760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles weer aangesloten zoals het hoort, inclusief de trekhaakverlichting. Alles netjes gesoldeerd en met krimpkousjes voorzien ivm die ralle scotchlocks. Perfecte massaverbinding opnieuw gemaakt en alles brand / werkt weer zoals het hoort. Jammer alleen dat de nieuw bestelde beige remlichtkap niet past op het spul van mij, aan de andere kant ook weer goed want ik spuit het geheel nu gewoon zwart en dan kijkt het ook super samen met de alcantara hemel.
Voor foto's ervan zie:
Voor goede massa aansluiting:
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/22112010082.jpg
Na goede massa aansluiting en zonder 3e remlicht:
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/22112010083.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/24112010089.jpg
Wat mij verder nog opvalt inzake het "unieke" in Nederland is dat er hier bij mijn auto een ZF 4 bak automaat gemonteerd zit, dus D,3,2,1 ipv de gebruikelijke D,2,1. Deze en dan gezien zijn leeftijd en de 2.4 DTIC motor erin (allemaal origineel en niet later varanderd / ingebouwd) ziet het er toch naar uit dat de auto wel degelijk niet vaak voorkomend is in Nederland.
Ik hoor graag van anderen hieromtrent want volgens mijn zijn we er nog niet helemaal over uit of het nu wel of niet zo is en ik vind het wel leuk om te weten of het klopt.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe worden gemaakt door een maatje van me van een of andere metaalsoort wat verchroomd word en waar de plaat inpast. Deze zijn (2x) nog niet binnen, dus moest even iets gebruiken wat er op 'leek'. Had even niets anders voorhanden helaas en wil perse geen kunststof houders erin.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dirk342 schreef : Hoi Mathy, klopt helemaal. Deze zit in de auto van Marc (ook een gewaardeerd volvo850forumlid. het schijnt een ding te zijn wat zo gekocht is volgens Marc wat hij van de oude eigenaar had begrepen, dacht ik.
Ah, dat gewaardeerde volvo850forumlid ben ik dan
Dat frame zat inderdaad al in de auto toen ik hem in Zweden kocht. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft moeten doen om e.e.a. passend te maken. Ik heb de boel zelf nog niet gedemonteerd, dus tot nader order moet ik dat antwoord schuldig blijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto is al een poos terug van de spuiter waarbij de voorspoiler, motorkap en schuifdak opnieuw zijn gespoten. Ziet er weer superstrak uit. Kleurverschil is miniem en wegpoetsbaar. Dit word straks door een bevriend 850forumlid samen met mij gedaan.
Kabelboom probleem van de motor is inmiddels ook al opgelost, is een compleet nieuwe kabelboom ingekomen. Ik durf rustig te stellen, beter als Volvo of welk toeleverancier ooit gemaakt heeft. Kabel is vandaag ook keurig weggewerkt zoals het hoort in de motorruimte.
Dashboardprobleem heb ik ook kunnen vinden hoogstwaarschijnlijk en is mede een massaprobleem dus. Het reageerde in ieder geval allemaal erg raar toen ik er mee aan de gang was. Morgen of van de week er even verder mee aan de gang.
Stereo zat ingebouwd, speelde perfect, echter een van de versterkers heeft een slechte 8 poots chassisDIN plug, welke momenteel omgesoldeerd word voor een nieuwe.
Wat nu nog te doen:
1) Eerst massa en dashboard goed voor elkaar krijgen
2) Interieurdelen allemaal monteren / veranderen naar de combi beige - zwart, vloerbedekking en stoelen/bank diepstomen
3 Motor geheel klaarmaken incl. nieuwe distributie set, filters, olie, snaren, kleppen stellen, etc. etc.
4) Verlichting voorzijde geheel vervangen voor Amerikaanse set met 4x nieuwe units erin
5) Voorspoiler incl. nieuwe verlichting monteren
6) Chromen lijst op voorbumper plakken
7) APK laten keuren (reparatiepunten meteen herstellen)

9) Allrisk verzekeren
10) Eindelijk eens gaan rijden met die auto

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-