760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2010 21:37 #1292102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VINnummer

msjamas schreef : Heee, leuk...
..... Wel volgens het VIN een turbo met een 5 bak. Volgens mijn vaste leverancier van Autoparts is de 760GLE pas is 84 in Nederland geintroduceerd.

Hoi Andy, ach het VINnummer is voor wat het waard is zeg ik dan maar.  Als ik naar die van mij kijk en de verklaringslijst erbij pak, klopt er ook helemaal niets van.  Zo zou ik een D24T hebben met handbak, terwijl er toch echt een TIC blok inhangt met 4 bak ZF-automaat.

Natuurlijk zou de vorige eigenaar dit allemaal hebben kunnen laten veranderen, maar daar blijkt uit de ovegelegde reparatienota's en de garage die 'm altijd in onderhoud heeft gehad (Volvodealert te Antwerpen) helemaal niets van.  Het schijnt dus dat er soms wel eens iets fout is gegaan met deze nummers bij de fabriek.  Ik herken dit verschijnsel wel bij sommige 850's die ik in onderhoud heb.  Dus til er ook niet zo zwaar aan.  Belangrijkste vind ik dan weer wel dat hij goed op het Nederlands kenteken bij het RDW staat, omdat je anders met een moeilijk verkoopbare auto zit, mocht je er vanaf willen (wat bij mij dus duidelijk niet het geval is, ik begin er pas net mee :) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2010 10:57 #1292159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boutjes
Beste Dirk,
Nog een aanvulling voor de zwarte cassette van het schuifdak; zorg dat je de boutjes waarmee de cassette aan het dak zat goed bewaard. Het zijn boutjes met een schroefdraadloos gedeeltje teneinde te voorkomen dat je ze er te ver indraaid en daardoor een puntje of zelfs een gat in je dak krijgt. Dat overkwam mij eens bij een 740 die ik niet meer heb......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 07:39 #1292254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK
Hoi Valentijn, datzelfde ide had ik al en ze liggen hier nu in eenplatis toetje op de keukentafel :)  Gehele auto staat nu bij de spuiter (eigenlijk geheel onverwacht)  Gespoten word nu de neus / onderspoiler en uitspuiten over het bovendeel van de voorspatborden, het schuifdakkie en dan het dak ook uitspuiten.

Kan niet wachten totdat tie weer terug is want dan kunnen we 'm weer goed gaan opbouwen zoals het hoort.  De hemel is in ieder geval al helemaal top geworden.  Ben daar ook al erg blij mee, want zo goed had ik het niet verwacht.

Nog bedankt overigens voor je telefonische ondersteuning.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 07:49 #1292255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto
Zo, wat is er nu eigenlijk allemaal besteld, geregeld, geklungeld, etc.
-Wel de auto is inmiddels al ingevoerd en staat op Nederlands kenteken
-Hemeltje is er uit gehaald en opnieuw bekleed met alcantara
-Verlichting rondom nieuw besteld, echter nog niet alles binnen
-Reflectorplaat voor achter sinds gisteren binnen (Thnx Boris)
-Distributieset compleet binnen (Thnx Timen)
-Auto staat nu bij spuiter en nu is het afwachten weer begonnen

Gedaan moet nog worden:
-complete reiniging en hoop plastic spul vervangen binnenzijde
-distr. set vervangen compleet
-verlichting vervangen compl + andere schakelingen erin maken
-stereo aanpassen / overzetten, incl de Kenwood versterkers
-oliewissel naar volsyntheet uiteraard incl. filter
-remmen rondom aanpakken
-APK keuring

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 10:34 #1292265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interval

Dirk342 schreef : -oliewissel naar volsyntheet uiteraard incl. filter

Je weet dat de interval voor olieverversing bij de D24TIC erg laag is, ik meen zelfs om de 7500 km ? Wordt een dure hobby met volsyntheet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 07:32 #1292379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Ach dat maakt verder niet uit Henk.  De auto kost imiddels toch al zat en hij heeft de laatste jaren altijd op de volsyntheet gelopen en wil dit dus graag zo houden.  Helemaal nieuw krijg ik 'm niet en hoeft ook niet, zolang hij maar betrouwbaar is en blijft.  En dat gaat m wel lukken, net zoals de andere auto's die hier lopen. (volvo 850 en Peugeot 504 coupe V6 uit '74, welke laatste overigens te koop is)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 06:46 #1292503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Help !
Me (aanbouw)keuken is een Volvo760 magazijn aan het worden. Gisteravond weer een pakketje binnen met daarin de "nieuwe" Alpine stereo compleet voor de diesel :).

Pomdipomdipom, Dirkie krijgt er steeds meer schik in met het verzamelen.  Gaat helemaal goed komen straks met dat ding.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 18:53 #1292682 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is wel geleverd
De diesels zijn hier gewoon geleverd vanaf oktober 1982 hoor. Vanaf het moment dat Volvo ze maakte waren ze ook in Nederland leverbaar.
De motorcode die je behoort te hebben is D24T: de eerste diesels hadden geen intercooler. In 1984 (modeljaar) kwam de intercooler erbij en heb je het over een D24Tic: waarschijnlijk heb jij een modeljaar 1984, geproduceerd in 1983 (vanaf oktober werd omgesteld op het nieuwe modeljaar). De motor is niet anders dan de latere turbodiesel intercoolers. Maar er is veel gerommeld, zeker met de inmiddels belastingvrije exemplaren: het loont dus om heel goed te kijekn wat voor motor je feitelijk hebt.
De kop van je bericht klopt overigens niet: een 760TIC zou een benzine-turbo moeten zijn: in modeljaar 1983/1984 was dat nog de B23ET.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 20:35 #1292701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope
Niet uit Frankrijk en ook geen bruine.  Het is een Belgische blauwe geworden welke momenteel bij de spuiter staat.  Auto is allang gekeurd en heeft een Nederlands kenteken.  Voor de rest allemaal onderdelen aan het verzamelen voor het dadelijk weer goed en netjes op te kunnen bouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 07:54 #1292925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cruise Control set
Ook inmiddels al een diesel CC set overgenomen van forumlid B. Stolker (waarvoor mijn hartelijke dank) nog niet aan toe gekomen om in te bouwen aangezien de auto nog steeds bij de spuiter staat.  Maar heeft iemand toevallig een handleiding hoe deze in te bouwen ?

Heb er een hekel aan om het wiel opnieuw uit te moeten gaan vinden.  Niet dat ik overigens een hekel heb aan werk ofzo want dan had ik wel een andere auto gekocht voor erbij :)

Dus als iemand een inbouwbeschrijving heeft, erg graag.  Kan nog niet op het hele forum zoeken daar ik mijn lidgegevens (sinds VKB) nog niet binnen heb.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC