cruise control

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 11:37 #1209142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel mogelijk
Het is dus wel mogelijk wat ik zo lees maar hangt dus af van de hendel?
 De set komt trouwens uit een 92 er 940.
groeten chris 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 11:41 #1209144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Het is inderdaad een 9 aderige Jan.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 12:16 #1209146 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Handel...
Yup, de handel dient dezelfde knik te hebben als degene die er nu in zit. Hij is alleen dikker vanwege de 2 extra schakelaars die er in zitten. Er zijn overigens 2 versies, 1 met en 1 zonder knik, dus erg makkelijk uit elkaar te houden.

Het motor specifieke deel is de gasrol, het montagepunt van de balg en het kabeltje tussen balg en gasrol. Deze laatste is, volgens mij, altijd geschikt voor zowel handbak als automaat. Enige verschil in de set is de schakelaar bij het koppelingspedaal waar zowel een vacuum slang als een electrische draad heen dient te lopen. (ontbreekt bij automaten ;) )

Nette inbouw kost +- 1-2 uur, snelle inbouw kan in 30 min. (afhankelijk van de doorvoer tussen compartiment en motorruimte en of je de kabels netjes in de zekeringkast aansluit of lokaal een geschakelde + en massa aftapt)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 12:33 #1209147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scanair
Zou je het nummer wat op de regeleenheid staat eens willen posten ? Als het eindigt op -207 kunnen we dat nummer aan het schema van Bas kopppelen. De -081 is 14 aderig, daar heb ik een schema van. Met de koppeling tussen nummer en schema kunnen we dan de documentatie hier op de site weer meer volledig maken (het juiste schema bij de juiste regeleenheid). Als het uit een '92'er komt ben ik er haast zeker van dat het de -207 moet zijn, bevestiging daarvan zou echter erg fijn zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 00:14 #1209221 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tabel bij?
Hallo Jan

jhuijsmans schreef : Het motor specifieke deel is de gasrol, het montagepunt van de balg en het kabeltje tussen balg en gasrol. Deze laatste is, volgens mij, altijd geschikt voor zowel handbak als automaat. Enige verschil in de set is de schakelaar bij het koppelingspedaal waar zowel een vacuum slang als een electrische draad heen dient te lopen. (ontbreekt bij automaten ;) )

Kijk eens in <a href="/node/12344" target="_blank">deze tabel</a> bij de B234. BTW de schakelaar(s) bij de pedalen zitten in de model(jaar) specifieke set.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 18:37 #1209291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic later
hallo
Het nummer zal ik later ff plaatsen omdat het setje bij mijn vader ligt.....
Kan iemand misschien een foto plaatsen van de cruisecontrol onder de motorkap?
Dus hoe dat met de gasrol zit en waar alles bevestigd is?
Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 19:06 #1209293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan niet misgaan
Als je de juiste spullen hebt, kan het niet misgaan. Oude gasrol eraf (de nieuwe moet dezelfde beugel hebben, maar dan met 2 rolletjes extra), nieuwe erop. Meer naar achteren op het inlaatspruitstuk steken 2 "conische punten" een beetje schuin naar beneden uit (riching bestuurdersvoorwiel zeg maar). Daar zit draad in getapt, daar moet de steun voor de balg aan.
Omdat je je gasrol losmaakt, moet je de afstelling van het armpje even checken en zo nodig bijstellen. Hoe dat moet zie je op <a href="/node/17794">deze</a> infopagina die ik een paar weken terug gemaakt heb, voor jou(w vader) zijn de punten 4 en 5 van toepassing. Ik heb mijn eigen LPT met CC gebruikt als fotomateriaal, dus je ziet (mn op de eerste foto) denk ik wel hoe het zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 21:17 #1209308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuureenheid

jhuijsmans schreef : Krijg je als je nooit opruimt, d'r ligt er een in de kamer... (toch eens fixen en opbergen)

volvo# 3501472
Hella# 5GA 004 872-00

Dank voor alle reacties!!.Ik heb alle onderdelen compleet,dus ook de gasrol en de beugeltjes.
Alleen dus beetje puzzelen hoe 1 en ander moet zitten.
Heb vanavond nog bij mijn vader gekeken en het nr van de regeleenheid is idd zoals jan ook al schreef dus zoals hierboven.
Maar het lijkt me mooi voor de side als ik het erin heb om dan van alle delen foto's te maken zodat het nog duidelijker is.
Mvg Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 21:52 #1209312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Vadis nog even aangetrapt: 3501472 kom ik tegen op de 760 (hoeveel aderig durf ik niet te zeggen, van scanair begrijp ik 8+1 ?). Op de vroege 940/960 de 9130207, op de late 940 de 9130081. De laatste heb ik zelf en is 14 polig. Voor de -207 ben ik benieuwd hoeveel polig die zijn (om schema's aan regeleenheid nummers te kunnen hangen en hier als info op de site te zetten).
Ik hoop dat het allemaal een beetje gemakkelijk lukt, de installatie. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 20:47 #1209754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag
Vandaag druk bezig geweest!
Nu kom ik nog een paar probleempjes tegen namelijk:
1. Heb de tellerbak eruit en ik zie bij deze 96 er lpt geeen aansluiting e voor snelheidssignaal,wel een d met 2 keer een draad eraan een gele en 1 paarse.
Waar moet mijn gele draad nu aan?????

2.Heb de pedaal sensoren netjes ingebouwd en aangesloten alleen hou ik 1 draadje over met daar aan een dubbel kabelschoentje.(draad is zelfde kleur als andere aan sensoren dus bl/ro.
Wat moet ik hiermee,op schema staat aan remschakelaar waar hij heen gaat maar zie alleen een connector en geen schuifje ofzo die over is........of heb ik deze draad niet nodig? 
Weten jullie het misschien?
Dan kan ik het afronden.......en pa dan ook blij en ik ook zodat ik mijn 940 ook kan doen......

Groeten Chris 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC