cruise control

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:55 #1209795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom
Weer een kabelboom uitbouwen die er al ligt en weer moeilijk gaan doen??
Echt niet dus...
Maar wel fijn dat je meedenkt!!!
En ook meestal goedde tips!
groeten chris 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 15:24 #1209798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel eind verder
Hallo
Heb nu alle kabels aangesloten en alles netjes dicht gebouwd!
Nu vd week nog de plaats van de vacuumpomp zien te vinden,volgens mij klopt het beugeltje niet wat er bij zit hij past namelijk nergens....
Zou hij niet bij het atf resevoirtje kunnen komen te ziten?
Gasrol heb ik er ook bij dus dat komt goed.
Mvg Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 15:30 #1209799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi
Plaatsen: hij hoort/kan geloof ik op de "brug" tussen de veerpoot aan bestuurderszijde en het schutbord, waar als die kabels onderdoor lopen. Andere, originele plaats is geloof ik op de zijkant van de bestuurdersveerpoot, op "3 uur" als je met je gezicht naar voren naast de auto staat. Ergens onderaan zitten een vrij groot, rond gat met een stukje daarboven een draadgat. Het lipje van de beugel haak je het in het onderste grote gat, daarna bovenop vastschroeven. Als jouw vader LPi heeft, kun je die plaats makkelijk vinden want daar zit een drukregelaar. En ja, dan past het dus niet. Ik zelf heb de verzinkte plaat bij veerpoot (waar ook het reservoir voor de stuurbekrachtiging zit, bedoel jij ook denk ik) losgemaakt, gaten in geboord, even ingespoten met zinkspray en weer teruggezet. Daar de pomp op geschroefd. Let even op dat de pomp niet teveel uitsteekt (boven de plaat) want dan krijg je van die vervelende deuke naar buiten in je motorkap.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 15:42 #1209801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat bedoelde ik
Die plek bedoelde ik idd.
Maakt het uit dat het pompje dan iets achterover helt?
Het is wel een mooie plek om hem neer te zetten.
Hoop dat straks in 1 keer werkt.
Heb de pedaal sensoren iets ingedrukt afgesteld. 
Lpi komt er over 1.5 week in!! 

Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 15:55 #1209802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaats
Dan zou ik de plaats voor de drukregelaar maar vrijhouden. Achterover hellen is geen probleem mi. Pedaalschakelaars moet je zo afstellen dat bij pedaal in ruststand er 0.5 -1.0 mm ruimte tussen het plunjertje en de behuizing zit. Bijna helemaal ingedrukt dus (ze kunnen dan dus maximaal nog 0.5 - 1.0 mm verder ingedrukt worden). Controleer dit een paar keer door het pedaal in te drukken en terug te laten komen. Met name bij het koppelingspedaal, die heeft (bij mij in ieder geval) een wat wazige ruststand, niet steeds precies hetzelfde. Het signaal (elektrisch) en vacuum zijn aanwezig als de schakelaars goed afgesteld zijn en het pedaal niet ingedrukt. Druk je een pedaal in dan laat het klepje lucht in het vacuumsysteem en verbreekt de schakelaar de spanning naar de regelaar (net zoals je met het knopje op de stengel). Bij slecht werken, terugzakken, niet willen versnellen, heb je vaak een luchtlek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 12:51 #1210051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werkt niet
Hallo
Gisteren alles klaar en toen proefrijden............hij doet het niet!
Aangesloten volgens schema dus snelheid van pin 13 op 14polige stekker en remlicht op pin 3 en de + op zekering 12.
Ben nog een tijdje met de sensoren bezig geweest maar hielp ook niet,heb er doorheen geblazen tijdens afstellen tot ik er niet meer doorheen kon blazen dus bij remmen geeft hij wel lucht door.
Wat kan ik nog doen?????
Wil nog eens meten of ik plus heb en het remlicht signaal werkt maar dan weet ik het ook niet???
Zou het toch iets met de sensoren zijn?

Groeten Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 12:58 #1210052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo uit mijn hoofd
Loopt de plus via de pedaalschakelaars en de schakelaar in de handle naar de unit bij de 14 polige. Denk dat het ook zo loopt bij de 8 polige. Je zou kunnen meten of de plus aankomt bij de regeleenheid. Je kunt met onbediende pedalen eens aan de slang tussen pedalen en pomp zuigen, aan de kant van de pomp. Hoewel je een klein lekje merkt aan het terugvallen van de snelheid, waarbij die op een gegeven moent wel blijft hangen. Als dat OK is, zit de storing ergens anders, snelheid signaal zou wel eens problemen kunnen geven idd. Je kunt bij die oudere geen foutcodes uitlezen denk ik ? Kan trouwens normaal alleen rijdend boven de 35 km/u, dus met zn 2en.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 13:02 #1210053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens
volgens mij loopt de plus rechtstreeks vanaf de regelunit naar de zekering 12.
Die gak na meten en ga vrijdag ff langs dealer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 14:14 #1210057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reden.

scaniar164 schreef : Gisteren alles klaar en toen proefrijden............hij doet het niet!Aangesloten volgens schema dus snelheid van pin 13 op 14polige stekker en remlicht op pin 3 en de + op zekering 12.
Ben nog een tijdje met de sensoren bezig geweest maar hielp ook niet,heb er doorheen geblazen tijdens afstellen tot ik er niet meer doorheen kon blazen dus bij remmen geeft hij wel lucht door.
Wat kan ik nog doen?????
Wil nog eens meten of ik plus heb en het remlicht signaal werkt maar dan weet ik het ook niet???
Zou het toch iets met de sensoren zijn?

Dat was dus de reden dat ik ergens hierboven opperde om de 14-polige draadboom eruit te trekken en de 9-polige in de auto te zetten. Dan had het naar alle waarschijnlijkheid (en met een werkende computer) en 1 keer gewerkt.
Maar goed. Welke sensoren bedoel je precies? Die twee die bij je pedalen moeten zitten?Dat zijn gewoon duo schakelaars, beiden mechanisch gestuurd, één keer electrisch signaal afgevend, een keer een vacuum-signaal.De cruise control stopt als aan een van beide voorwaarden voldaan is. Dus of je remt (systeem schakelt uit op electrisch signaal, maar duurt langer) of vacuum, en dan gaat ie vrijwel meteen uit.Dubbelcheck het schema nog een keer, maar als je er niet uit komt, blijft mijn advies, om de 14-polige eruit en de 9-ploige erin te zetten. Installatie van een CC duurt anderhalf uur, met de juiste spullen op je gemak, laten we zeggen 2 uur max.Uitdaging of niet, het lijkt me zonde om 6 uur te zoeken naar iets, terwijl je in die tijd drie van die sets volledig had kunnen inbouwen, maar ja, dat is jouw eigen keuze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 14:23 #1210058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog iets.
Je realiseert je wel dat je helemaal niets hebt een de beschrijvingen die bij de signaalaanduidingen op de 14-polige steker staan?Daar kun je alleen maar vanuit gaan als je ook een 14-polige computer hebt.De signalen worden mogelijk ook "gemaakt" in de 14-polige computer en die heb je niet.
De andere optie is je huidige 9-polige schema omkleuren met de kleuren die nu in de 14-polige zitten.Maar je maakt kans op fouten en daarbij zit je in de bedrading in je auto te knippen en houd je een 9-polige draadboom over....
Waarom toch zo moeilijk? Enfin, hoe vaker ik het zeg, hoe harder je waarschijnlijk gaat proberen het tegendeel te bewijzen, dus ik wens je succes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC