760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2010 21:42 #1295216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brr....
Zoals gisteren al gezegd waren we dus bezig met de 760.  Zijn/haar kont is eindelijk klaar en ziet er (in mijn/onze ogen) perfect en heerlijk uit.  Let even niet op de vergane stickers, maar die worden weggehaald bij de eerstkomende poetsbeurt van het geheel.
Alles weer aangesloten zoals het hoort, inclusief de trekhaakverlichting.  Alles netjes gesoldeerd en met krimpkousjes voorzien ivm die ralle scotchlocks.  Perfecte massaverbinding opnieuw gemaakt en alles brand / werkt weer zoals het hoort.  Jammer alleen dat de nieuw bestelde beige remlichtkap niet past op het spul van mij, aan de andere kant ook weer goed want ik spuit het geheel nu gewoon zwart en dan kijkt het ook super samen met de alcantara hemel.

Voor foto's ervan zie:
Voor goede massa aansluiting:
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/22112010082.jpg

Na goede massa aansluiting en zonder 3e remlicht:
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/22112010083.jpg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 19:24 #1295463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kont klaar :)
Zo, de nieuwe lampen en refelctorplaat zaten er al in, nu de berichte emblemen er nog op (en dat vandaag in de kou).  Enfin, de kont is klaar en ik ben er blij mee.  Wat betreft de oude emblemen, gekruld geschreven of niet, er zaten dus rechte emblemen op, zoals nu dus terug gekomen zijn.  Althans hetzelfde type.  Zo te zien was dit toch echt origineel en niet later bevestig opgebracht.

i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/24112010089.jpg

Wat mij verder nog opvalt inzake het "unieke" in Nederland is dat er hier bij mijn auto een ZF 4 bak automaat gemonteerd zit, dus D,3,2,1 ipv de gebruikelijke D,2,1.  Deze en dan gezien zijn leeftijd en de 2.4 DTIC motor erin (allemaal origineel en niet later varanderd / ingebouwd) ziet het er toch naar uit dat de auto wel degelijk niet vaak voorkomend is in Nederland.

Ik hoor graag van anderen hieromtrent want volgens mijn zijn we er nog niet helemaal over uit of het nu wel of niet zo is en ik vind het wel leuk om te weten of het klopt.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-11-2010 20:23 #1295474 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Die plaathouder jeeeek
Die plaathouder jeeeek

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 21:12 #1295487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, maar heb de nieuwe nog niet binnen
Klopt helemaal Ziko,
Nieuwe worden gemaakt door een maatje van me van een of andere metaalsoort wat verchroomd word en waar de plaat inpast.  Deze zijn (2x) nog niet binnen, dus moest even iets gebruiken wat er op 'leek'.  Had even niets anders voorhanden helaas en wil perse geen kunststof houders erin.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-11-2010 21:36 #1295499 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Pfoe gelukkig maar, want dit
Pfoe gelukkig maar, want dit oogt wel heel erg Sjonnie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 22:17 #1295501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Was / ben ik toch ook ?  Soms ook wel vergeleken met kamper

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-11-2010 22:21 #1295502 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Haha dat zou ik verder niet
Haha dat zou ik verder niet weten aangezien ik je niet in het echt ken haha

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 20:10 #1295597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat gewaardeerde volvo850forumlid

Dirk342 schreef : Hoi Mathy, klopt helemaal.  Deze zit in de auto van Marc (ook een gewaardeerd volvo850forumlid.  het schijnt een ding te zijn wat zo gekocht is volgens Marc wat hij van de oude eigenaar had begrepen, dacht ik.

Ah, dat gewaardeerde volvo850forumlid ben ik dan 
Dat frame zat inderdaad al in de auto toen ik hem in Zweden kocht. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft moeten doen om e.e.a. passend te maken. Ik heb de boel zelf nog niet gedemonteerd, dus tot nader order moet ik dat antwoord schuldig blijven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 21:59 #1303026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een korte, beknopte udate
In de tussentijd is er veel gebeurt.  Alles interieurdelen zijn bekleed zoals jullie weten met alcantara, liggen alleen nog te wachten op montage.  De verlichting aan de achterkant is compleet vernieuwd.  Alleen nu nog even wachten op beter weer zodat ook de chromen lijsten op de bumper en reflectorplaat kunnen worden geplakt.
Auto is al een poos terug van de spuiter waarbij de voorspoiler, motorkap en schuifdak opnieuw zijn gespoten.  Ziet er weer superstrak uit.  Kleurverschil is miniem en wegpoetsbaar.  Dit word straks door een bevriend 850forumlid samen met mij gedaan.
Kabelboom probleem van de motor is inmiddels ook al opgelost, is een compleet nieuwe kabelboom ingekomen.  Ik durf rustig te stellen, beter als Volvo of welk toeleverancier ooit gemaakt heeft.  Kabel is vandaag ook keurig weggewerkt zoals het hoort in de motorruimte.
Dashboardprobleem heb ik ook kunnen vinden hoogstwaarschijnlijk en is mede een massaprobleem dus.  Het reageerde in ieder geval allemaal erg raar toen ik er mee aan de gang was. Morgen of van de week er even verder mee aan de gang.
Stereo zat ingebouwd, speelde perfect, echter een van de versterkers heeft een slechte 8 poots chassisDIN plug, welke momenteel omgesoldeerd word voor een nieuwe.
Wat nu nog te doen:
1) Eerst massa en dashboard goed voor elkaar krijgen
2) Interieurdelen allemaal monteren / veranderen naar de combi beige - zwart, vloerbedekking en stoelen/bank diepstomen
3 Motor geheel klaarmaken incl. nieuwe distributie set, filters, olie, snaren, kleppen stellen, etc. etc.
4) Verlichting voorzijde geheel vervangen voor Amerikaanse set met 4x nieuwe units erin
5) Voorspoiler incl. nieuwe verlichting monteren
6) Chromen lijst op voorbumper plakken
7) APK laten keuren (reparatiepunten meteen herstellen)
8) Laten taxeren
9) Allrisk verzekeren
10) Eindelijk eens gaan rijden met die auto :)

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 22:05 #1303027 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ............
Nah dan heb je stiekem toch best nog een pens werk Dirk  Ik ben benieuwd als ie klaar is om em in het echt te aanschouwen. Je hebt het in ieder geval grondig aangepakt!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC