het schema van de 14polige installatie is <a href="/node/20884">hier</a> te vinden. Snelheidssignaal zit op de groen/oranje kabel op pin 13 in de 14 polige kabel. Je hoeft bij de pedaalschakelaar(s) niets te doen, die zitten netjes in de boom. Het signaal daarvan komt via de oranje/zwarte draad binnen op pin 3. Zou het eerst zo proberen, op de pedaalschakelaar passen alleen die platte, 2 polige stekkertjes, ik meen zwart of wit.
Als je het netjes zou willen doen je nog kunnen proberen de kabelschoentjes uit het plastic van de stekker te hale, je kunt de stekker aan de voorkant openklappen. Doorknippen kan natuurllijk ook. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:05 #1209782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geweldig
Helemaal geweldig antwoord op mijn vraag Henk!!!!!
Ga direct proberen!

Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:08 #1209783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog ff
tussendoor,kan dus dat draadje aan de sensor verlengen vanaf pedaal naar pen 3???
Groeten chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:13 #1209785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijpen
Je kunt pen 3 toch gewoon van de 14polige stekker pakken en die aan jouw 8 polige CC eenheid knopen ? Als je ook een koppelings pedaalschakelaar hebt, werkt die meteen mee (als je natuurlijk ook het 2polige stekkertje op de pedaalschakelaar zet).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:33 #1209790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verknipt.

scaniar164 schreef : tussendoor,kan dus dat draadje aan de sensor verlengen vanaf pedaal naar pen 3???

Als je toch een complete set hebt, met draadboom en al, waarom ga je dan in godsnaam knippen in én de 14-polige boom én de 9 polige set aanpassen op de reeds aanwezige draden?
Dat lijkt me echt zonde, maar goed, dat moet je zelf weten.Koop liever een 14 -polige set erbij of zet de 9-polige met draadboom en al erin en verpats de COMPLETE 14-polige draadboom. Dit laatste blijft zoals gezegd wel eens in de auto achter, er zou dus wel eens vraag naar kunnen zijn.
Maar goed, zelf weten. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC