cruise control
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit er op deze stekker al een snelheids signaal die ik eraf kan knippen om hem aan de gele van de andere kabelboom te koppelen?
Zagf net ook een soort stekkerblok boven de remlichtschakelaar????
misschien zegt dit iets?
Verder heb ik de 3 aderie kabel naar de vacuum pomp vandaag ook voor niks aangelegd omdat ik die ook vond met alleen andere kleurtjes....maarja
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Begrijp ik nu goed dat alle signalen op die stekker staan?
Dus snelheidsignaal op de oranje groen zoals in beschrijving van bas???
Bedoel is deze al in de bak aangesloten en dus signaal op de oranje groene draad aan de 14 polige stekker?
Deze kan ik dan aan de gele koppelen van de 9 aderige boom.
Dan is het alleen nog het remsignaal vraagstuk.
Zou die ook al op de stekker kunnen staan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast is er ABSOLUUT geen verschil in de draadboom voor de 14-polige CC-computer, bij automaat of handbak. Echt helemaal niks. Het enige wat je bij een handbak méér kunt bestellen, als je dat wil, is een draadje met een 3mm female APM en een 3mm male AMP, om de vacuumschakelaar, die ook optioneel is, aan te sluiten.
Believe me, been there, done that.
@scaniar: Kijk even in het kastje op de linkerveerpootbrug, je weet wel, dat pigtail diagnosekastje.Zit daar een gele draad in op de plaats waar ie volgens mij beschrijving moet zitten? Dan zit dat deel, en waarschijnlijk ook de rest al of nog in de auto.Als je nu een complete 9-polige set hebt, kun je die er ook (alsnog) in zetten.Let er wel op, dat je de rubber doorvoer weer dichtmaakt, anders krijg je natte voeten (dat was bij mijn Estate helaas het geval.)
Schema van de 9-polige en die van de 14 polige heb ik wel voor je.
Achterop de teller zit een U-vormige clip. Daar zit volgens mij inderdaad een geel/paarse draad aan. Dat is je snelheidsignaal.Bij een Yazaki heet dat pin E en er kunnen 2 6,3mm AMP's op.
De stekers bij het rempedaal, worden zo aangesloten als in de beschrijving.De steker die er nu op zit, haal je eraf, die die bij de draadboom zit, druk je erop (die heeft nog een tweede male-AMP eraan als het goed is) waar je de originele steker weer op terug zet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de auto waar ik het nu over heb is een 96 van mijn vader met handbak.
Ik had de 3 aderige kabel voor de pomp al door de doorvoer gehaald en netjes terug gedaan dus waterdicht.
Later gister avond zag ik pas dat er een 14 polige stekker in de auto lag.....
Nu dus de vraag waar moet ik dan de gele snelheidskabel op welke draad van de 14 polige stekker verbinden?(is dit niet draad nr 13 op 14 p stekker?)
En de blauw rode draad van de vacuumschakelaar,op welke draad van het remlichT?
Update: heb ff gekeken wat er op de remlicht schakelaar zit is nu een gele conector en de losse zijn 2 witte die er ook inpassen alleen welke moet boven en welke onder?
Kan ik niet 1 van de draden op de gele stekker doorknippen en die van de sensor daar bij op zetten?(zo ja welke doorknippen?
groeten Chris.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je het netjes zou willen doen je nog kunnen proberen de kabelschoentjes uit het plastic van de stekker te hale, je kunt de stekker aan de voorkant openklappen. Doorknippen kan natuurllijk ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga direct proberen!
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je toch een complete set hebt, met draadboom en al, waarom ga je dan in godsnaam knippen in én de 14-polige boom én de 9 polige set aanpassen op de reeds aanwezige draden?scaniar164 schreef : tussendoor,kan dus dat draadje aan de sensor verlengen vanaf pedaal naar pen 3???
Dat lijkt me echt zonde, maar goed, dat moet je zelf weten.Koop liever een 14 -polige set erbij of zet de 9-polige met draadboom en al erin en verpats de COMPLETE 14-polige draadboom. Dit laatste blijft zoals gezegd wel eens in de auto achter, er zou dus wel eens vraag naar kunnen zijn.
Maar goed, zelf weten.