760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Andy, ach het VINnummer is voor wat het waard is zeg ik dan maar. Als ik naar die van mij kijk en de verklaringslijst erbij pak, klopt er ook helemaal niets van. Zo zou ik een D24T hebben met handbak, terwijl er toch echt een TIC blok inhangt met 4 bak ZF-automaat.msjamas schreef : Heee, leuk...
..... Wel volgens het VIN een turbo met een 5 bak. Volgens mijn vaste leverancier van Autoparts is de 760GLE pas is 84 in Nederland geintroduceerd.
Natuurlijk zou de vorige eigenaar dit allemaal hebben kunnen laten veranderen, maar daar blijkt uit de ovegelegde reparatienota's en de garage die 'm altijd in onderhoud heeft gehad (Volvodealert te Antwerpen) helemaal niets van. Het schijnt dus dat er soms wel eens iets fout is gegaan met deze nummers bij de fabriek. Ik herken dit verschijnsel wel bij sommige 850's die ik in onderhoud heb. Dus til er ook niet zo zwaar aan. Belangrijkste vind ik dan weer wel dat hij goed op het Nederlands kenteken bij het RDW staat, omdat je anders met een moeilijk verkoopbare auto zit, mocht je er vanaf willen (wat bij mij dus duidelijk niet het geval is, ik begin er pas net mee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog een aanvulling voor de zwarte cassette van het schuifdak; zorg dat je de boutjes waarmee de cassette aan het dak zat goed bewaard. Het zijn boutjes met een schroefdraadloos gedeeltje teneinde te voorkomen dat je ze er te ver indraaid en daardoor een puntje of zelfs een gat in je dak krijgt. Dat overkwam mij eens bij een 740 die ik niet meer heb......
- V700 register
- Nieuw lid
-

Kan niet wachten totdat tie weer terug is want dan kunnen we 'm weer goed gaan opbouwen zoals het hoort. De hemel is in ieder geval al helemaal top geworden. Ben daar ook al erg blij mee, want zo goed had ik het niet verwacht.
Nog bedankt overigens voor je telefonische ondersteuning.
- V700 register
- Nieuw lid
-
-Wel de auto is inmiddels al ingevoerd en staat op Nederlands kenteken
-Hemeltje is er uit gehaald en opnieuw bekleed met alcantara
-Verlichting rondom nieuw besteld, echter nog niet alles binnen
-Reflectorplaat voor achter sinds gisteren binnen (Thnx Boris)
-Distributieset compleet binnen (Thnx Timen)
-Auto staat nu bij spuiter en nu is het afwachten weer begonnen
Gedaan moet nog worden:
-complete reiniging en hoop plastic spul vervangen binnenzijde
-distr. set vervangen compleet
-verlichting vervangen compl + andere schakelingen erin maken
-stereo aanpassen / overzetten, incl de Kenwood versterkers
-oliewissel naar volsyntheet uiteraard incl. filter
-remmen rondom aanpakken
-APK keuring
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je weet dat de interval voor olieverversing bij de D24TIC erg laag is, ik meen zelfs om de 7500 km ? Wordt een dure hobby met volsyntheet.Dirk342 schreef : -oliewissel naar volsyntheet uiteraard incl. filter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Pomdipomdipom, Dirkie krijgt er steeds meer schik in met het verzamelen. Gaat helemaal goed komen straks met dat ding.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
De motorcode die je behoort te hebben is D24T: de eerste diesels hadden geen intercooler. In 1984 (modeljaar) kwam de intercooler erbij en heb je het over een D24Tic: waarschijnlijk heb jij een modeljaar 1984, geproduceerd in 1983 (vanaf oktober werd omgesteld op het nieuwe modeljaar). De motor is niet anders dan de latere turbodiesel intercoolers. Maar er is veel gerommeld, zeker met de inmiddels belastingvrije exemplaren: het loont dus om heel goed te kijekn wat voor motor je feitelijk hebt.
De kop van je bericht klopt overigens niet: een 760TIC zou een benzine-turbo moeten zijn: in modeljaar 1983/1984 was dat nog de B23ET.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb er een hekel aan om het wiel opnieuw uit te moeten gaan vinden. Niet dat ik overigens een hekel heb aan werk ofzo want dan had ik wel een andere auto gekocht voor erbij

Dus als iemand een inbouwbeschrijving heeft, erg graag. Kan nog niet op het hele forum zoeken daar ik mijn lidgegevens (sinds VKB) nog niet binnen heb.